Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA SALADA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA SALADA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 21 d’abril de 2019

SALMÓ MACERAT

Fa un temps vaig veure aquesta recepta a la compte d'instagram @lespetiteschosesdudimanche, que sempre és font d'inspiració. Em va semblar interessant i vaig decidir guardar-la per fer-la en un època més tranquila...i avui ha arribat el moment...El resultat és un salmó de textura semblant al fumat però de gust una mica més intens. Acompanyat d'una torradeta amb una mica de mantega ha resultat un mos espectacular!


INGREDIENTS
Un tros de salmó fresc amb pell
2 tasses de sal gruixuda
2 tasses de sucre
2 cullerades de grans de pebre rosa matxacat
la pela ratllada de dues llimes

PREPARACIÓ
Escolliu una peça de salmó ben formosa i, com a mesura de seguretat, pel tema de l'anisakis, la congeleu durant uns dies.


Passat el temps, la descongeleu i l'eixugueu bé.


Tot seguit prepareu la barreja que us servirà per macerar. Els ingredients principals són la sal marina gruixuda i el pebre rosa.



En un bol, barregeu les dues tasses de sal, amb dues de sucre, amb un parell de culleradetes de pebre rosa en gra matxacat i la pela de dues llimes ratllades.



Disposeu una capa d'aquesta barreja en una safata, col.loqueu el salmó al damunt, amb la pell cap a avall, i tapeu amb la resta de la barreja.




Apreteu bé, tapeu amb paper film, i, amb un pes al damunt, deixeu-lo reposar 24 horas a la nevera.



En treure'l veureu que té un color més fosc. Renteu sota l'aixeta, eixugueu molt bé, i ja podeu tallar i servir.



Damunt unes torradetes untades amb mantega, ja veureu quina cosa més bona!


Que vagi de gust!

diumenge, 31 de març de 2019

COCA DE PA DE PERNIL IBÈRIC

Avui us proposo un sopar d'allò més senzill, sa i equilibrat...una coca de pernil ibèric, que jo vaig acompanyar amb un ou poché...quina cosa més bona!!! Animeu-vos a preparar-la!


INGREDIENTS (per una coca grossa)
150 grams aproximats de pernil ibèric tallat a dauets
500 grams de farina
320 ml d'aigua tèbia
25 grams de llevat fresc de cuiner
un pessic petit de sal
3 o 4 cullerades d'oli d'oliva, més una mica més per pintar
ous i orenga per decorar

PREPARACIÓ
Primer de tot ens hem d'agenciar un bon pernil ibèric, i tallar-lo a dauets molt petits. Reservem.


En el bol de la KA posem la farina, la sal, l'oli, el llevat, l'oli d'oliva verge i l'aigua tèbia i amassem amb l'accessori ganxo.



Heu d'amassar fins obtenir una massa ben elàstica que es desenganxi del bol.. Llavors és el moment d'afegir-hi el pernil que heu reservat.


Un cop incorporat, feu una bola amb la massa i deixeu llevar durant un parell d'hores, o fins que dupliqui el seu volum. La cosa funciona millor si la tapeu i la deixeu en un lloc càlid.



Llavors traieu l'aire a la massa i amb l'ajuda de les mans l'esteneu damunt una safata, que jo vaig folrar amb paper de forn.


Feu una segona llevada, més curta, d'una mitja hora aproximadament.


Pinteu, amb molt de compte, amb oli d'oliva verge i enforneu, a 190-200 graus, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) fins que estigui ben cruixent.


Un cop cuita, desenforneu i deixeu refredar damunt una reixa.


Si la serviu, senzillament, amb un ou poché al damunt, condimentat amb una mica d'orenga, i deixeu que els comensals l'esclatin...la cosa ja veureu com és molt aclamada!


Que vagi de gust!

divendres, 25 de gener de 2019

I UNA VERSIÓ MÉS AMERICANA DELS MOCADORS DE PASTA DE FULL: AMB FRANKFURT, FORMATGE DE CABRA I QUÈTXUP O MOSTASSA!

I pels més carnivors, o, en el cas de casa, pels amants dels frankfurts, també vam fer una altra versió dels mocadors de pasta de full més americana...amb frankfurt, formatge de crema, i quètxup o mostassa...Els que van quedar (malauradament només dos), en els hem endut avui per esmorzar, i continuaven igual de bons i cruixents!


INGREDIENTS (Per 9 mocadors)
1 placa de pasta de full
quètxup i mostassa
9 rodanxes de formatge de cabra
salsitxes de frankfurt
ou batut per pintar

PREPARACIÓ
 Agafem la placa de pasta de full i la partin en 9 porcions.



Damunt de cada porció, i en diagonal, hi posem un rajolí de quètxup o de mostassa, el que més ens agradi. Com que a mi m'agrada tot, en vaig fer dels dos gustos (o també podrieu posar una mica de cada).


Tot seguit és el torn de la rodanxa de formatge de cabra, partida per la meitat.



I per acabar, un tros de salxitxa de frankfurt. Jo en vaig dividir una grossa en 4, d'aquesta manera.



Pintem el voltant amb ou batut i tanquem el mocador, procurant que a la junta també hi hagi ou batut que faci de "cola".


Un cop tancats, pincem una mica les puntes, per fer l'efecte "barca", i acabem de pintar la superfície amb ou batut.



Al forn, a 190 graus en opció rebosteria (escalfol a baix, a dalt i ventilador), fins que estiguin inflats i daurats...i llestos!


Són igual de bons calents que freds...però dubto que deixen que baixi gaire la seva temperatura!!! Que vagi de gust!

MOCADORS DE PASTA DE FULL DE MELMELADA DE CEBA CASOLANA I FORMATGE DE CABRA!

Un dels comptes d'instagram que més segueixo, i que més divertit trobo, és el d'en Casto Roldan, àlies @reposteritobuscaesposo! Fa uns dies va fer uns mocadors de pasta de full farcits de bacon i formatge que em van semblar una gran idea...I ahir, la vaig posar en pràctica...això si...com que sempre m'engresco a última hora, vaig fer servir els ingredients que tenia a l'abast, i que van resultar ser una combinació, segons els catadors, explosiva! També els podeu preparar aquest finde com a tapa pel vermut! A veure què us semblen! 



INGREDIENTS (Per 9 mocadors)
1 placa rectangular de pasta de full
9 cullerades de melmelada de ceba (en el meu cas casolana, pots trobar la recepta clickant a aquí).
9 rodanxes de formatge de cabra
ou batut per pintar

PREPARACIÓ
Agafem la placa de pasta de full i la tallem en nou porcions.



Damunt de cada porció, i en diagonal, repartim una cullerada de melmelada de ceba.


Al damunt, hi col.loquem una rodanxa de formatge de cabre, partida per la meitat.



Pintem amb ou batut els costats i ajuntem les puntes per l'altre diagonal, procurant pintar també el punt d'unió amb ou batut, per tal que en coure's no s'obrin els mocadors.



Pincem una mica les puntes, per aconseguir una mica d'efecta "barca", i acabem de pintar amb una mica més d'ou batut tota la superfície.



Disposem damunt una safata de forn, i enfornem, a 190 graus i opció rebosteria (escalfol a baix, a dalt i ventilador) durant uns 15 minuts o fins que estiguin ben daurats.


La cosa seria deixar-los refredar una mica damunt una reixa...però si els de casa els veuen o oloren...no arribaran a la reixa!


Que vagi de gust!