Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REMOLATXA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REMOLATXA. Mostrar tots els missatges

dissabte, 15 de juny de 2019

CAKE HUMIT DE REMOLATXA

Aquest cake és prou saludable (no té mantegues ni olis), i d'allò més deliciós a més d'especialment fàcil de preparar! Només necessiteu una batedora de peu o un processador d'aliments, i en tres minuts teniu la massa a punt!


INGREDIENTS
Per la base
320 grams de remolatxa cuita
4 ous
80 grams de sucre moreno
160 ml de llet sencera
70 grams de cacau
80 grams de farina d'ametlla
100 grams de farina d'espelta
12 grams de llevat

Pel glacejat
una mica de suc de la remolatxa
sucre llustre
pasta de llimona
perles de sucre per decorar

PREPARACIÓ
Col.loqueu en el got de la batedora de peu la remolatxa escorreguda, els ous i el sucre. Reserveu una mica del suc de la remolatxa pel glacejat.



Tritureu bé fins tenir una massa homogènia, i tot seguit afegiu la llet.


Llavors afegiu els ingredients secs (la farina d'ametlla, la farina d'espelta, el cacau i el llevat), prèviament barrejats.


Un cop tot triturat, us ha de quedar una massa així.


Aboqueu en un motlle rodó (de 24 cm aprox), prèviament folrat i untat amb mantega, i enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant aproximadament 35 o 40 minuts, o fins que, en punxar-lo, l'estri surti net.


Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar. Un cop fred, desemotlleu, tot capgirant-lo, i prepareu el glacejat.


El glacejat l'obtindrem barrejant bé, amb l'ajuda d'una cullera, sucre llustre, una mica del suc de remolatxa que haureu reservat, i un parell de culleradetes de pasta de llimona.


El color que obtindreu és preciós!


Ja només us queda repartir el glacejat per sobre el pastís, i decorar amb les perles de sucre.




 Que vagi de gust!

dimarts, 10 de febrer de 2015

RED SMOOTHIE DE TARONJA SANGUINA, REMOLATXA I POMA

Fa uns dies vaig preparar un green smoothie amb llimona, api i cogombre...avui ha tocat el torn a un saludable red smoothie, del que me n'he begut dos gots!!! Si l'hagués de descriure en paraules diria que ha quedat estèticament atractius -d'un vermell intens-, de textura densa (sense necessitat d'afegir-hi iogurt) però gens empalagosa, i de gust intens i refrescant!!! O sigui, que us el recomano cent per cent...sobretot si, com jo, teniu la sort de trobar on aneu a comprar (en aquest cas Casa Ametller) una de les meves varietats de taronja  preferides: la taronja sanguina. A veure què us sembla!


INGREDIENTS (Per tres gots mitjans)
el suc de 4 o 5 taronges sanguines (més una per decorar)
2 remolatxes petites
1 poma vermella ben grossa

Aquí teniu els ingredients d'aquest red smoothie: taronges
sanguines, poma vermella i remolatxa, totes ben fresquetes
 i sortides de la nevera.

PREPARACIÓ
Primer de tot, escorreu les taronges sanguines...Quin color més bonic que té el suc de donen!!!



...i peleu i talleu la poma i les remolatxes.


Disposeu els trossos de poma i les remolatxes dins el got del batedor de peu.


Afegiu el suc de taronja sanguina.


I bateu a velocitat alta durant uns quants minuts...


Més o menys us ha de quedar així!


Ja només us queda disposar en uns gots ben monos, decorar amb una rodanxa de taronja sanguina, i coronar amb una canya!!! I a gaudir de la més roja font de vitamines!!!




Que vagi de gust!

dimecres, 24 de setembre de 2014

BROWNIE DE REMOLATXA I FESTUCS

És la segona vegada que participo en el repte de "Cocineros del Mundo"...i aquesta vegada la cosa s'ha complicat intentant introduir la remolatxa en unes postres...La remolatxa s'empra com a colorant vermell natural per exemple en els famosos pastissos i cupcakes "red velvet", però jo volia fer unes postres on la remolatxa no només tingués un paper secundari...i, pensant, pensant, finalment vaig decidir adaptar un brownie que havia vist fa un temps per la xarxa...Els que em llegiu ja sabreu que brownies i gelats són dues de les meves perdicions (bé..i les galetes, els cupcakes...en fi..em sembla que tinc el cor mooolt dividit en qüestió rebostera), i aquest té un gust tan peculiar, i una textura tan amorosa, que el tornaré a fer ben aviat! Jo vaig fer servir un motlle quadrat de pam de costat aproximadament, i em va quedar força alt. Però si el feu en un de rectangular, només heu de tenir en compte que us quedarà un pel més baixet, i, per tant, haureu de reduir una mica el temps de cocció. A veure què us sembla!


INGREDIENTS (per un motlle quadrat d'un pam de costat aprox.)
1 tassa de farina
1/2 tassa de cacau en pols
2/3 de tassa de sucre
1 i 1/2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
6 ous 
1/2 tassa d'oli de girasol
2 culleradetes de pasta de vainilla Bourbon
2/3 de puré de remolatxa
2/3 de tassa de trossets de xocolata o xips de xocolata (ben negra)
50 grams de trossets de festuc

Aquí teniu l'ingredient estrella...la remolatxa...que
jo ja vaig comprar cuita...a punt per triturar!

PREPARACIÓ
Primer de tot agafem una tassa com a mesurador...ni de les de cafè ni de les tipus "mug"...Aquesta és ideal a part de moooolt mona!!!


 Tot seguit, mesurem els ingredients secs (farina, cacau, sucre i llevat químic) i els col·loquem en un bol.


Després batem vigorosament (jo ho vaig fer a mà), els ous, l'oli i la vainilla en pasta.



Aboquem els ingredients líquids en un bol més gran, i hi afegim els sòlids, prèviament tamisats.


Remenem el just perquè quedi una massa homogènia.


Hi incorporem el puré de remolatxa, i el repartim bé per la massa.


Finalment és l'hora dels trossets o xips de xocolata i els trossets de festuc (de trossets de festuc en reservem un grapadet per repartir per sobre la massa un cop emmotllada...perquè així es vegin).


Aquests els compro el LIDL i són molt últims per decorar en pastisseria!


Aboquem la massa al motlle...


...i acabem de repartir per sobre els trossets de festuc reservats.



Enfornem a 180 graus (opció rebosteria: dalt, baix i ventilador), durant aproximadament uns 30 minuts (una mica menys si el feu en un motlle més gros, i, per tant, us queda més baixet).


Recordeu que el secret del brownie és que quedi cruixent per fora però humit per dins, com aquest! I si us el mengeu tebi, i acompanyat d'una mica de nata...el degustareu en el seu màxim esplendor!!!




La Dinke, ràpidament el va degustar, i va considerar que era deliciós (especialment, segons ella, tot i portar "VERDURA!!!").


Així doncs, us deixo amb la meva participació en el repte de setembre de "Cocineros del Mundo" a Google + en l'apartat dolç!!! Que vagi de gust!