Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris IOGURT. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris IOGURT. Mostrar tots els missatges

diumenge, 6 d’octubre de 2019

PASTÍS DE IOGURT I VERDURES

Si voleu fer un sopar fàcil i saborós, i a més fer que els vostres -inclosos els més petits-, mengin verdures, aquesta és la vostra opció!


INGREDIENTS
Per la massa (una pasta brisa salada)
300 grams de farina de blat
120 grams de mantega freda
2 ous
1 culleradeta de sal

Pel farcit
4 ous
2 iogurts
150 grams de formatge manxec
verdures escalivades
sal i pebre

PREPARACIÓ
En el bol de la KA, posem la farina i la mantega freda i, amb l'accessori pala, barregem fins a obtenir una mena de granulat o barreja terrosa.



Afegim la sal i els ous i barregem una mica més, fins que la massa comenci a quedar lligada.




Llavors en fem una bola, la tapem amb paper film, i la deixem reposar a la nevera 1 hora.




Un cop deixada reposar dins la nevera, l'esteneu entre dos papers de forn, i feu servir la placa que obtingueu per folrar un motlle rodó de 24 cm de diàmetre.




Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 10 minuts, fins que estigui una mica daurada. Això si, si voleu que no s'infli, feu-ho amb unes boles de pes a l'interior, o, si no en teniu, senzillament, amb un altre motlle a l'interior. Mentrestant, prepareu el farcit. És tan senzill com barrejar els ous, els iogurts, la sal i el pebre, i al final el formatge, tallat a llesquetes primes.




Ompliu la pasta, ja una mica daurada, amb el farcit, i repartiu la verdura escalivada pel damunt (jo tenia ceba, albergínia i pebrot vermell).



 Torneu a enfornar, en les mateixes condicions, durant uns 30 minuts més, o fins que el farcit hagi "quallat".


Deixeu refredar una mica, i ja podeu tallar i servir...està molt i molt i molt bo!


Que vagi de gust!

diumenge, 29 de juliol de 2018

POLOS DE IOGURT I PINYA AMB UN TOC CRUIXENT!

La calor m'esgota i em condemna a una inactivitat a la que no estic acostumada...per això busco receptes senzilles, a poder ser sense forn, i el màxim de refrescants possible! Aquí en teniu una que ha triomfat!


INGREDIENTS
pinya congelada tallada a trossets
iogurt natural líquid
xocolata negra de cobertura
ametlla tipus crocant

PREPARACIÓ
Preparem uns gotets petits de plàstic i uns palets de fusta.


En el recipient del batedor de got hi posem la pinya i el iogurt líquid, més o menys meitat i meitat.


Batem fins obtenir una massa homogènia densa. Si us queda massa líquida, afegiu una mica de pinya, i al revés.


Ompliu els gotets de plàstic amb aquesta barreja, i hi claveu un palet.


Poseu a congelar durant un parell d'hores. En acabat, feu un tall al gotet de plàstic, i desemmotlleu. És una operació molt senzilla.



Desfeu la xocolata i la dipositeu en un bol. També disposeu en un bol l'ametlla tipus crocant. Suque cada un dels polos primer en la xocolata i després en l'ametlla.



Reserveu al congelador fins al moment de servir o, si la calor apreta, mengeu-vos-els directament!


Que vagi de gust!

diumenge, 31 de desembre de 2017

AMANIDA D'ENDÍVIES, MAGRANA I AMETLLES TORRADES AMB SALSA DE IOGURT!

Ja sé que en bloc no penjo plats salats, però com que aquest està fet amb fruites, fresques i seques, esdevé un entrant amb reminiscències de postres! Es tracta d'una amanida en la que les progatonistes són les endívies. Aquesta hortalissa és molt popular a França, i quan voltem per allà, que és molt sovint, entra en tromba a la nostra taula! Ja veureu qué fàcil, que bona, i quin "colorido"! Un entrant de bandera!


INGREDIENTS
Per l'amanida
Endívies
Magranes
Ametlles torrades filetejades

Per la salsa
1 iogurt
1 bon raig d'OOVE
sal i pebre blanc



PREPARACIÓ
Renteu les endívies i les repartiu, fulla a fulla, damunt una safata!


Desgraneu les magranes i en repartiu força grans per sobre les endívies.



Afegiu les ametlles torrades filetejades.


I prepareu la salsa barrejant molt bé, en un bol, el iogurt, l'oli, la sal i el pebre blanc.



Deixeu caure regalims de la salsa per sobre les endívies, i deixeu la resta en el bol per si els comensals en volen més!


Més fàcil impossible, i més refrescant i gustosa també! Que vagi de gust!

diumenge, 16 de juliol de 2017

PASTÍS FRED DE IOGURT I PRÉSSEC...UN FANTÀSTIC PASTÍS ESTIUENC!

Tant per la manera de fer-se -sense forn-, com pels ingredients -iogurt i préssec-, aquest podria ser un dels pastissos estrella de l'estiu!



INGREDIENTS (per un pastís rodó de 24 cm de diàmetre)
1 paquet i mig de galetes tipus napolitanes
140 grams de mantega fosa
8 iogurts
400 grams de nata fresca
6 cullerades de sucre blanc
préssec tallat a làmines
200  ml d'aigua
el suc d'una llima petita
12+3 làmines de gelatina

PREPARACIÓ
Comencem preparant la base. Triturem les galetes, les barregem amb la mantega fosa, i repartim la barreja pel cul del motlle rodó, prément bé. El motlle, prèviament, l'haurem folrat, cul i parets, amb paper de forn.






Deixem reposar a la nevera, i, mentrestant, anem pel farcit. Primer de tot, posem 12 fulls de gelatina a remullar en aigua freda.


Posem al foc els iogurts, la nata i el sucre, i barregem bé perquè el sucre quedi ben dissolt.




Un cop el sucre dissolt, hi afegim la gelatina, que haurem escorregut bé.




Un cop tot ben integrat, i no quedi cap grumoll de gelatina, podeu abocar aquest farcit sobre la base de galeta que teníeu reservada a la nevera.


Com que és un pastís força alt, cal que el deixeu quallar a la nevera un mínim de 6-8 hores. Quan estigui ben consistent, el traieu, i repartiu pel damunt el préssec tallat a làmines.




Quan el tingueu ben repartir, al vostre gust, pel damunt, amb molt de compte, hi aboqueu els 200 ml d'aigua, prèviament barrejats amb el suc de la llima, i a la que haureu incorporat 3 fulles de gelatina hidratada. Per tal que la gelatina es desfaci bé, podeu escalfat una mica l'aigua i el suc de llima.



Torneu a deixar reposar a la nevera 3 o 4 hores més...i ja el podreu desemmotllar i servir!



Que vagi de gust!