Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris LLAVORS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris LLAVORS. Mostrar tots els missatges

diumenge, 16 de juny de 2019

GRANOLA DE XOCOLATA CASOLANA...MAI MÉS EN TORNAREU A COMPRAR DE PREPARADA!

A casa són molt de cereals, llavors i xocolata, per això han trobat aquesta recepta excepcional...Jo també l'he tastada i m'ha semblat boníssima...total, que hem quedat que mai més en comprarem de bo i preparada!



INGREDIENTS
250 grams de flocs de civada
50 grams de sèsam torrat
25 grams de llavors de rosella
25 grams de barreja de pipes
150 grams d'avellanes torrades trinxades
50 grams d'aigua
100 grams de mel
50 grams d'oli d'oliva verge extra suau
1 pessic de sal
1 pessic de canyella
200 grams de gotes de xocolata negra

PREPARACIÓ
En un bol col.loquem la civada i les llavors.


Hi afegim les avellanes trinxades i ho barregem tot.



Paral.lelament, en un caçó, disposem l'aigua, la mel, l'oli, la sal i la canyella i escalfem fins que tot s'hagi dissolt i arrenqui el bull.


Ho aboquem a la barreja de civada, llavors i fruits secs, que haurem passat a una cassola, i remenem bé, al foc, durant un parell de minuts.



Tot seguit estirem la barreja final damunt una safata, folrada de paper de forn i enfornem, a 140 graus durant 1 hora aproximadament, o fins que veieu que està ben cruixent.



Llavors traieu del foc, i quan encara estigui la cosa tèbia, afegiu la meitat de la xocolata i remeneu bé. Veureu que es desfarà, i farà que la granola quedi "enxocolatada", i es formin petits cúmuls de granola, que a casa encanten!



Deixem refredar totalment, i llavors incorporem la resta de gotes, i repartim bé. Aquestes no es desfaran, i donaran el toc de xocolata final!.



Ja només us queda guardar i menjar quan us vingui més de gust. Amb iogurt i fruita, dels millors esmorzars o berenars del món mundial!


Que vagi de gust!

dimarts, 9 de desembre de 2014

BARRES DE LLAVORS

La Dinke m'ha dit que l'entrepà que li he posat pel cole avui era molt bo...i crec que el mèrit és del pa..mitja barra de llavors de les que vaig preparar ahir, que a més de vistoses van quedar delicioses. Tot va començar amb unes llavors de rosella ecològiques que vaig comprar al Mercat Medieval de Vic...i d'aquí a posar-me a enfornar...hi va anar un tres i no res!!! La meva dèria panarra s'està convertint en obsessió!!! A veure què us sembla!



INGREDIENTS (Per a 8 barres, el que dóna per 16 bons entrepans!!!)
Per la massa
1 kg. de farina de blat
25 grams de llevat fresc de forner
650 ml d'aigua tèbia
un bon pessic de sal
un raig d'oli d'oliva
1 i 1/2 cullerades de llavors de rosella
2 cullerades de sèsam blanc
2 culleradees de sèsam negre

Per decorar
rovell d'ou batut (barrejat amb una mica d'aigua)
llavors de rosella, sèsam blanc, sèsam negra i carbassa.

PREPARACIÓ
Agafem una part de l'aigua tèbia i hi dissolem el llevat.



En el bol de la KA hi posem la farina, el llevat dissolt, la resta d'aigua, la sal i l'oli.


I amassem amb l'accessori ganxo, a velocitat mitja, durant uns 8 minuts.


Llavors hi afegim les llavors (de rosella, sèsam blanc i sèsam negre), i amassem un parell de minuts més, perquè quedin ben repartides.




Un cop les llavors s'han incorporat, fem una bola amb la massa i la deixem reposar, tapada, en un bol prèviament untat amb oli o spray antiadherent, durant un parell d'hores o fins que, com a mínim, dobli el seu volum.




Passada l'estona, i llevada la massa, l'aboquem damunt una superfície enfarinada i la treballem un xic per treure-li l'aire.


La tallem a parts més o menys iguals...


i estirem cada una d'elles fins obtenir un xurro gruixut.


Enrosquem el xurro sobre si mateix, i els anem dipositant damunt una safata de forn folrada de paper.



Deixem llevar durant uns 40 minuts més. Mentrestant, preparem una barreja de llavors: les ja emprades més les de carbassa.


Pintem les barres amb rovell d'ou, una mica rebaixat amb aigua, i ràpidament hi enganxem les llavors, tot repartint-les a pessics. Heu de ser molt generosos, perquè la gràcia és que les diferents llavors es trobin a cada mos.


Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 18-20 minuts, o fins que estiguin ben daurades.


Només us quedarà deixar-les refredar sobre una reixa, i clavar-los queixalada!!! Penseu que acompanyades d'un bon pernil són molt bones, però que sense res més que un raig d'oli d'oliva, també estan excepcionals!


Que vagi de gust!