dimecres, 28 de novembre del 2012

CUPCAKES DE COCO


Avui, remenant l'armari reboster (si, si, com ho heu sentit, tinc tot un armari de la cuina dedicat a la rebosteria...en Marc diu que al final els estris de pastisseria ens faran fora de casa!) he trobat que em va sobrar coco ratllat dels panallets, i he decidit utilitzar-lo immediatament! La recepta escollida, uns cupcakes de coco de "El libro de los cupcakes" que vaig comprar al fnac, del que us vaig parlar l'altre dia. Però només obrir el llibre m'he trobat amb un problemilla: posa totes les mesures en tasses, i jo tinc molts estris però encara no tinc cap mesurador d'aquells de tassa standard, o sigui que he acabat canviant les mides i  adaptant la recepta. Per això us adverteixo que m'han sortit uns pastissets boníssims però que no sé si tenen massa a veure amb els explicats en el llibre. Jo us especifico, exactament, com ho he fet i així, si ho proveu, aneu sobre segur...

Ingredients (per a 12 cupcakes)

Per la massa:
150 grams de sucre blanc normal
150 grams de mantega a temperatura ambient
280 grams de farina amb llevat (la que en diuen "bizcochona")
2 ous grans
3 cullerades de llet
180 grams de coco ratllat

Per la cobertura:
160 grams de sucre llustre
90 grams de mantega
2 cullerades de llet
coco ratllat i cagallons de xocolata negra

Preparació

En un batedor elèctric barregeu el sucre i la farina fins a aconseguir una crema. Llavors afegiu els ous, prèviament dexaitats, de mica en mica, sense parar de batre. Un cop tot ben barrejat, afegir-hi la farina, en dos tandes, tamitzada, i continueu batent. Llavors, un cop integrada, afegir la llet i el coco ratllat i batre uns segons més. Veureu que us queda una massa força densa, que no cau de la cullera. Col·loqueu 12 càpsul·les en el motlle de cupcakes i els ompliu 3/4 parts. En realitat, com que és una massa espessa, queda una superfície bonyeguda, però no passa res, perquè després, en coure's ja s'uniformitza.
Els poseu al forn, a 170 ºC, uns 18-20 minuts, fins que quedin ben rodonets i dauradets.
Mentre es refreden, preparem la crema de mantega per la cobertura. Es tracta de barrejar el sucre llustre, la mantega i la llet, amb el batedor elèctric, fins obtenir una crema. Amb un ganivet, s'unta la superfície del cupcake amb aquesta crema de mantega (una capa primeta) i es suquen en un tassó en el que hi hem posat coco ratllat. La mantega farà de "ciment" per enganxar el coco ratllat al pastisset. En realitat, jo n'he acabat recobrint uns de coco ratllat, i els altres de cagallons de xocolata, i alguns més mig i mig. Aquesta recepta (si tens una bon batedor elèctric) es prepara en menys de 45 minuts, i ja veieu que el dolços que s'obtenen són força "resultons".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada