divendres, 8 de novembre del 2013

FLAM DE XOCOLATA AMB MELINDROS

La xocolata amb melindros, sobretot ara que s'acosta el fred, és un dels nostres esmorzars típics de diumenge! És l'únic dia que en asseiem a taula, tots plegats, a primera hora, amb un ull encara mig cluc, per compartir el primer àpat del dia. Normalment parlem de quina activitat farem a continuació. Som força assemblearis, i la discussió es pot allargar força estona, sempre i quan hi hagi algun melindro per continuar sucant! Per això, quan en el repte del Memòries d'aquest mes van proposar fer un flam, vaig pensar de fer-ne un dedicat als nostres diumenges al matí: un flam de xocolata amb melindros...i això és el que m'ha sortit! Igual com l'esmorzar en el que està inspirat, ha volat, o sigui que, si el prepareu, no l'ensenyeu fins l'hora de servir-lo! A veure què us sembla!


INGREDIENTS
4 ous
500 ml de llet sencera
3 cullerades de sucre de cacau
100 grams de xocolata de cobertura
12 melindros (més 1 per decorar)
cagallons i cireres per engalanar-lo

Aquesta flamera és la clàssica, i l'he comprat especialment per aquest repte!
 PREPARACIÓ
Primer de tot col·loquem en el bol del batedor elèctric quatre ous.


Paral·lelament, posem al foc el mig litre de llet, amb la xocolata de cobertura tallada a trossets.


Afegim els sucre...


...i barregem bé fins a aconseguir que la xocolata es desfaci i tots els ingredients quedin integrats.



Llavors ja has de tenir els ous batuts.


I hi has d'afegir, poc a poc, la llet amb la xocolata, i batre una mica més.



Un cop feta la base del flam, anem per muntar-lo. Per tal d'aconseguir un ràpid desemmotllat, he ruixat el motlle amb spray antiadherent.


Llavors prepareu els melindros.


Es tracta de posar una mica de líquid, uns melindros, i així alternativament fins a acabar-ho tot.




S'ha de coure al forn, al bany maria, durant aproximadament una hora i mitja (a uns 160-170 graus).


Per evitar que se us cremi el que serà el cul, tapeu-lo amb un paper de plata durant la cocció


En treure'l del forn (que serà quan ho veieu tot plegat ben quallat), l'heu de deixar refredar una bona estona abans de desemmotllar-lo.


Si heu seguit el pas a pas anterior, un cop desemmotllat us ha que quedat un flam tan bonic com aquest.


Llavors només es tracta de decorar-lo a voluntat. Com que, expressament (per no tapar el gust de la xocolata i els melindros) és un flam sense caramel, jo l'he engalanat amb cagallons de xocolata, trossets de melindro i cireres confitades, per allò de donar-li un toc de color ben viu! Oi que ha quedat bonic?




Ah! i com ja us he dit, amb aquesta recepta participo en el Memòries d'aquest mes!


Que vagi de gust!

16 comentaris:

  1. Ei, que bo, Mònica!! I queda guapíssim, amb melindros. Jo encara no he pensat el meu flam del Memòries. A veure si m'inspires! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo és que aquest mes ho tenia molt clar! Això del flam ens agrada tant que, a casa, cada dia podrien cruspir-se'n un parell!!! Segur que la teva proposta serà, com sempre, espectacular!

      Elimina
  2. ohhhhhhhhhhhhhh quina pinta mes bona!!!!!!!! Gracies!!!

    ResponElimina
  3. Doncs sí que t'ha quedat bonic de veritat, I el tall és d'allò més apetitós. Aquesta versió de la xcocolata amb melindros la podeu fer per esmorzar els diumenges d'estiu, ben fresquet. Ara, a mí me la pots donar a qualsevol època de l'any, que me la cruspiré sense dir ni piu. Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa igual Chus, per esmorzar a l'estiu o per berenar a l'hivern...sempre els va bé! Petons!

      Elimina
  4. EEEiiii!!! Això és més que un flam!!!!!
    Molt bonica la decoració!!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  5. Quina casualitat! jo ahir també vaig fer un flam de cacau per memòries! però és força diferent, així que no passa res! Aquest amb melindros fa molt bona pinta i la textura és genial!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero la teva recepta! A veure amb què ens sorprens! Petons Eva!

      Elimina
  6. fa patxoca, sí... a veure si jo puc fer alguna cosa passable, que ho tinc una mica complicat!

    ResponElimina
  7. Mare meva quina pinta i quina bona tria pel memòries Mònica!
    El flam és un dels meus postres 'del dia a dia' que més m'agrada, i aquest de xocolata deu ser una delícia!

    Petons!

    ResponElimina
  8. Quina bona idea, tot en un. A més m'agrada molt com queda el tall.
    Per cert, a mi també m'encanten els gerds així que el teu pa...
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  9. mare meva!!! quin flam més complert, un luxe de recepta. moltíssimes gràcies per participar a Memòries. Petonets

    ResponElimina