Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris XOCOLATA NEGRA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris XOCOLATA NEGRA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 16 de juny de 2019

GRANOLA DE XOCOLATA CASOLANA...MAI MÉS EN TORNAREU A COMPRAR DE PREPARADA!

A casa són molt de cereals, llavors i xocolata, per això han trobat aquesta recepta excepcional...Jo també l'he tastada i m'ha semblat boníssima...total, que hem quedat que mai més en comprarem de bo i preparada!



INGREDIENTS
250 grams de flocs de civada
50 grams de sèsam torrat
25 grams de llavors de rosella
25 grams de barreja de pipes
150 grams d'avellanes torrades trinxades
50 grams d'aigua
100 grams de mel
50 grams d'oli d'oliva verge extra suau
1 pessic de sal
1 pessic de canyella
200 grams de gotes de xocolata negra

PREPARACIÓ
En un bol col.loquem la civada i les llavors.


Hi afegim les avellanes trinxades i ho barregem tot.



Paral.lelament, en un caçó, disposem l'aigua, la mel, l'oli, la sal i la canyella i escalfem fins que tot s'hagi dissolt i arrenqui el bull.


Ho aboquem a la barreja de civada, llavors i fruits secs, que haurem passat a una cassola, i remenem bé, al foc, durant un parell de minuts.



Tot seguit estirem la barreja final damunt una safata, folrada de paper de forn i enfornem, a 140 graus durant 1 hora aproximadament, o fins que veieu que està ben cruixent.



Llavors traieu del foc, i quan encara estigui la cosa tèbia, afegiu la meitat de la xocolata i remeneu bé. Veureu que es desfarà, i farà que la granola quedi "enxocolatada", i es formin petits cúmuls de granola, que a casa encanten!



Deixem refredar totalment, i llavors incorporem la resta de gotes, i repartim bé. Aquestes no es desfaran, i donaran el toc de xocolata final!.



Ja només us queda guardar i menjar quan us vingui més de gust. Amb iogurt i fruita, dels millors esmorzars o berenars del món mundial!


Que vagi de gust!

diumenge, 3 de febrer de 2019

CROISSANTS DE PRALINÉ

Aquesta setmana es va celebrar el dia internacional del croissant, i per commemorar la diada de tan apreciat dolç a casa meva, vaig fer aquests de praliné...Un farcit deliciós, per un dolç que va arribar de més enllà dels Pirineus per robar-nos el cor!


INGREDIENTS
1 placa de pasta de full
praliné d'ametlla torrada
ou batut
trossets de xocolata negra

PREPARACIÓ
Agafeu una placa de pasta de full rodona i la talleu a vuitens.


Poseu una cullerada de praliné d'ametlla torrada (jo faig servir aquest de la marca Sosa, que és molt i molt bo) a la part ampla de cada trosset.



Pintem amb ou la part estreta de cada trosset.


Enrotllem cada trosset des de la part ampla cap a la part estreta.


Dobleguem les puntes cap a dins.


Pintem amb ou generosament...


...i enforneu a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) fins que estiguin inflats i daurats.


Decorem amb una mica més de praliné i trossets de xocolata negra.





I llestos...uns croissant cassolans deliciosos!!!


Que vagi de gust!

dimarts, 1 de gener de 2019

TORRÓ "EAGLE" PER COMENÇAR EL NOU ANY!

Comencem el 2019 (i ja en van mooooolts de blog) amb la recepta de les postres d'ahir a la nit: un torró fet amb cacauets "eagle" (aquells cacauets daurats, fets a la mel i la sal), que, a casa, encanten! Es tracta d'una recepta molt senzilla, només amb tres ingredients, però de resultat sorprenent i que segur fa les delícies dels xocolaters de la vostra llar. Com sempre, el secret és utilitzar ingredients de primera, i especialment una xocolata 60 o 70% cacau, de la vostra máxima confiança. Encara sou a temps per preparar-lo per avui dinar!



INGREDIENTS (Per una barra grossa)
300 grams de xocolata 60 o 70%
1 pot de cacauets "Eagle"
1 cullerada generosa de mantega de cacauet

PREPARACIÓ
Fonem la xocolata al bany maria o en el microones, amb molt de compte!


I afegim la mantega de cacauet.


 I remenem bé fins que tot quedi ben integrat.



Llavors és el torn dels "Eagle". Afeiu tot el pot a grapats i remeneu.




Quan tots els cacauets estiguin amalgamats amb la xocolata, aboqueu en un motlle de silicona i deixeu refredar en un lloc fred o a la nevera.


A l'hora de servir veureu que es desemmotlla fàcilment.


I ja només us queda tallar i servir amb alguna cacauets pel damunt, a tall de decoració!


Que vagi de gust!

dilluns, 8 de gener de 2018

BIQUINIS DOLÇOS...UN BERENAR REVITALITZANT!

El berenar d'avui, primer dia d'activitat normal, havia de ser especialment revitalitzant, per recuperar forces i encarar la resta de la setmana amb una mica més d'alegria! Aquests biquinis han complert sobradament l'objectiu: de nutella i plàtan, xocolata negra i maduixes i de mantega de cacauet i xocolata...Amb quin gust us quedarieu vosaltres? Perquè us asseguro que són tots deliciosos!


INGREDIENTS
pa de motlle sense crosta
nutella
plàtan
gotes de xocolata negra
maduixes
mantega de cacauet
una mica de mantega per untar la paella

PREPARACIÓ
Prepareu tots els ingredients.


Els de plàtan i nutella es fan untant una de les llesques de l'entrepà amb nutella, i repartint pel damunt rodanxes de plàtan.


Els de maduixa i xocolata es fan repartint gotes de xocolata negra sobre una de les llesques de l'entrepà, i cobrint-les amb làmines primetes de maduixa.


I, per acabar, el de mantega de cacauet no té pèrdua: unteu una de les llesques, i repartiu pel damunt gotes de xocolata negra.


Poseu aquestes llesques, farcies, damunt una paella lleugerament untada amb mantega.


Cobriu els farcits amb altres llesques de pa, i unteu la cara superior també amb una mica de mantega.


Aneu girant i coent a foc baixet, fins obtenir un biquinis ben daurats!


Menjar-los calentons és primordial! Que vagi de gust!

dilluns, 13 de novembre de 2017

BOMBONS DE NÚVOL I AMETLLA CROCANT

Aquest diumenge, per recarregar una mica les piles, vam anar amb en Marc cap a la Catalunya Nord. Vam passejar i dinar a Prada, o Prades com diuen els francesos, però, com que no hi havia cap pastisseria oberta, i volíem fer postres si o si, en comptes de fer sobretaula vam acabar fent postres pels carrers de Vilafranca del Conflent. Si mai hi aneu, no us podeu perdre una petita xocolateria, anomenada, "La chocoline" que té com a especialitat els bombons de núvol o, com diuen ells: els  "guimauves enrobées de chocolat". Els tenen amb cobertura de molts gustos i colors...tan bellament disposats, que és impossible no agenciar-se'n una bossa!




En arribar a casa, però, vaig decidir que els que més m'havien agradat eren els de xocolata negra, i que si hi posava un toc cruixent, encara estarien millor, així que avui, amb la peque, ens hem inventat una recepta, i n'hem preparat un bon grapat! Oi que és ideal per a servir com a petit four durant les festes nadalenques? A veure què us sembla!




INGREDIENTS
Núvols
Xocolata negra de cobertura
Ametlla tipus crocant
Pols daurada comestible

PREPARACIÓ
Heu d'aconseguir una bossa de núvols. Jo he comprat aquesta de gegants, al Tiger, i de cada maxinúvol he fet dos bombons.




Un cop a la mida desitjada, fonem la xocolata de cobertura amb l'ajuda del microones.



Hi afegim l'ametlla tipus crocant, barrregem...


I comencem a sucar-hi els núvols.



Els anem dipositant sobre una safata folrada de paper de forn. Deixem en un ambient fred i sec per tal que endureixin.



Un cop endurida la cobertura de xocolata, amb l'ajuda d'un pinzell, decorem amb pols daurada comestible (aquesta l'he trobada al Bonpreu, val 1,99 euros, i n'hi ha per decorar un exèrcit de bombons!).




I ja els teniu a punt!




Ja veureu que són tan bons que no pots deixar de menjar-los! Que vagi de gust!