Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ESMORZARS SALUDABLES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ESMORZARS SALUDABLES. Mostrar tots els missatges

diumenge, 16 de juny de 2019

GRANOLA DE XOCOLATA CASOLANA...MAI MÉS EN TORNAREU A COMPRAR DE PREPARADA!

A casa són molt de cereals, llavors i xocolata, per això han trobat aquesta recepta excepcional...Jo també l'he tastada i m'ha semblat boníssima...total, que hem quedat que mai més en comprarem de bo i preparada!



INGREDIENTS
250 grams de flocs de civada
50 grams de sèsam torrat
25 grams de llavors de rosella
25 grams de barreja de pipes
150 grams d'avellanes torrades trinxades
50 grams d'aigua
100 grams de mel
50 grams d'oli d'oliva verge extra suau
1 pessic de sal
1 pessic de canyella
200 grams de gotes de xocolata negra

PREPARACIÓ
En un bol col.loquem la civada i les llavors.


Hi afegim les avellanes trinxades i ho barregem tot.



Paral.lelament, en un caçó, disposem l'aigua, la mel, l'oli, la sal i la canyella i escalfem fins que tot s'hagi dissolt i arrenqui el bull.


Ho aboquem a la barreja de civada, llavors i fruits secs, que haurem passat a una cassola, i remenem bé, al foc, durant un parell de minuts.



Tot seguit estirem la barreja final damunt una safata, folrada de paper de forn i enfornem, a 140 graus durant 1 hora aproximadament, o fins que veieu que està ben cruixent.



Llavors traieu del foc, i quan encara estigui la cosa tèbia, afegiu la meitat de la xocolata i remeneu bé. Veureu que es desfarà, i farà que la granola quedi "enxocolatada", i es formin petits cúmuls de granola, que a casa encanten!



Deixem refredar totalment, i llavors incorporem la resta de gotes, i repartim bé. Aquestes no es desfaran, i donaran el toc de xocolata final!.



Ja només us queda guardar i menjar quan us vingui més de gust. Amb iogurt i fruita, dels millors esmorzars o berenars del món mundial!


Que vagi de gust!

diumenge, 27 de gener de 2019

PANCAKES DE PLÀTAN D'ALLÒ MÉS SALUDABLES!

Saludable i deliciós són dos adjectius que per res han d'estar renyits. La prova d'aquesta afirmació són els pancakes de plàtan que hem preparat amb les nenes per esmorzar aquest matí. Fets amb farina de civada, sense gens de sucre afegit, i acompanyats de xocolata 70% i fruita fresca variada...són una passada! I es fan en un tancar i obrir d'ulls...ja ho veureu!


INGREDIENTS (per uns 6 pancakes)
2 plàtans
2 ous
65 grams de farina de civada
1/2 culleradeta de llevat tipus Royal
1/2 culleradeta de canyella
xocolata 70%
fruita fresca variada

PREPARACIÓ 
L'ingredients principal són els plàtans, i podeu aprofitar els més madurs que tingueu.


Talleu-ne dos a trossets i poseu-lo en el got del batedor (o del processador, o de l'estri que tingueu...o també els podeu aixafar a mà).


Afegiu dos ous i tritureu.



En acabat, aboqueu la barreja en un bol i hi afegiu la farina de civada, la canyella i el llevat, i barregeu bé.


Deixeu reposar uns minuts.


Passats uns minuts (15 aprox), unteu una paella amb una mica de mantega, i disposeu cullerots de massa. Ja veureu que es fan fàcilment, i només cal donar-los la volta quan el costat que toca la paella estigui daurat.


Us han de quedar més o menys així.


Llavors n'heu d'anar fent muntanyes!


Paral.lelament talleu fruita fresca i variada, millor si és de temporada i de proximitat, a trossets, i, amb l'ajuda del microones, foneu una mica de xocolata 70%.


Ja només us queda decorar cada muntanya de pancakes amb la xocolata fosa i la fruita.


Que vagi de gust!

diumenge, 4 de març de 2018

CAKE DE NABIUS I TARONJA

Si us cal preparar esmorzars pels primer dies laborables de la setmana, aquesta és la recepta...Només té un perill: si deixeu el resultat a la vista, n'haureu de preparar un altre segur, perquè el primer desapareixerà en un tres i no res!


INGREDIENTS
Pel cakc
180 grams de farina amb llevat incorporat
3 ous
180 grams de mantega
125 grams de sucre blanc
1/2 culleradeta de canyella
un pessic de sal 
la pela d'una taronja ratllada
200 grams de nabius

Pel glacejat
el suc de mitja taronja
sucre llustre
nabius per decorar

PREPARACIÓ 
Separem les clares i els rovells,  batem les clares a punt de neu i reservem.



Llavors batem el sucre i la mantega, fins que la barreja quedi ben suau i blanquegi.


Sense deixar de batre, hi anem afegint els rovells un a un.




Per acabar, hi incorporem la farina, la canyella i el pessic de sal, prèviament tamisats, i tot seguit la pela d'una taronja ratllada.



El següent pas és afegir, molt a poc a poc, i amb moviments embolcallants, les clares d'ou a punt de neu a la barreja.



L'últim que us cal és enfarinar lleugerament els nabius, i repartir-los per la massa.




Aboquem la massa en un motlle rectangular, prèviament ruixat amb spray antiadherent, i enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 40 minuts aproximadament, o fins que, en punxar el cake, surti l'estri ben net.


Mentrestant, preparem el glacejat de taronja, barrejant suc de taronja i sucre llustre, fins obtenir una barreja amb una textura semblant al iogurt.




Quan tingueu preparat el glacejat, renteu i eixugueu bé uns quants nabius més.


Un cop el cake cuit, el desenforneu, el deixeu refredar una estona damunt una reixa, i el decoreu amb el glacejat i els nabius.




I llest per degustar! Que vagi de gust!

dissabte, 24 de febrer de 2018

PA DE PESSIC DE COLA CAO...QUASI, QUASI ES FA SOL!

De tant fàcil que és aquest pa de pessic -que a més us pot servir de base de qualsevol pastís-, quasi es fa sol! No us enganyo...mireu i comproveu! I, a més, amb ingredients que tots teniu a casa!


INGREDIENTS
4 ous
125 grams de sucre
150 grams de farina
2 sobres de Cola Cao (uns 35 grams)
una mica de sucre llustre per decorar

Aquests són els quatre ingredients màgics d'aquesta recepta!

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre fins que tripliquin el seu volum. Amb l'accessori globus de la KA he tardat uns cinc minuts aproximadament.



Tot seguit hi afegim la farina i el Cola Cao, prèviament tamisats, mitjançant moviments suaus i embolcallants.


Un cop preparada la massa, l'aboqueu en un motlle d'uns 18-20 cm de diàmetre (no gaire ample perquè quedi ben alt) i l'enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durants uns 30 minuts, o fins que, en punxar el centre, l'estri us surti net.


Quan ja estigui cuit, desenforneu i deixeu refredar damunt una reixa, boca avall. Així la part de dalt quedarà perfecte!


I, un cop fred, empolsineu generosament amb sucre llustre.


Oi que quasi es fa sol?


I ja veureu quina cosa més bona! Que vagi de gust!