dimecres, 26 de desembre del 2012

TORRÓ DE NATA I NOUS RECOBERT DE XOCOLATA

He estat tan atabalada cuinant, els dies previs al Nadal, que no he tingut temps d'actualitzar el bloc. Així que, avui, dia de Sant Esteve, he decidit seure al sofà i posar-vos al dia de les receptes dolces que he anat fent aquests dies, i que us poden servir de cares a Cap d'Any i Reis.
El primer que us proposo és una recepta de torrons facilíssima i molt i molt bona. Es tracta d'un torró de nata i nou, recobert de xocolata. A part del gust, el principial atractiu d'aquesta recepta és que és facilíssima i rapídíssima de fer, així que no necessiteu prendre-us gaire temps davant els fogons.
Ingredients  (per una barra grossa de torró, o dues més petites)
80 ml de nata
150 grams de farina d'ametlla
150 grams de sucre
60 grams de nous
xocolata negra de cobertura
Preparació
Heu de posar la nata al foc i barrejar-hi el sucre. Es tracta d'aconseguir un almíbar, així que heu d'anar remenant a foc baix fins que la barreja es torni espessa i veieu que comença a arrencar el bull (heu de vigilar perquè no pot passar de 110 graus). A mi, aquesta operació, em va portar uns 5 o 6 minuts. Llavors ho retireu del foc i aboqueu la farina tot remenant enèrgicament (jo ho vaig fer amb el batedor elèctric). Finalment hi afegiu les nous a trossos i acabeu de remenar. La barreja ha de quedar força espessa. Tot seguit l'aboqueu al motlle (jo vaig fer servir motlles d'alumini i caixes de tetrabrick partides transversalment) i aneu apretant amb una espàtula perquè la massa quedi repartida i premsada. Després ho deixeu reposar, cobert de paper vegetal de cuina, un dia, en un lloc fresc. Jo, a més, vaig posar-hi uns paquets de sucre a sobre, perquè quedessin ben comprimits.
Passat el dia, desemmotlleu i cobriu amb la xocolata de cobertura, prèviament desfeta al microones. Abans que la xocolata s'assequi, perquè quedi més vistós, podeu fer-hi uns dibuixos amb una forquilla. Ja veureu com l'any que ve tothom us els torna a demanar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada