Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTA DE LLIMONA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTA DE LLIMONA. Mostrar tots els missatges

dissabte, 15 de juny de 2019

CAKE HUMIT DE REMOLATXA

Aquest cake és prou saludable (no té mantegues ni olis), i d'allò més deliciós a més d'especialment fàcil de preparar! Només necessiteu una batedora de peu o un processador d'aliments, i en tres minuts teniu la massa a punt!


INGREDIENTS
Per la base
320 grams de remolatxa cuita
4 ous
80 grams de sucre moreno
160 ml de llet sencera
70 grams de cacau
80 grams de farina d'ametlla
100 grams de farina d'espelta
12 grams de llevat

Pel glacejat
una mica de suc de la remolatxa
sucre llustre
pasta de llimona
perles de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Col.loqueu en el got de la batedora de peu la remolatxa escorreguda, els ous i el sucre. Reserveu una mica del suc de la remolatxa pel glacejat.



Tritureu bé fins tenir una massa homogènia, i tot seguit afegiu la llet.


Llavors afegiu els ingredients secs (la farina d'ametlla, la farina d'espelta, el cacau i el llevat), prèviament barrejats.


Un cop tot triturat, us ha de quedar una massa així.


Aboqueu en un motlle rodó (de 24 cm aprox), prèviament folrat i untat amb mantega, i enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant aproximadament 35 o 40 minuts, o fins que, en punxar-lo, l'estri surti net.


Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar. Un cop fred, desemotlleu, tot capgirant-lo, i prepareu el glacejat.


El glacejat l'obtindrem barrejant bé, amb l'ajuda d'una cullera, sucre llustre, una mica del suc de remolatxa que haureu reservat, i un parell de culleradetes de pasta de llimona.


El color que obtindreu és preciós!


Ja només us queda repartir el glacejat per sobre el pastís, i decorar amb les perles de sucre.




 Que vagi de gust!

dijous, 10 d’abril de 2014

COCA DE IOGURT DUAL

El Memòries d'aquest mes ens proposa fer un clàssic a la nostra rebosteria casolana: la coca de iogurt. A casa, la mare ens en feia per berenar i esmorzar...i el que més em cridava l'atenció és que no calia pesar res...amb el pot del iogurt buit n'hi havia prou. Avui, en aquesta coca que us ensenyo, i encara que amb algunes petites variacions, he fet servir la recepta de la mare, i, per donar-li un toc original, l'he fet de dos colors i de dos gustos combinats: maduixa i llimona...Ha quedat deliciosa, i les nenes s'han llepat els bigotis sucant-la a la llet! A veure què us sembla!


INGREDIENTS (per una coca rodona de 25 cm diàmetre aprox)
Per la massa de llimona
2 ous
1 mida de iogurt de sucre
1/2 mida de iogurt d'oli de girasol
1 iogurt de llimona
1 cullerada de pasta de llimona
1 i 1/2 mides de iogurt de farina amb llevat incorporat

Per la massa de maduixa
2 ous
1 mida de iogurt de sucre
1/2 mida de iogurt d'oli de girasol
1 iogurt de maduixa
1 cullerada de pasta de maduixa
1 i 1/2 mides de iogurt de farina amb llevat incorporat

sucre llustre per decorar

Aquí teniu els iogurts -plens- que he emprat per la recepta....

...i aquí un de buit que he fer servir de "mesurador".


PREPARACIÓ
Primer farem la massa de maduixa, que és la que va a la part de baix. Amb el batedor elèctric equipat amb l'accessori globus, batem els ous i el sucre fins duplicar el seu volum.


Hi afegim el iogurt i batem una miqueta més però a velocitat baixa.


Farem el mateix amb l'oli, que incorporarem molt lentament.


I, per acabar, afegim la pasta de maduixa, que donarà un gust més intens, i un color rosat preciós.


Llavors traiem del batedor i, a mà, i amb moviments de baix a dalt, incorporem la farina, que haurem tamisat.




Aboqueu aquesta part de la massa al motlle, prèviament ruixat d'spray antiadherent.


Ara farem el mateix procés però amb iogurt de llimona i pasta de llimona...


Un cop llesta la massa de llimona, l'aboquem al damunt de la de maduixa.



I enfornem, amb opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), a 180 graus, durant uns 30-35 minuts. En tot cas, ha de quedar ben daurada, i, si la punxeu, sortir el punxó ben net. Un cop cuita, desenforneu i deixeu refredar...


Un cop freda, empolsineu amb sucre llustre...i a clavar-li queixalada!!!


Mireu quin interior més esponjós i bonic, de dos colors...


I en endur-vos-en un mos a la boca, també podreu apreciar el deliciós gust de la llimona i la maduixa.


Ja veureu que, si la proveu de fer, es convertirà en un clàssic de la vostra cuina! Per cert...com us avançava, amb aquesta recepta participo al Memòries d'aquest mes!!!!


 Que vagi de gust!