Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FARINA D'AMETLLA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FARINA D'AMETLLA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 4 d’agost de 2019

ROSQUILLES AL FORN SALUDABLES!

Aquestes rosquilles són hipermegasenzilles de preparar, i amb uns ingredients d'allò més saludables! Us animeu?


INGREDIENTS (Per unes 10 rosquilles)
2 ous
40 grams de panela
40 grams d'oli de coco fos
200 grams de iogurt grec
80 grams de farina de blat amb llevat incorporat
40 grams de farina d'ametlla
5 grams de bicarbonat
xocolata negra de cobertura i cagallons per decorar

Jo he fet servir aquest oli de coco, bio!

PREPARACIÓ
En el bol de la KA disposem els ous, l'oli de coco i la panela, i barregem molt i molt bé.


En un altre bol barregem les farines i el bicarbonat.


A la barreja d'ous hi afegim el iogurt, en el meu cas, sempre que puc, de La Fageda, que a casa agrada molt.


Barregem una mica més, i incorporem les farines.



Acabem de remenar. Us ha de quedar amb una textura més o menys així.


Omplim els motlles de rosquilles, prèviament ben engreixats (perquè si no us costaran molt de desemmotllar), i cap al forn, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador) durant uns 15-17 minuts, o fins que les veieu daurades i en tocar-les la massa no quedi enfonsada.


Ja veureu com les teniu en un tres i no res!


Només us queda deixar refredar damunt una reixa, i decorar amb xocolata negra de cobertura fosa i cagallons de colors!!! A casa, no va haver-hi temps ni a que la xocolata acabés de solidificar-se!


Que vagi de gust!

dissabte, 6 de gener de 2018

GALETTE DES ROIS

Aquest any hem fet tortell, però també galette des Rois, una recepta francesa típica d'aquesta diada, que vam aconseguir aquestes vacances a França. És un dolç ràpid de preparar i que he trobat particularment original i deliciós!


INGREDIENTS
2 plaques rodones de pasta de full
130 grams de sucre blanc
100 grams de farina d'ametlla
100 grams de farina d'avellana
130 grams de mantega
1 cullerada i mitja de maizena
3 ous (més 1 per pintar)
1 bon rajolí de rom

A França, la farina d'ametlla i la d'avellana són molt fàcils de trobar,
 en època de preparar la famosa Galette des Rois

PREPARACIÓ
En un bol posem les farines d'avellana i ametlla, 2 ous, la mantega, la maizena, el sucre i el rom, i amassem fins obtenir una mena de pasta, amb textura de massapà.



Estirem una de les plaques de pasta de full damunt un paper de forn, i la punxem.


Repartim la pasta d'avellana i ametlla per damunt la placa de pasta de full punxada, deixant un marge al voltant.


Pintem el voral amb l'altre ou batut.


Tapem el farcit amb l'altre placa de pasta de full, i segellem la vora amb l'ajuda d'una forquilla.


Amb un ganivet molt esmolat, fem unes marques el.líptiques, del centre cap a la vora, a la placa superior de pasta de full.


Pintem la galette amb la resta d'ou batut.


I enfornem, a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 25 minuts. Els darrers, si veiem que es torra massa, tapem la galette amb paper d'alumini.


Deixeu refredar una mica i a degustar! Ja veureu quina cosa més bona!

dimarts, 23 d’agost de 2016

TARTUFINI MANDORLE E COCCO...MOSSETS D'ITÀLIA A LA NOSTRA TAULA!

Com ja us vaig explicar, aquest any les nostres vacances a Itàlia s'han vist truncades per problemes mecànics...però això no ha impedit que fes algunes petites incursions en la pastisseria italiana, que tenia moltíssimes ganes de tornar a tastar "en directe". Arreu és coneguda la cuina italiana, però potser més desapercebuda passa la seva vessant xocolatera i rebostera. Si la voleu descobrir, no podeu deixar de passar pel bloc  "Chez Bibia". Allà trobareu un munt de dolçaines tradicionals que segur us fan perdre el cap...Com a mostra, aquesta mena de trufes d'ametlla i coco -una mena de versió crua dels nostres panallets-, boníssimes, aptes per molts públics (ja que no porten ni làctics ni ous), que no necessiten cocció i que, a més, són quasi més ràpides de fer que de menjar!!!




INGREDIENTS (per unes 20 peces)
200 grams de farina d'ametlla
60 grams de coco ratllat
100 grams de sucre llustre
100 grams d'aigua
cacau en pols

PREPARACIÓ
Poseu en un bol la farina, el coco i el sucre.


Afegiu l'aigua molt a poc a poc, mentre aneu remenant i integrant els diferents ingredients.



Heu d'acabar obtenint una massa homogènia i consistent, que no s'enganxi massa als dits en tocar-la.


Una vegada obtinguda, la compacteu, la tapeu amb paper film, i la deixeu reposar a la nevera una bona estona (el mínim uns 30 minuts, però perquè sigui més fàcil de treballar, unes dues o tres hores).



Passada l'estona, agafem porcions de la massa, i en fem boletes.


Per acabar, les arrebossem generosament amb cacau en pols pur.



I ja teniu llestos els tartufini. Això si, per assaborir-los millor, deixeu-los reposar encara una estona més a la nevera, abans de servir.



Que vagi de gust!

dimarts, 24 de febrer de 2015

TARTA DE SANTIAGO

Aquest pastís, que vaig tenir el gust de tastar en versió original, en les meves visites professionals de l'any passat a Galícia, és una veritable delícia, a més de ser la prova que, amb tres ingredients (ous, sucre i ametlla) es pot fer una filigrana rebostera!!! Si no l'heu fet mai...no tardeu....es convertirà en un imprescindible del vostre receptari!


INGREDIENTS
5 ous
250 grams de sucre
250 grams de farina d'ametlla
la pela ratllada d'una llimona
1 culleradeta de canyella
sucre llustre per decorar

PREPARACIÓ
En el bol de la KA, barregem el sucre i la farina d'ametlla.



Llavors hi afegim els ous, un a un, mentre anem barrejant amb l'accessori pala de la KA.



Quan tinguem una massa homogènia, hi afegim la canyella i la pell ratllada de llimona, i acabem de barrejar.




Aboquem la massa en un motlle, de 24 cm de diàmetre aprox., prèviament untat amb mantega o ruixat d'spray antiadherent.


Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant aproximadament 30 minuts.


Un cop cuita, desenfornem, desemmotllem, i acabem de deixar refredar damunt una reixa.


Mentre es refreda, preparem la plantilla de paper que ens permetrà fer la decoració de la creu típica.



Un cop fred el pastís, disposem la creu al damunt, i empolsinem molt generosament amb sucre llustre.


Retirem la plantilla...i voilà!!!! Aquí teniu una "tarta de Santiago" amb tots els ets i uts!


 Per si ho voleu saber, el meu cunyat, que és mig gallec, la va trobar boníssima, i la va degustar com diu que és típic a casa seva...emborratxada amb un rajolí de vi dolç!!!



Que vagi de gust!