dilluns, 21 de gener del 2013

PASTÍS DE LLIMA I LLIMONA

Diumenge al migdia, com que m'havia passat el matí fent proves rebosteres, vaig haver de preparar les postres per dur a casa la meva mare en menys d'una hora. Feia dies que tenia una placa de pasta brisa fresca a la nevera (un altre dia em dedicaré a explicar-vos, pas a pas, com es prepara), i vaig preparar un pastís de llima i llimona (com el calippo de lima-limón). És molt ràpid i molt bo. Això si, us ha d'agradar la llimona perquè resulta un pèl àcid. A casa, com que són incondicionals de la llimona, van trobar que encara feia poc gust!!!
Aqui va la recepta...

INGREDIENTS
1 placa de pasta brisa fresca
3 llimones (concretament el seu suc i la seva pela finament ratllada)
1 llima (és a dir, també el seu suc i la seva pela finament ratllada)
2 ous
250 ml de nata de cuinar
150 grams de sucre llustre
ou per pintar la massa

PREPARACIÓ
Esteneu la massa en un motlle de parets baixetes, que haureu enfarinat, mirant que no sobresurti massa de les parets (ni que tampoc quedi curta). Poseu a coure al forn, en funció rebostera -dalt i baix i ventilador-, a 180 graus, durant uns 10 minuts. Heu de tapar la massa amb paper d'alumini i posar-hi alguna llegum a sobre (jo no tenia llegums i hi vaig posar nous), que pesin una mica, per tal d'evitar que la massa s'infli. Passats els 10 minuts, el treiu del forn i el pinteu amb ou (es per segellar la massa i que el farcit no surti). Torneu a enfornar durant uns 5 o 6 minuts. Feta aquesta operació, treieu la massa del forn i el deixeu refredar.
Després prepareu el farcit. En un recipient, i amb un batedor, barregeu el sucre i els ous. Un cop ben batuts, afegiu la nata i el suc de llimona i llima, mirant de batre  a velocitat baixa perquè no provoquem espuma. Un cop tot ben integrat, aboquem la barreja en la pasta i ho posem tot a coure, a 180 graus, i en funció rebostera, durant uns 30 minuts. Veureu que esta cuit quan, amb compte, punxeu el farcit i surti el punxó net.
Ja ho veieu, menys d'una hora per un postre digne de la sobretaula de diumenge!


p

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada