Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS DE FORMATGE. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTÍS DE FORMATGE. Mostrar tots els missatges

diumenge, 21 de juliol de 2019

CHEESECAKE SALAT...UNA RECEPTA QUE NO PODEU DEIXAR DE PREPARAR!

La vaig veure a instagram i me'n vaig enamorar...aquesta recepta és un gran descobriment! Fàcil, molt vistosa i extremadament gustosa...No deixeu de preparar-la per qualsevol esdeveniment estiuenc que tingueu!


INGREDIENTS
Mig pot de galetes salades
3 nous de mantega
2 ous
75 grams de formatge ratllat
160 grams de formatge crema
sal i pebre
salsa de tomàquet i pebrots del piquillo (o melmelada de tomàquet, o de pebrot)

PREPARACIÓ
Trinxem les galetes salades.




Amb aquest nanotallador és d'allò més senzill!



Fonem la mantega, i la incorporem a les galetes.




Barregeu bé i disposeu al cul del motlle escollit (de 18 cm), apretant bé per compactar la capa.


Reserveu una estona a la nevera.


Mentrestant, barregeu bé el formatge crema, el formatge ratllat, els ous, la sal i el pebre.



Aboqueu damunt la capa de galeta, i enforneu, a 160 graus (opció rebosteria: escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 20-25 minuts.


Un cop cuit (veureu que ho està quan el farcit estigui quallat), desenforneu i deixeu refredar.


Abans de servir, repartiu pel damunt la salsa. En aquest cas, una de tomàquet i pebrot del piquillo, però també podria fer-ho amb melmelada de pebrot o de tomàquet.


I llestos! Canela fina!


Que vagi de gust!

diumenge, 5 de maig de 2019

PASTÍS DE FORMATGE "LA VIÑA"

Avui ha tocat una recepta senzillíssima però amb uns resultats que us faran glatir! El més que famós pastís de formatge del restaurant basc "La Viña" de Donostia, que fa poc va penjar una de les meves blocaires de capçalera, la Marta de Pa de Nous. No pot ser més senzill, ni tampoc més bo! Ja ho veureu!


INGREDIENTS (Per un motlle d'uns 24 cm aprox.)
600 grams de formatge crema tipus Philadelphia
250 grams de nata per muntar
4 ous mida mitjana (o 3 talla L)
210 grams de sucre blanc
18 grams de farina de blat

PREPARACIÓ
Tan senzill com posar tots els ingredients al bol de la KA, i amb l'accessori globus bateu bé durant un parell de minuts.


Us ha de quedar una massa més o menys així.


Llavors folreu un motlle amb paper de forn, ruixeu amb spray antiadherent, i aboqueu-hi la massa.



Enforneu en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), a 190 graus, durant 50 minuts. I deixeu refredar dins el forn, primer amb la porta tancada i després mig oberta.


I voilà! Us costarà resistir-vos a no tastar-lo abans de les postres!


Que vagi de gust!

diumenge, 7 de maig de 2017

PASTÍS DE MATÓ AL TOC DE TARONJA

Ahir vam tenir a casa uns convidats molt especials...una colla d'amigues blocaires i les seves parelles, amb qui vam compartir excursió, taula i sobretaula, i sobretot moltes rialles...Aquest pastís va ser la meva aportació a unes postres col.lectives (cadascuna va portar alguna cosa), que van venir a ser com un segon dinar!!!



INGREDIENTS
1 placa de pasta de full
75 grams de sucre
2 ous
80 grams de farina de blat
250 grams de llet sencera
30 grams de mantega fosa
400 grams de mató
la pella ben ratllada de dues taronges
melmelada de taronja

PREPARACIÓ
Comencem precoent cinc minuts una mica la placa de pasta de full (que haurem ben punxat) en un motle ben engreixat.




Mentre la pasta de full es precou, preparem el farcit. Batem els ous i el sucre, fins que la barreja blanquegi.



Hi incorporem la farina i barregem fins que estigui integrada.


Llavors és el torn de la llet i la mantega fosa (que haurem deixat temperar una mica).



I tot seguit l'ingredient estrella...el mató, que com més bo sigui millor! En aquest cas, de proximitat i empordanès!



I ja per acabar, aboqueu la pela de taronja ben ratllada.



Us ha de quedar, més o menys una massa així.


En aquest moment, ompliu la placa de massa, que ja haureu tret del forn, i la hi torneu a posar, a 180 graus aproximadament, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador), durant uns 35-40 minuts, o fins que el farcit estigui completament cuit (ho sabreu si, en punxar-lo, l'estri surt net). Si veieu que al final de la cocció se us torra massa, tapeu la part superior amb paper d'alumini.


Feta la cocció, l'aspecte ha de ser aproximadament aquest. Deixeu refredar una mica en el motlle, i tot seguit desemmotlleu i deixeu acabar de refredar damunt una reixeta.



Abans de servir, emplateu i cobriu la part central superior amb melmelada de taronja.



I a degustar!


Que vagi de gust!

dijous, 1 de setembre de 2016

PASTÍS DE MATÓ I SPECULOOS

Com diu una meva amiga, la setmana passada era la "Setmana Grande" de casa meva. Sants i aniversaris s'acumulen en pocs dies, i no parem de preparar i gaudir d'àpats de celebració! Una de les més assenyalades: l'aniversari de la matriarca, la Juanita, que aquest any va fer 74 anys! Per commemorar la data, un pastís de mató i speculoos, consistent però molt cremós i suau, amb un gustet a galeta deliciós! Us haig de dir que la idea de fer un pastís amb formatge i speculoos me la va donar l'Eva del magnífic bloc Cuinant entre Llibres, encara que la seva versió era sense forn... A veure què us sembla! 




INGREDIENTS
2 iogurts naturals
250 gr de sucre
200 gr de farina
6 ous
200 ml de nata per muntar
1 tarrina de formatge crema tipus philadelphia
250 gr de mató

PREPARACIÓ
Barregem el sucre i els ous fins que aconseguim una massa ben escumosa.


Afegim la nata i els iogurts i continuem batent fins que estigui tot ben integrat.



En acabat, és el torn del formatge tipus crema i el mató.



I de la crema d'speculoos.


Per últim, afegirem la farina, tamisada, i la incorporarem poc a poc, amb un batedor manual.



Untem un motlle rodó, d'uns 24 cm de diàmetre, amb mantega, i hi aboquem la barreja. Jo, per facilitar el desemmotllat, vaig folrar el cul amb paper de forn, abans d'untar el motlle, i va anar molt i molt bé!



Enfornem, a 180 graus, escalfor per baix, durant uns 60 minuts. Per saber si està cuit, podeu punxar-lo.

Deixeu refredar completament, primer en el motlle, i després a la nevera (paseu abans uns ganivet per la vora, per evitar s'esquerdi), i ja podeu decorar. Jo ho vaig fer amb una mica de crema d'speculoos, caramels i les espelmes!!!


I aquí teniu l'homenatjada, a punt de fer els honors!


Que vagi de gust!