diumenge, 11 d’agost de 2019

BATUT DE DOLÇ DE LLET

Aquesta batut, fet amb gelat casolà, és només una excusa per estrenar la meva última adquisició innovadora: les "canyetes" comestibles! Un gran i ecològic invent! Encara són una mica cares i difícils de trobar, però la idea és bona i si triomfa, que pel bé del planeta espero que si, segur que milloraran de preu i seran més assequibles! De moment n'hi ha de maduixa, llima, poma i canyella...m'agraden totes!


INGREDIENTS
2-3 boles de gelat casolà de dolç de llet
1 got de llet semidesnatada ben freda
nata muntada i cacau per decorar
una canyeta comestible amb gust a canyella

Aquestes són les canyetes comestibles de les que us parlava...

Espero que ben aviat sigui una opció que tothom tingui present!

PREPARACIÓ
Necessitem un bon gelat casolà de dolç de llet. En aquest cas, jo he fet servir el de dolç de llet i xocolata que vaig preparar l'altre dia. Podeu trobar la recepta clickant a aquí.



Posem les boles de gelat i la llet a la batedora de got, i batem enèrgicament.


Col.loquem en un got el batut, i decorem amb nata i cacau en pols.


I preneu-vos aquesta delícia tot xarrupant amb una "canyeta" que després també us podreu cruspir!


Que vagi de gust!

diumenge, 4 d’agost de 2019

GELAT DE DOLÇ DE LLET I XOCOLATA!

Entre la calor, la feina i els múltiples compromisos socials familiars, feia dies que no publicava...però torno amb una recepta fantàstica, i estrenant un estri que m'han regalat anticipadament pel meu sant. És un accessori que feia molt temps que desitjava, i que de ben segur utilitzaré sovint, sobretot en època estiuenca: la geladora de la KA!!!!


INGREDIENTS
500 ml de nata per muntar
250 ml de llet
300 grams de dolç de llet (més una mica més per decorar)
una bossa de gotes de xocolata negra

Aquests són els ingredient clau d'aquest gelat!

PREPARACIÓ
El dia abans, portem a ebullicció la nata i la llet.



Retirem del foc, hi afegim el dolç de llet i remenem fins que quedi ben dissolt.




Posem el recipient dins un bol amb aigua i glaçons, i remenem de tant en tant, per tal que la barreja es refredi el més ràpid possible.


Un cop freda, disposem en un envàs, i reservem a la nevera fins l'endemà.


I aquí entra en joc la meva flamant geladora de la KA.


La muntem, aboquem el líquid, i a velocitat mínima, deixem que vagi "mantecant".



En els darrers minuts, amb molt de compte, afegim les gotes de xocolata.


Veure que, en poc més de 20 minuts, adquireix una textura ideal.


Llavors aboqueu en un recipient apte per congelador. Jo entre capa i capa he posat una mica més de dolç de llet.


I al damunt també! El deixeu reposar al congelador durant 4-6 hores, i ja el podeu servir!


En sortiran unes boles més que delicioses!


Que vagi de gust!

LAYER CAKE D'OREO...UN PECAT CAPITAL!

Normalment no faig el pas a pas dels pastissos d'aniversari...són complicats de preparar, i fotografiar cada graó del procés em distreu de l'objectiu final que normalment tinc al cap, però aquest vaig decidir immortalitzar-lo per poder repetir-lo exactament igual algun dia, ja que es tracta d'un dels pastissos preferits de la meva filla petita!


INGREDIENTS (per un pastís petit, de 18 cm de diàmetre)
Per les bases
5 ous (els heu de pesar amb closca i tot)
el mateix pes dels ous en mantega, sucre i farina (amb llevat incorporat)
dues culleradetes de pasta de vainilla bourbon
la meitat de la part fosca de les oreos d'un paquet ben trinxada

Per la crema
320 grams de formatge crema tipus Philadelphia
100 grams de sucre llustre
90 grams de crema de cacau i avellanes
185 grams mantega
la part blanca de totes les oreos d'un paquet.

Per la decoració
xocolata negra de cobertura fosa
la resta de la part fosca de les oreos trinxada
més oreos i cagallons daurats

Evidentment, les oreo són l'estrella d'aquesta recepta!

PREPARACIÓ
Batem molt i molt bé, fins obtenir una crema ben suau, la mantega i el sucre.


Afegim la pasta de vainilla i remenem fins que s'integri.


Llavors és el torn dels ous, un a un. Haureu de batre una bona estona més, fins tornar a obtenir una massa cremosa.



Llavors és el torn de la farina, amb llevat incorporat,


i de les oreos trinxades (la meitat de la part fosca de les oreos de tot un paquet).


Ja veureu quina massa més cremosa que us quedarà. L'heu de repartir en parts iguals en tres motlles, i enfornar, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 25 minuts, o fins que en punxar-los, l'estri us surti net.


Les bases, un cop cuites, han de tenir aquest aspecte. Si us surten bonyegudes, les haureu d'anivellar.


Mentre les bases es refreden completament, preparem la crema. Posem tots els ingredients, a temperatura ambient, en el bol de la KA i batem, a velocitat alta, ben bé 10 minuts, fins a obtenir una crema d'allò més brillant i suau.


Reserveu la crema a la nevera fins al moment d'utilitzar-la.


I ja només us queda muntar el pastís. Base, capa de crema, base, capa de crema, base, i recobriment complet amb crema. Si veieu que la crema, de treballar-la, se us estova, entre pas i pas, una estona de nevera, i tot solucionat!




La decoració ja és al vostre gust. Jo he posat l'oreo trinxada a la part de baix, la xoco de cobertura desfeta a la de dalt, vessant, i he acabat de decorar amb la crema sobrant, més oreos i cagallons daurats!

Ja veureu, si el feu, que teniu l'èxit assegurat! Que vagi de gust!

ROSQUILLES AL FORN SALUDABLES!

Aquestes rosquilles són hipermegasenzilles de preparar, i amb uns ingredients d'allò més saludables! Us animeu?


INGREDIENTS (Per unes 10 rosquilles)
2 ous
40 grams de panela
40 grams d'oli de coco fos
200 grams de iogurt grec
80 grams de farina de blat amb llevat incorporat
40 grams de farina d'ametlla
5 grams de bicarbonat
xocolata negra de cobertura i cagallons per decorar

Jo he fet servir aquest oli de coco, bio!

PREPARACIÓ
En el bol de la KA disposem els ous, l'oli de coco i la panela, i barregem molt i molt bé.


En un altre bol barregem les farines i el bicarbonat.


A la barreja d'ous hi afegim el iogurt, en el meu cas, sempre que puc, de La Fageda, que a casa agrada molt.


Barregem una mica més, i incorporem les farines.



Acabem de remenar. Us ha de quedar amb una textura més o menys així.


Omplim els motlles de rosquilles, prèviament ben engreixats (perquè si no us costaran molt de desemmotllar), i cap al forn, a 170 graus, opció rebosteria (escalfor a dalt, a baix i ventilador) durant uns 15-17 minuts, o fins que les veieu daurades i en tocar-les la massa no quedi enfonsada.


Ja veureu com les teniu en un tres i no res!


Només us queda deixar refredar damunt una reixa, i decorar amb xocolata negra de cobertura fosa i cagallons de colors!!! A casa, no va haver-hi temps ni a que la xocolata acabés de solidificar-se!


Que vagi de gust!