Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS D'ANIVERSARI. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS D'ANIVERSARI. Mostrar tots els missatges

diumenge, 4 d’agost de 2019

LAYER CAKE D'OREO...UN PECAT CAPITAL!

Normalment no faig el pas a pas dels pastissos d'aniversari...són complicats de preparar, i fotografiar cada graó del procés em distreu de l'objectiu final que normalment tinc al cap, però aquest vaig decidir immortalitzar-lo per poder repetir-lo exactament igual algun dia, ja que es tracta d'un dels pastissos preferits de la meva filla petita!


INGREDIENTS (per un pastís petit, de 18 cm de diàmetre)
Per les bases
5 ous (els heu de pesar amb closca i tot)
el mateix pes dels ous en mantega, sucre i farina (amb llevat incorporat)
dues culleradetes de pasta de vainilla bourbon
la meitat de la part fosca de les oreos d'un paquet ben trinxada

Per la crema
320 grams de formatge crema tipus Philadelphia
100 grams de sucre llustre
90 grams de crema de cacau i avellanes
185 grams mantega
la part blanca de totes les oreos d'un paquet.

Per la decoració
xocolata negra de cobertura fosa
la resta de la part fosca de les oreos trinxada
més oreos i cagallons daurats

Evidentment, les oreo són l'estrella d'aquesta recepta!

PREPARACIÓ
Batem molt i molt bé, fins obtenir una crema ben suau, la mantega i el sucre.


Afegim la pasta de vainilla i remenem fins que s'integri.


Llavors és el torn dels ous, un a un. Haureu de batre una bona estona més, fins tornar a obtenir una massa cremosa.



Llavors és el torn de la farina, amb llevat incorporat,


i de les oreos trinxades (la meitat de la part fosca de les oreos de tot un paquet).


Ja veureu quina massa més cremosa que us quedarà. L'heu de repartir en parts iguals en tres motlles, i enfornar, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 25 minuts, o fins que en punxar-los, l'estri us surti net.


Les bases, un cop cuites, han de tenir aquest aspecte. Si us surten bonyegudes, les haureu d'anivellar.


Mentre les bases es refreden completament, preparem la crema. Posem tots els ingredients, a temperatura ambient, en el bol de la KA i batem, a velocitat alta, ben bé 10 minuts, fins a obtenir una crema d'allò més brillant i suau.


Reserveu la crema a la nevera fins al moment d'utilitzar-la.


I ja només us queda muntar el pastís. Base, capa de crema, base, capa de crema, base, i recobriment complet amb crema. Si veieu que la crema, de treballar-la, se us estova, entre pas i pas, una estona de nevera, i tot solucionat!




La decoració ja és al vostre gust. Jo he posat l'oreo trinxada a la part de baix, la xoco de cobertura desfeta a la de dalt, vessant, i he acabat de decorar amb la crema sobrant, més oreos i cagallons daurats!

Ja veureu, si el feu, que teniu l'èxit assegurat! Que vagi de gust!

dijous, 16 d’octubre de 2014

PASTÍS D'ANIVERSARI DE CREMA DE CACAU I AVELLANES

Avui el fill petit del meu "jefe-company de desventures-amic" fa 2 anys! És un sol de peque i li agraden molt els autobusos i els animals, així que -tenint en compte que el tema dels autobusos m'ha semblat més rebuscat- he decidit preparar-li un petit pastís (a la seva mida), decorat amb un animal de la selva: un mico d'allò més graciós!!! La base és un pa de pessic d'avellana deliciós i amb una consistència perfecte per folrar, tot i no portar gens de mantega; el farcit de crema de cacau i avellanes (infal·lible en un pastís per nens); i per acabar, l'he recobert amb una buttercream també de crema de cacau i avellanes i trossets d'avellana caramel·litzada!!! En fi, un homenatge a l'avellana! Espero que li agradi!!!


INGREDIENTS
Per la base (amb aquestes mides en surten dues, de 18-20 cm de diàmetre aprox., per tant, si només en voleu una, dividiu per dos!!!)
6 ous
250 grams de sucre
250 grams de farina de blat amb llevat incorporat
50 grams de farina d'avellana crua

Pel farcit
Crema de cacau i avellanes
una mica d'aigua i una cullerada de crema de toffee

Per la cobertura -buttercream de crema de cacau i avellanes- (mesures per cobrir només una base)
150 grams de mantega
150 grams de sucre llustre
3 cullerades generoses de crema de cacau i avellanes (la que més agradi a casa vostra..nutella, nocilla...)
avellana picada tipus crocant
fondant i sprinkles per decorar

PREPARACIÓ
Amb el batedor elèctric batem el sucre i els ous fins que tripliquin el seu volum. La cosa estarà quan la massa quedi blanquinosa i en remenar-la les marques deixades per l'espàtula tardin uns segons a marxar.



Llavors hi afegim les farines tamisades, que incorporarem amb un batedor manual, amb moviments de baix a dalt.



Tot seguit, aboquem la massa als motlles, prèviament ruixats amb spray antiadherent.


Hem d'enfornar, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 30 minuts, o fins que, en punxar-lo pel centre, el punxó emprat surti ben net!!! Llavors traiem del forn, deixem refredar uns minuts, desemmotllem, i acabem de deixar refredar damunt una reixa.


Un cop ben fred, el capgirem, per tenir una superfície superior ben plana, i l'obrim per la meitat. Ja us he dit en els ingredients que jo vaig fer dues bases, però només en vaig fer servir una per fer el pastís...l'altre ens la vam menjar com a pa de pessic, només ensucrat un xic per sobre....deliciós!!! L'avantatge de fer-ne dues, que es poden couen a l'hora, és que pots triar la que t'ha quedat més alta i més maca!!!


Preparem un xarop per remullar el pa de pessic, i fer-lo encara més amorós, amb una mica d'aigua i una cullerada de crema de toffee. Quan arrenqui el bull, i la crema estigui ben dissolta, traiem del foc i deixem temperar.




Amb el líquid obtingut, un cop temperat, mullem bé les dues meitats del pa de pessic.


Llavors col·loquem el cul damunt la superfície en la que el vulguem servir, untem la part del mig amb crema de cacau, i tornem a tapar amb l'altra meitat. El secret perquè el pastís no es mogui, es posar-hi una mica de buttercream al cul. En aquest cas, he fet servir una base de pastís, que m'ha permès enganxar-hi, amb cola alimentària, el nom de l'infant, fet amb fondant.


Ara anem per la buttercream de crema de cacau i avellanes. En un bol posem el sucre llustre, la mantega i la crema de cacau, i bateu (primer a poc a poc i després a velocitat màxima) durant uns minuts (8 o 9), fins obtenir una crema homogènia, brillant i sedosa, d'un to torrat.


Recobrim el pastís amb aquesta buttercream, i hi enganxem als laterals l'avellana picada tipus crocant. Si voleu, per evitar que us molestin les engrunes, feu una primera capa primeta ("l'aguantamolles"), la poseu a refredar deu minuts a la nevera, i en feu una segona i definitiva al damunt.


Així és com queda abans de la decoració final!!!


Per acabar, decoreu amb els sprinkles de colors (que en aquest cas fan joc amb les lletres del nom del peque), i incorporeu la decoració amb fondant, amb 2D, que hàgiu escollit: avui un mico molt divertit!!!


I ja el teniu llest!!!


Oi que ha quedat vistós??? I de gust molt adequat al paladar infantil!!!




Espero que hagi tingut molt èxit, i que us atreviu a provar de preparar-lo!!! Que vagi de gust!

divendres, 19 de setembre de 2014

PASTÍS DE VAINILLA I DOLÇ DE LLET

Ahir a casa els Tarradellas va ser festa grossa perquè la Nini, ma germana petita, va fer 36 anys!!! Mare de Déu...!!! Encara recordo el dia que va néixer...i, sobretot, com ma mare me la feia gronxar al cotxet, que situava al menjador del piset on vivíem, just al costat d'on jo tenia la meva cuineta, mentre cantava cançons molt folklòriques!!! Us haig de confessar, però, que, en fer-nos gran, ràpidament es va fer evident que la Nini i jo som com la nit i el dia: físicament ella és alta i rossa (jo més aviat baixeta i morena), i té els ulls clars (mentre que jo els tinc força foscos)...I pel que fa el caràcter, es veu que quan van repartir la capacitat de ser ordenada, concisa, primmirada i hipermegadetallista, jo vaig arribar tard...i ella la primera!!! En això darrer...ella decanta a la mare i jo al pare!!! En fi...que no coincidim en massa res, tret que, malgrat les diferències que ens porten sovint a discutir-nos (perquè en geni i figura si que estem si fa no fa...), ens estimem molt! A més, tinc una gran sort: que ma germana em segueix en totes i cadascuna de les bogeries que em proposo, i les acaba fent possible! Tant li és fer teatre per nens, engalanar un carrer, repartir xocolata o fer postres per un regiment...ella sempre està disposada a ajudar-me a sortir del "berenjenal" on m'hagi fotut....i penseu que, en això de fotre'm en "berenjenals...", sóc tota una experta!!! Per això avui per sopar li he preparat unes crêppes ben bones i aquest pastís de vainilla i dolç de llet que ha quedat esplèndid, i que ha bufat amb les ninetes dels seus ulls: les meves filles! Moltes felicitats Nini i mil gràcies per ser la meva companya d'aventures!!!


