dimarts, 23 d’octubre del 2012

CODONYAT


Ahir el meu nebot em va portar codonys. Eren uns codonys ecològics del seu hort de Fornells i vaig pensar que no es podien deixar passar. I és que, malgrat m'agradaria ser una "cake designer", també sóc una entusiasta dels dolços més tradicionals. Per això vaig posar-me en  marxa per fer un codonyat d'aquells que la meva mare preparava quan jo era petita. Com que no recordava bé el procediment, vaig començar a buscar aquí i allà i, finalment, vaig decidir fer una recepta una mica personalitzada i, sobretot, ràpida.
Vaig rentar els codonys -per treure'ls el borrissols que cobreix la pell-, i els vaig posar a bullir durant uns vint minuts. Després els vaig treure de l'aigua i els vaig deixar refredar uns minuts. Un cop freds, els vaig pelar i treure les llavors, i vaig posar els trossos en un pot. Vaig triturar-ho tot fins que va quedar un puré, i cap al foc falta gent. En posar-ho al foc hi vaig afegir el sucre (aproximadament uns 100-150 grams de sucre per 250 grams de puré de codonys, la pura veritat és que ho vaig fer una mica a ull), i un raig de suc de llimona, i vaig començar a remenar.
Al principi la barreja tenia aquest color groguenc:

Però a mesura que va anar passant l'estona es va anar enfosquint:



Aproximadament ho vaig tenir al foc, sense parar de remenar, uns 45-50 minuts. Un cop la barreja va agafar un to marronós, la vaig treure del foc i la vaig posar en un recipient, aplanant ben bé la superfície:


Vaig deixar que es refredés i prengués consistència durant tota la nit, i avui al matí, un cop desemmotllat, tenia aquesta presència:


I ara, a menjar-se'l acompanyat d'unes torradetes amb mantega! Una menja exquisida de les de tota la vida!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada