Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris SUC DE LLIMONA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris SUC DE LLIMONA. Mostrar tots els missatges

dissabte, 6 de juliol de 2019

POLOS DE FRUITA NATURAL I LLIMONA...COSA MOOOOLT BONA!

Amb aquesta calor no ve de gust ni encendre el foc ni encendre el forn...només anhelo passar estona davant el congelador, amb la porta oberta! Per això, aquests polos de fruita natural i llimona són la millor opció per les tardes que les previsions diuen que encara ens esperen!


INGREDIENTS
Fruita natural
suc de llimona
aigua
mel

PREPARACIÓ
Preparem els recipients que vulguem fer servir per fer els polos. En aquest cas, uns especials per fer polos, o, a falta d'aquests, uns gotets de plàstic d'un sol ús.



Tallem la fruita que tinguem. Jo tenia cireres, nabius congelats i kiwi. 


Punxem les rodanxes en pals de polo...


i els insertem dins els recipients.


En els petits, repartim la fruita tallada i també punxem una rodanxa en un pal i el col.loquem al centre.


En una gerra preparem una barreja amb aigua, suc de llimona i mel. La quantitat de llimona i de mel dependrà de com de llaminers sigueu. Us aconsello tasteu i rectifiqueu fins que obtingueu una llimonada al vostre gust!


Ompliu tots els recipients amb aquesta barreja, i disposeu tots els recipients en el congelador.


Una estona més tard...tindreu aquesta meravella llesta i a punt per refrescar-vos!


Que vagi de gust!

dilluns, 27 d’octubre de 2014

NOVA VERSIÓ DE CREMA DE LLIMONA

De crema de llimona ja en tenia de publicades: concretament una recepta de l'Assumpta Miralpeix deliciosa (si la voleu veure cliqueu aquí), i una que vaig fer servir per farcir bunyols de vent (que trobareu en aquest enllaç). Però aquest mes, a la revista Postres de Lecturas, en ve una versió diferent, i, com que a casa la llimona agrada molt, vaig decidir preparar-la com a postres de diumenge...i la vaig ben encertar, perquè, com podreu comprovar, les cassoletes  (per cert, unes de moníssimes, en tons "pastel" que em vaig agenciar fa uns dies en una de les meves rutes rebosteres per Girona) van ser escurades a consciència!!! A veure què us sembla!



INGREDIENTS (per 5 racions)
El suc de 4 llimones
75 grams + 75 grams de sucre
75 grams de mantega
4 ous
1 cullerada de maizena
Trossets de llimona i nous per decorar

PREPARACIÓ
En un caçó, posem al foc el suc de llimona, 75 grams de sucre i la mantega.


Retireu del foc quan estigui tot ben dissolt, i deixeu temperar.


En el bol del batedor elèctric, col·loquem els ous, la resta de sucre i la maizena, i batem molt i molt bé, fins que tot plegat dupliqui el volum.



Llavors tornem a posar el caçó amb el suc de llimona al foc, i hi afegim la barreja dels ous.


A foc lent, per evitar que bulli, anem remenant fins que espesseeixi.


Llavors aboquem en els recipients que vulguem emprar per servir. Deixem refredar primer a temperatura ambien, i després a la nevera, fins al moment de servir.


Just abans de servir, decoreu cada cassoleta amb un trosset de nou i un trosset de rodanxa de llimona.



És una crema molt refrescant, i ideal pel amants dels cítrics!!!



 A casa, com us deia, només els va faltar llepar la cassoleta!!!


Que vagi de gust!!!

dissabte, 18 de gener de 2014

ESCUMA DE LLIMONA

Avui us presento una escuma de llimona, molt semblant al mousse tradicional, que es fa només amb tres ingredients, i que té un temps de preparació de 3 minuts. Si, si, ho heu sentit bé! Tres ingredients, tres minuts i unes postres de primera per servir a taula! La idea l'he tret del facebook del programa de Barcelona Televisió La vida en dolç. És una de les receptes que va preparar la Renata, en el darrer programa, per animar una amiga que s'acabava de separar...i es veu que va funcionar! Així que no teniu excusa per no fer unes postres genials per aquest vespre, o demà dinar, encara que no tingueu al voltant ningú amb mal d'amors!


INGREDIENTS (per sis espumes)
200 grams de llet evaporada sobretot ben freda
100 grams de sucre
el suc de dues llimones grosses

Aquest són els tres ingredients amb els que fareu un petit miracle!
PREPARACIÓ
Aboqueu la llet evaporada, ben freda, en el bol del batedor elèctric.


Amb l'accesori globus, comenceu a batre.


Quan comenci a fer espuma, hi afegiu el suc de les dues llimones, molt a poc a poc.


I tot seguit, i també de mica en mica, el sucre.


Bateu un parell o tres de minuts més, fins que la massa adquireixi una textura cremosa.


Llavors tingueu preparats els recipients on els volgueu servir. Jo he reciclat uns potets de iogurt, que a casa meva en diem els "clin-clin".


Els omplim amb l'escuma de llimona...




...i els posem a la nevera durant unes tres horetes, perquè acabi de prendre consistència. A mi només m'ha quedat decorar els potets amb un cinta, i cap a taula s'ha dit!


Mmmmmm, per llepar-se els dits!



Que vagi de gust!