Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris TARONJA CONFITADA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris TARONJA CONFITADA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 12 de maig de 2019

COOKIES DE PANSES AL ROM I TARONJA CONFITADA

Aprofitant que a la fira de Sant Ponç de Barcelona vaig comprar una taronja confitada deliciosa, avui he preparat aquestes cookies d'allò més rústiques i d'allò més bones!


INGREDIENTS
125 grams de mantega
2,5 grams de llevat químic tipus Royal
100 grams de sucre
1 ou
200 grams de farina
1 culleradeta de pasta de vainilla bourbon
un pessic de sal
80 grams de taronja confitada tallada a trossets
80 grams de panses (prèviament remullades en rom)

PREPARACIÓ
Ahir vam anar a Barcelona, i vam visitar la Fira de Sant Ponç. Allà la fruita confitada era la reina, i nosaltres ens vam enamorar d'aquestes rodanxes i talls de taronja. Avui ja els hi he trobat un destí, unes cookies que han resultat boníssimes!


Comencem tallant la taronja confitada a trossets.


I posant les panses en remull amb rom. Si són grossetes, com era el cas, les talleu a trossets.


Tot seguit, en el bol de la KA, batem la mantega i el sucre, i hi afegim l'ou.


Llavors és el torn de la pasta de vainilla.


Remenem una mica més i incorporem la farina, la sal i el llevat.


Quan tot estigui integrat, hi aboquem la taronja confitada i les panses, prèviament escorregudes.


Us ha de quedar una massa més o menys així. Si voleu, podeu abocar-la damunt una superfície enfarinada i amassar un xic més per assegurar que taronja i panses estan ben repartides.


Llavors la dividiu en porcions, en feu boles, les aplaneu i les aneu disposant en una safata de forn.


Enforneu a 170-180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 13-15 minuts, o fins que les veieu daurades. Llavors només queda deixar refredar (millor si es damunt una reixa) i degustar!


No sé ni si tindreu temps de guardar-les...perquè són tan bones que potser no arriben a la capsa!


Que vagi de gust!

dilluns, 13 d’agost de 2018

COCA FARCIDA DE XOCOLATA I TARONJA, ESTRENANT MOTLLE!

L'any passat ma germana em va regalar un motlle fantàstic (composat per dues peces), per fer coques farcides. La veritat és que, encara que sembli mentida, no havia trobar l'ocasió per estrenar-lo!!! Així que, aquest cap de setmana, que havia de fer teca per molts, vaig aprofitar l'ocasió i "voilà"!!!! Aquí teniu una fantàstica coca de xocolata i taronja!!!

                                       

INGREDIENTS
Per la base
800 grams de farina
2 cullerades de llevat químic tipus Royal
680 grams de sucre blanc
680 grams de mantega estovada
12 ous
100 ml de llet sencera
2 cullerades de pasta de vainilla bourbon

Pel farcit i la cobertura
300 grams de xocolata negra
250 grams de nata per muntar
una nou de mantega
melmelada de taronja
taronja confitada

I aquest és el supermotlle, format per una safata amb bonys i una llisa.

PREPARACIÓ
La recepta és una adaptació de la que posava en el propi motlle, i que va resultar, de tant senzilla, sorprenent. Es tracta de posar la farina i el llevat en el bol de la KA, i després anar afegint la resta d'ingredients i anar barrejant a velocitat 2 i l'accessori pala, fins que tot estigui integrat. Llavors apuges a velocitat 6 i deixes batre durant 3 o 4 minuts. Veureu que obteniu una barreja esponjosa però densa. 
La repartiu entre les dues safates, que prèviament haureu ben ruixat amb spray antiadherent, mirant que, a la dels bonys, i quedi una mica de gruix per sobre de cada bony, i enforneu (jo ho he fet una a una) durant aproximadament uns 30 minuts, o fins que veieu que estan les plaques daurades, i en punxar-les l'estri surt net. 
Deixeu refredar les plaques una mica dins les pròpies safates, i després desemmotlleu sobre una reixa.
Una de les plaques queda llisa (si us surt una mica de panxa, la talleu i feu servir la part tallada per l'interior de la coca. La part dels bonys, un cop desemmotllada i a l'inrevés, queda així!

                              

Ompliu cada forat amb una culleradeta de melmelada de taronja i després hi afegiu la ganache de xocolata que es fa de manera molt senzilla: poseu la xocolata a trossets i la mantega en un bol; porteu a ebullició la llet i li aboqueu per sobre; deixeu reposar un parell de minuts i remeneu, a poc a poc, fins que la xocolata estigui completament fosa i obtingueu una crema de xocolata ben homogènia.

                                  

Tapeu la part foradada amb la part plana, i repartiu la resta de ganache per sobre. Decoreu amb taronges confitades i llestos!


Que vagi de gust!

diumenge, 31 de desembre de 2017

COPES DE XOCOLATA I TARONJA...O COPES DE CAP D'ANY!