INGREDIENTS (Per un pastís de 15 cm de diàmetre de dos pisos)

Per la base
260 de mantega a temperatura ambient
260 de sucre llustre
260 de farina
4 ous
8 grams de llevat químic tipus Royal
3-4 cullerades de llet
1 cullerada generosa de pasta de vainilla Bourbon

Pel farcit
Almíbar fet amb aigua, sucre i pasta de vainilla Bourbon
Confitura de dolç de llet

Per la cobertura
500 grams de mascarpone
4-5 cullerades de sucre llustre
sprinkles de colors i gominoles

PREPARACIÓ
El pa de pessic d'aquest pastís és un pèl diferent als que faig normalment. L'he fet emprant una tècnica que he vist a vegades per internet, per aconseguir bases més consistents...ideals si es volen folrar amb fondant, o aconseguir un tall perfecte! Per tant és més espès, i cal "almívarar-lo" força, però us asseguro que està molt bo!. En primer lloc posem en el bol de la batedora elèctrica la mantega a temperatura ambient, i la batem durant uns 5-6 minuts a temperatura mitja-alta.


Cal que ens quedi hipermegacremosa!!!


Llavors hi anem afegint els ous, un a un. Sobretot, sobretot, sobretot....si no voleu que us quedi una massa líquida inservible, feu-ho de un en un, no incorporant el següent fins que el primer estigui ben integrat (és a dir, fins que torneu a tenir una massa cremosa). És un procés que pot portar uns quants minuts, però imprescindible per obtenir un bon resultat! Al final incorporeu la pasta de vainilla Bourbon (la quantitat d'aquest darrer ingredient dependrà una mica de la intensitat de sabor que li volgueu donar a la massa!) i la llet.


Al final d'aquest procés la massa ha de tenir un aspecte similar (us haig de confessar que jo ho vaig aconseguir en el segon intent!!!).


Després tamiseu la farina, el sucre llustre i el llevat...



...i ho incorporeu a la massa, a cullerades, mentre bateu a velocitat baixa...i només el just perquè els ingredients sòlids quedin incorporats...si cal, acabeu amb un batedor manual.


Ja veureu com us queda una massa brillant i densa però molt cremosa.


Llavors unteu o ruixeu amb spray antiadherent dos motlles de la mateixa mida. També ho podeu fer amb un de sol, més alt. L'únic canvi serà que la cocció al forn serà més llarga.


Els he folrat les parets amb paper de forn per evitar que, cas de pujar massa, es deformessin.


Repartiu la massa entre ambdós motlles...perquè fossin més o menys iguals, ho vaig fer amb la cullera de servir el gelat a tall de mesurador.



I enforneu, a 180 graus (el forn l'heu de tenir ja calent), i opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 50 minuts (recordeu que si feu servir un sol motlle, més alt, el temps augmentarà fins a 65-79 minuts). Per saber si estan ben cuits podeu fer servir la tècnica clàssica de punxar-los!!!


Deixeu refredar sobre reixes.


Si cal igualeu les parts que no siguin planes i llavors "almivareu-les" molt generosament.


Com  que aquest pastís era de vainilla, jo ho vaig fer amb un almívar aconseguit fent arrencar el bull a un gotet d'aigua amb tres culleradetes de sucre i una de pasta de vainilla bourbon. Ho deixeu refredar una mica, i ho col·loqueu en un biberó de cuina...que és el millor per repartir bé l'almívar!



Un cop les dues parts igualades i ben "almívarades", anem a muntar el pastís. Pel farcit interior (jo només he fet una capa, però podeu partir la base única en tres o, si feu dues bases, en dues cada una, i aconseguir així tres capes de farcit intern...això va a gust del consumidor...) he fet servir el confit de dolç de llet que em va portar l'homenatjada d'Andorra aquest estiu...i que està boníssim!!!




I, per acabar, un cop el pastís ben fred...anem a recobrir-lo! No colia utilitzar mantega, així que vaig fer la cobertura només amb mascarpone, que a mi em perd...


Bateu bé el mascarpone, amb el sucre i la pasta de vainilla, fins obtenir un resultat ben cremós.




Llavors, folreu la base del pastís. No cal que quedi perfecte, perquè aquest folre inicial no es veurà! 


Folreu el lateral amb sprinkles de colors i poseu a la nevera una estona perquè prengui una mica de consistència.


Per acabar, amb la resta de crema de mascarpone, i una mànega pastissera amb boca rodona, cobriu la part superior.


Decoreu amb gominoles...en aquest cas unes estrelles precioses que vaig comprar a Blanes, i que feien joc amb les espelmes, i cap a la nevera a esperar el moment de servir!!!




I no podia acabar aquest post sense ensenyar-vos a l'homenatjada en plena operació bufada d'espelmes!!!



Sempre amb la inestimable ajuda de les princeses de la casa...en aquest cas acompanyades d'una de les seves amigues de l'ànima, la Laura!!!


Felicitats Nini!!!