dimecres, 25 de juny del 2014

GELAT DE LLET CONDENSADA, XOCOLATA I AMETLLA CROCANT

L'altra dia no me'n vaig poder estar i em vaig agenciar el darrer llibre de la Sandra Mangas "Helados y Polos"...en aquest petit tresor he trobat la recepta ideal de gelat bàsic, feta amb nata i llet condensada...és la definitiva...tant pel sabor i textura, com per la senzillesa i simplicitat d'ingredients....per tant, he començat a fer-ne variacions com una boja (a casa m'han dit que afluixi si volen cabre en el bikini....). La primera que us vull ensenyar és aquesta de llet condensada, xocolata i ametlla crocant....Només un advertiment previ...si la prepareu, tingreu cons de galeta emmagatzemats, perquè us demanaran de repetir fins a esgotar existències....


INGREDIENTS
500 ml de nata per muntar
300 ml de llet condensada
1 tassa de gotes de xocolata
1/2 tassa d'ametlla crocant
cons de galeta per presentar-lo
xarop de xocolata per decorar

PREPARACIÓ
Primer de tot muntem la nata en un bol.



Llavors, molt a poc a poc, i incorporem la llet condensada (potser fins i tot millor amb un batedor manual i moviments de baix a dalt), mirant que la barreja no baixi.





Per acabar, incorporem les gotes de xocolata i l'ametlla crocant, també amb molta suavitat, i amb l'ajuda d'una espàtula.



Ja només us queda posar la barreja a la geladora durant 1/2 hora.



I un cop ha augmentat de volum i agafat consistència, dipositeu en un recipient i al congelador.



Traieu 15 minuts abans de servir...per obtenir una textura ideal.


I a servir, si és amb una bona galeta...molt millor!



I pels més llaminers...també poden engalanar-lo amb un rajolí de xarop de xocolata....


Aquest és el llibre causant de la meva producció gelatera obsessiva... Si teniu l'ocasió, no deixeu de fullejar-lo!


Que vagi de gust!

5 comentaris:

  1. Hola Mónica, que helado tan bueno, pero esto es una perdición, en mi casa les encanta y este lo voy a probar, tiene una pinta estupenda. Ya veremos luego el bikini,,
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  2. Això de fer gelats a casa és un gran perill. Ni operació biquini ni banyador, que bons aquests gelats

    ResponElimina
  3. Ui, quin perill, aquest gelat! Serà la pròxima recepta de gelat que provaré, ha d'estarsúpermegadeliciós. Petons.

    ResponElimina
  4. òndima, que bo, Mònica! Ja veig que treuràs profit del llibre i que, esperem, aquest no serà l'últim gelat que publicaràs! Petons

    ResponElimina
  5. Mare meva, quina pinta!!! els de xocolata estan entre els meus preferits, i a més amb trossets no m'hi puc resistir!! hauré de treure la geladera de la caixa ja!!

    ResponElimina