Com que aquest Cap d'Any no estic a la meva cuina, he hagut d'improvisar unes postres festives amb els ingredients que tenia, i els instruments que he trobat! De tot plegat han sortit aquestes copes de xocolata i taronja, que em serveixen per desitjar-vos una bona entrada al 2018!


INGREDIENTS (per 4-6 copes, depenent de la mida o el que les omplim)
6-8 galetes de mantega (més alguna per decorar)
200 grams de xocolata negra de cobertura
2 nous de mantega
150 ml de nata per muntar
el suc de quatre taronges
2 culleradetes de sucre moreno
agar-agar
taronja confitada

PREPARACIÓ
Com que no he trobat uns gotets bonics on preparar aquestes postres, m'he agenciat aquestes copes d'un sol ús, amb un cul vermell ben festiu!


Comencem trinxant les galetes, i posant-ne una capa al fons de la copa! Jo he fet servir galetes de mantega. Seran el toc cruixent de la copa, i l'acompanyament perfecte per la intensa capa de xocolata.





 Després anem a preparar una ganache. Sobre la xocolata i la mantega, aboquem la nata bullint.



Deixem reposar durant uns 2 o 3 minuts, i després remenem poc a poc, fins que tot quedi integrat i obtingueu una crema homogènia. 



Deixeu refredar una miqueta i empreu-la per fer una altra capa a les copes.


Ara anem per la darrera capa, la de taronja natural. Exprimiu quatre taronges.


Posem el suc obtingut al foc, amb 2 culleradetes de sucre moreno, i l'agar-agar. Mireu la proporció que el que compreu indiqui, per la quantitat aproximada de suc que tingueu.




Remeneu fins que bulli, llavors retireu i deixeu atemperar.


Feu servir aquest suc per fer la darrera capa de la copa. Vigileu a l'abocar el suc a la copa, feu servir una cullera per evitar que el suc es barregi amb la xoco.


I ja només us queda deixar reposar un parell d'hores a la nevera. Si serviu decorades amb taronja confitada i un trosset de galeta, faran molta patxoca!


Que vagi de gust i molt bona entrada al 2018!

dilluns, 29 de febrer de 2016

TARONJA CONFITADA I ENXOCOLATADA!!!

In extremis, com sempre, participo, amb aquesta recepta, en el repte de febrer 2016 de Cocineros del Mundo, en el seu apartat dolç!!! Un repte en el que he triat com a ingredient fonamental la taronja, per honorar al patrocinador de l'esdeveniment: naranjasLU.es. Segons explica la Victoria a les bases del repte, les tres millors receptes podran gaudir d'un lot de taronges, i a casa ens aniria molt i molt bé ja que en som menjadors quasi compulsius!!! En fi, a veure que us semblen aquestes dolçaines, ideals pel cafè, o per mitja tarda, o per matar el cuquet a qualsevol hora, que he preparat amb molta il.lusió!!! Ah...i m'oblidava...dir-vos que les he preparat seguint els consells de la companya i amiga blocaire Blanca, del fantàstic bloc Juego de Sabores, que en va preparar fa poc, i explicava els trucs per versionar la seva pròpia recepta!!!




INGREDIENTS (per unes 15-18 rodanxes)
3 taronges
275 ml d'aigua
400 grams de sucre
gotes de xocolata de cobertura per desfer
sprinkles d'estrelletes grocs i taronges

PREPARACIÓ
Triem unes taronges ben maques i les ben rentem.


Les tallem a rodanxes, tampoc massa fines no sigui que, un cop confitades, se'ns trenquin.


En una cassola posem l'aigua i el sucre.


Quan aquesta barreja arrenqui el bull, hi col.loquem les rodanxes de taronga, ben repartides, per tal que quedin cobertes de líquid.


Quan l'aigua torni a arrencar el bull, baixem el foc (jo ho he posat a 6), i deixem coure aproximadament una hora i mitja.


Passat el temps han de tenir més o menys aquest aspecte. Així ja les podríeu fer servir o fer-ne conservar en el propi almívar, però jo he decidit continuar el procés (això sí, guardant l'almívar per banyar un pastís o per donar gust a taronja a qualsevol altra recepta).


He escorregut bé les rodanxes i les he col.locat damunt una safata folrada de paper de forn.


I les he enfornat, a 150 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador), durant uns 15 minuts, o fins que es comencin a daurar un xiquet.


Llavors les he tret del foc i les he deixat refredar completament damunt un paper net.


Un cop ben freda, he desfet la xocolata de cobertura (amb compte es pot fer molt bé en el microones).



I he sucat les rodanxes de taronja a la xocolata fosa...


...per, tot seguit, tornar-les a dipositar damunt un paper vegetal, i, a correcuita, abans que la xocolata prengués, decorar-les amb uns sprinkles d'estrella de color groc i taronja, que hi queden molt i molt bé.


Només us quedarà deixar que la xocolata prengui...


...i a menjar! Que de coses tan bones com aquesta poques n'hi ha!


Que vagi de gust!