dijous, 3 de gener del 2013

CUPCAKES DE NABIUS

A la nevera tenia un pot de melmelada de nabius i una capseta de nabius, així que vaig començar a buscar i rebuscar receptes que tinguessin aquests ingredients. Com que no m'acabava d'agradar cap de les que trobava (o em faltaven ingredients), vaig acabar barrejant-ne algunes, encara que prenent com a punt de partida, pel cupcake base, la de la web, amb nom un pèl peculiar però continguts interessants, www.cuchillitoytenedor.com. El resultat ha estat un èxit, i ha servit d'esmorzar als de la meva feina (als que he anat a visitar perquè avui, estic de vacances), i a la meva germana. Ambdós parts m'han manifestat la seva satisfacció després de provar-los. Aquí us deixo la recepte i "truquillos" emprats.
 
Ingredients
 
Pels cupcakes base (uns 24 de mida mitjana)
200 grams de sucre
120 ml d'oli d'oliva
2 ous grossos
240 ml de llet
315 grams de farina
1 sobre de llevat Royal
un grapat de nabius triturats
 
Pel "frosting" ("buttercream" o crema de mantega també de nabius)
250 grams de mantega pomada
450 grams de sucre llustre
4 cullerades generoses de melmelada de nabius
4 cullerades soperes de llet.
nabius per decorar
 
Preparació
 
En un batedor elèctric, a velocitat baixa, es barreja el sucre i l'oli. Quan està ben integrat, s'hi afegeixen els ous un a un, i es barreja bé, llavors hi aboquem els nabius triturats i, finalment, la farina -prèviament barrejada amb el llevat i tamitzada- i la llet, ingredients aquests darrers que es va afegint, mica en mica, i de manera alternativa, fins a acabar-los.
Es reparteix la massa resultant en càpsul·les, que es posen al forn a coure, a 170 graus, durant uns 13-14 minuts.
Un cop cuits i refredats, preparem la crema de mantega, barregant, en un batedor elèctric, amb l'accessori globus, el sucre i la mantega (que haurem tret força estona abans de la nevera), la melmelada i la llet. Ha de quedar una crema, amb una textura -com a conseqüència de la melmelada-, potser una mica més granelluda del normal. Poseu la crema en una mànega (en aquest cas amb boca rodona llisa) i deixeu anar la imaginació. A sobre, en comptes de "cirereta" i he posat un nabiu.
Aquí us els ensenyo acabats de coure, i ja decorats i preparats per ser tastats!
 
 
 
 

I aquí ja tastat, i tot!!!


Boníssims!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada