Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FORMATGE DE CABRA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FORMATGE DE CABRA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 26 de maig de 2019

FARCELLS D'ESPÀRRECS, FORMATGE DE CABRA I PERNIL

Avui és el torn d'una recepta salada de temporada molt fàcil i resultona: farcellets d'espàrrecs, formatge de cabra i pernil. Cinc minuts de preparació, una estona de forn i llestos!


INGREDIENTS (per sis farcellets)
1 placa rectangular de pasta de full
6 rondaxes de formatge de cabra
6 culleradetes de tiretes de pernil salat
ou per pintar
llavos de rosella per decorar

PREPARACIÓ
Saltegem els espàrrecs una miqueta per la paella, només amb un rajolí d'oli i un pessic de sal.


Mentrestant, tallem la placa de pasta de full en sis rectangles.


Disposem una rodanxa de formatge de cabra, esmicolada, damunt de cada rectangle.


També una culleradeta de tiretes de pernil i tres espàrrecs dels que heu prèviament saltejat.


Pintem els marges amb ou batut i tanquem el farcell.


Pintem el farcellet amb més ou batut i empolsinem amb llavors de rosella.


Enfornem durant uns 20 minuts, o fins que els farcells estiguin dauradats.


Deixeu refredar una mica damunt una reixa...i llestos!


Tindreu un entrant d'allò més vistós i requeteboníssim!

divendres, 25 de gener de 2019

I UNA VERSIÓ MÉS AMERICANA DELS MOCADORS DE PASTA DE FULL: AMB FRANKFURT, FORMATGE DE CABRA I QUÈTXUP O MOSTASSA!

I pels més carnivors, o, en el cas de casa, pels amants dels frankfurts, també vam fer una altra versió dels mocadors de pasta de full més americana...amb frankfurt, formatge de crema, i quètxup o mostassa...Els que van quedar (malauradament només dos), en els hem endut avui per esmorzar, i continuaven igual de bons i cruixents!


INGREDIENTS (Per 9 mocadors)
1 placa de pasta de full
quètxup i mostassa
9 rodanxes de formatge de cabra
salsitxes de frankfurt
ou batut per pintar

PREPARACIÓ
 Agafem la placa de pasta de full i la partin en 9 porcions.



Damunt de cada porció, i en diagonal, hi posem un rajolí de quètxup o de mostassa, el que més ens agradi. Com que a mi m'agrada tot, en vaig fer dels dos gustos (o també podrieu posar una mica de cada).


Tot seguit és el torn de la rodanxa de formatge de cabra, partida per la meitat.



I per acabar, un tros de salxitxa de frankfurt. Jo en vaig dividir una grossa en 4, d'aquesta manera.



Pintem el voltant amb ou batut i tanquem el mocador, procurant que a la junta també hi hagi ou batut que faci de "cola".


Un cop tancats, pincem una mica les puntes, per fer l'efecte "barca", i acabem de pintar la superfície amb ou batut.



Al forn, a 190 graus en opció rebosteria (escalfol a baix, a dalt i ventilador), fins que estiguin inflats i daurats...i llestos!


Són igual de bons calents que freds...però dubto que deixen que baixi gaire la seva temperatura!!! Que vagi de gust!

MOCADORS DE PASTA DE FULL DE MELMELADA DE CEBA CASOLANA I FORMATGE DE CABRA!

Un dels comptes d'instagram que més segueixo, i que més divertit trobo, és el d'en Casto Roldan, àlies @reposteritobuscaesposo! Fa uns dies va fer uns mocadors de pasta de full farcits de bacon i formatge que em van semblar una gran idea...I ahir, la vaig posar en pràctica...això si...com que sempre m'engresco a última hora, vaig fer servir els ingredients que tenia a l'abast, i que van resultar ser una combinació, segons els catadors, explosiva! També els podeu preparar aquest finde com a tapa pel vermut! A veure què us semblen! 



INGREDIENTS (Per 9 mocadors)
1 placa rectangular de pasta de full
9 cullerades de melmelada de ceba (en el meu cas casolana, pots trobar la recepta clickant a aquí).
9 rodanxes de formatge de cabra
ou batut per pintar

PREPARACIÓ
Agafem la placa de pasta de full i la tallem en nou porcions.



Damunt de cada porció, i en diagonal, repartim una cullerada de melmelada de ceba.


Al damunt, hi col.loquem una rodanxa de formatge de cabre, partida per la meitat.



Pintem amb ou batut els costats i ajuntem les puntes per l'altre diagonal, procurant pintar també el punt d'unió amb ou batut, per tal que en coure's no s'obrin els mocadors.



Pincem una mica les puntes, per aconseguir una mica d'efecta "barca", i acabem de pintar amb una mica més d'ou batut tota la superfície.



Disposem damunt una safata de forn, i enfornem, a 190 graus i opció rebosteria (escalfol a baix, a dalt i ventilador) durant uns 15 minuts o fins que estiguin ben daurats.


La cosa seria deixar-los refredar una mica damunt una reixa...però si els de casa els veuen o oloren...no arribaran a la reixa!


Que vagi de gust!

dimecres, 28 de setembre de 2016

QUICHE ALS TRES FORMATGES!!!

Avui a casa ha començat oficialment la temporada de l'Escola Oficial d'Idiomes, el que vol dir que dos dels membres de la família que fan horari vespertí, arriben tocades les nou i força afamats...d'aquí que els hagi preparat un sopar que sabia els agradaria: una quiche als tres formatges! Senzillament deliciosa! A més, ha sigut l'excusa per estrenar un motlle de quiche xulíssim, perforat i amb cul desemmotllable, que em van regalar pel meu sant, i que ja ha passat a ser dels meus preferits!!!



INGREDIENTS (Per un motlle d'uns 20 cm)
1 massa rodona de pasta de full
3 ous
1/2 tarrina de formatge crema tipus Philadelphia
sal i pebre
150 grams de formatge emmental ratllat
5 o 6 rodanxes de formatge de cabra

PREPARACIÓ
Aquest és el motlle que he estrenat.



El ruixem bé amb spray antiadherent.


Hi estirem a sobre la pasta de full, la punxem del cul i l'enfornem, a 180 graus, opció rebosteria -escalfor a dalt a baix i ventilador-, durant aproximadament 4 o 5 minuts.



A part, en el bol de la KA, dipositem el ous, el formatge crema, la sal i el pebre.


Batem bé i hi afegim l'emmental.


Remenem bé per repartir l'emmental i aboquem la barreja damunt la massa. 


Repartim pel damunt les rodanxes de formatge de cabra, i enfornem, a  180 graus, opció rebosteria -escalfor a dalt a baix i ventilador-, durant aproximadament uns 20 minuts, o fins que el farcit estigui ben quallat i el damunt daurat (si se us torra massa, tapeu la part superior, els darrer minuts de cocció, amb un paper de forn o d'alumini).


Un cop cuita, desenforneu, deixeu refredar una mica i desemmotlleu! I vigileu...perquè si no la serviu ràpidament, no sé pas si arribarà a taula!!! Segur que tall a tall no tarda en desaparèixer!




Que vagi de gust!

dilluns, 23 de maig de 2016

PASTÍS DE PATATA I SOBRASSADA...UN PASTÍS SALAT IRRESISTIBLE!

A casa no els agrada gaire el puré fet amb flocs de patata, el troben fat, però, en canvi, són molt fans del pastís de patatai sobrassada, que precisament està fet amb flocs de patata! Està clar que, qualsevol ingredient, si és de qualitat, i està ben acompanyat, pot passar d'odiat a estimat en un tres i no res!!! Si us decidiu a preparar aquest pastís salat, ideal per sopar, ja veureu que, tan per senzillesa de preparació, com pel resultat que obtindreu, passarà a ser dels imprescindibles en el vostre receptari!


INGREDIENTS (per a 4-5 racions)
1 paquet de flocs de patata
3/4 de litre de llet semidesnatada
un pessic de sal
un pessic de pebre negre
2 talls gruixudets de sobrassada de Mallorca
formatge emmental i formatge de cabra
4 o 5 encenalls de mantega

PREPARACIÓ
Prepareu els flocs de civada segons indiqui el fabricant, en aquest cas, jo ho he fet barrejant-los en 3/4 de litre de llet semidesnatada, assaonada amb sal i pebre.


Deixeu reposar una mica el puré, i, un cop consistent, en col.loqueu una capa en la safata de forn que hàgiu escollit. Jo he triat aquesta rodona, d'acer inoxidable, que permet la presentació en forma de pastís clàssic.


Per sobre d'aquesta primera capa, repartiu la sobrassada. No hi ha d'haver-hi gaire gruix ni molta quantitat. Es tracta que doni gust sense fer massa oliós ni pesat el plat.


En acabat, fem una segona capa de puré de patat, cobrint tota la sobrassada.


Per damunt d'aquesta capa de patata, repartiu una generosa porció de formatge emmental, ratllat ben finet.


I encara pel damunt de l'emmental, repartiu les rodanxes de formatge de cabra.


Només us queda col.locar estratègicament uns encenalls de mantega, per ajudar a que quedi un gratinat ben bonic i cap al forn, amb escalfor a dalt i a baix, a uns 200 graus, uns 10 minuts, o fins que estigui el formatge ben fos i tingui una crosta ben daurada.


Deixeu refredar una mica, i serviu...


És un primer plat espectacular, o un magnífic acompanyament de qualsevol carn a la planxa! Que vagi de gust!