Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTISSOS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTISSOS. Mostrar tots els missatges

diumenge, 24 de febrer de 2019

CARROT CAKE: UN CLÀSSIC DELICIÓS!

Al blog hi ha moltes receptes amb pastanaga (coques, pastissos, bundt cakes, galetes i cupcakes), però avui us presento el clàssic carrot cake: fàcil, sense floritures, i d'allò més deliciós! Si teniu pastanagues a la nevera, ja tardeu en posar-vos a preparar-lo!



INGREDIENTS
Per la base
2 ous
200 grams de sucre blanc
200 ml d'oli de girasol
200 grams de farina de blat
1 culleradeta de canyella
1/2 culleradeta de nou moscada
1 pessic de sal
1 culleradeta de llevat químic tipus Royal
200 grams de pastanaga ratllada o com he fet jo picada

Per la cobertura
100 grams de xocolata blanca
100 grams de formatge crema tipus Philadelphia
una mica de xocolata blanca i una mica de xocolata negra ratllada

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre fins que tripliquin el seu volum.


Baixem la velocitat de la KA o batedora, i hi afegim l'oli molt a poc a poc.


Llavors, i ja a mà, incorporem la farina, la canyella, la nou moscada, la sal i el llevat, prèviament barrejats i tamisats.




Per acabar, ratllem o piquem les pastanagues, i també les afegim.




Al final us ha de quedar una massa més o menys així.


Amb la massa omplim un motlle de 24 cm aprox de diàmetre, folrat amb paper de forn i engreixat.



I enfornem a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 35 minuts o fins que en punxar-lo l'estri surti net.


Un cop desenfornat, i mentre es refreda, preparem la cobertura. Fonem la xocolata blanca amb molt de compte, amb l'ajuda del microones.



Hi afegim el formatge crema i barregem fins a obtenir una crema homogènia.



Amb aquesta crema recobrim el pastís, i acabem decorant amb xocolata blanca i negra ratllada.



Que vagi de gust!

dilluns, 11 de febrer de 2019

PASTÍS DE NATA I PLÀTAN

La Isabel, de @aliterdulcia, ens va proposar un repte: versionar el seu pastís de nata! Ella l'havia decorat amb nata muntada i nabius...jo vaig decidir prescindir dels nabius i fer servir el plàtan, per dins i per fora...i substituir la nata de cobertura per un glacejat de cacau d'allò més genial! El resultat va ser d'allò més bo i prou bonic!!! Aquí teniu la recepta!


INGREDIENTS
250 grams de nata per muntar
3 ous
200 grams de sucre blanc
230 grams de farina de blat
12 grams de llevat químic tipus Royal
un pessic de sal
1 plàtan i mig tallat a trossets petits
una mica més de nata, sucre llustre, cacau, cagallons de xocolata i xips de plàtan per decorar

PREPARACIÓ
Comencem muntant la nata, que tindrem molt freda, i la reservem a la nevera.



Llavors muntem els ous i el sucre, fins que tripliquin el seu volum.


Hi afegim la farina (a la que haurem afegit el llevat i la sal), prèviament tamisada, amb moviments molts suaus i embolcallants.


En acabat, fem el mateix amb la nata que teníem reservada a la nevera.


Ja només us queda incorporar el plàtan tallat ben petit.




I cap a un motlle folrat amb paper i ruixat amb spray antiadherent.


Aplaneu una mica la superfície amb l'ajuda d'una espàtula...


...i enforneu, a 170-180 graus, opció rebosteria (escalfol a baix, a dalt i ventilador), durant 40 minuts.


Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar. Mentrestant prepareu el glacejat barrejant 4 o 5 cullerades soperes de sucre llustre amb dues o tres cullerades soperes de nata, i una culleradeta de cacau en pol tamisat, i remenant molt i molt bé fins obtenir una crema molt fina i brillant.


Repartiu per sobre el pastís, i decoreu amb cagallons de xocolata i xips de plàtan (dels dolços eh...no dels salats!).


I llestos...ja teniu un pastís, d'aspecte rústic, interior humit, i sabor intens a plàtan, a punt per degustar!


Que vagi de gust!

dimarts, 22 de gener de 2019

PASTÍS DE TE MATCHA

El te matcha està de moda, i jo no l'havia provat!!!! Després de fer aquesta coca entenc perquè! Té un gust molt original, i dóna un toc a aquest pastís, d'interior humit, d'allò més interessant! Animeu-vos a incoporar nous ingredients a la vostra cuina...és una gran manera de convertir el tast de cada recepta en una petita aventura gustativa!


INGREDIENTS (Per una pastís rodó de 24 cm aprox. de diàmetre)
5 ous sencers
4 rovells d'ou
6 clares d'ou
175 més 65 grams de sucre blanc
50 grams de farina de blat
13 grams de maizena
25 grams de te matcha en pols
30 ml de llet
sucre llustre per empolsinar

Aquest és l'ingredient estrella!

PREPARACIÓ
Batem les cinc clares d'ou, i quan comencin a pujar, hi afegim els 65 grams de sucre.



Quan tinguem les clares a punt de neu reservem.


Paral.lelament, batem els ous sencers i els rovells amb la resta de sucre, fins obtenir una barreja cremosa.



Amb molt de compte hi incorporem les clares a punt de neu.



Tot seguit hi aboquem i incorporem les farines i el te matcha, prèviament tamisades.



I, per acabar, la llet.


Llavors aboquem la massa en el motlle, folrat de paper de forn i engreixat.


Enfornem a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 35-40 minuts, o fins que en punxar-lo l'estri surti net.


Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar, primer dins el motlle i després damunt una reixa...


Un cop fred, enfarineu amb sucre llustre, i ja el teniu a punt!


Que vagi de gust!