dimarts, 27 de gener del 2015

MUFFINS DE PLÀTAN I NABIUS FRESCOS

Els nabius m'agraden molt, i a una de les nenes també, així que en vaig comprar un parell de capsetes, de preciosos, per preparar aquests muffins. La veritat és que porten una proporció important de nabius, però és que m'encanta sentir com esclaten en posar-me un mos de la dolça i suau massa del muffin a la boca...Si ho proveu, us tornareu uns exagerats com jo a l'hora d'emprar-los en aquesta recepta!!! I la combinació amb el gustet del plàtan, també la vaig trobar molt encertada!!! A veure què us sembla!


INGREDIENTS (Per 12 muffins mitjans)
150 grams de farina de blat
150 grams de mantega tova
100 grams de sucre
2 ous
1 plàtan madur
2 culleradetes de llevat químic tipus Royal
250 grams de nabius
1/2 culleradeta de canyella
sucre llustre per decorar

PREPARACIÓ
Primer de tot batem el sucre i la mantega, ben estovada, fins obtenir una crema. Jo he fet servir la KA amb l'accessori pala.



Llavors hi afegim el plàtan madur, que haurem convertit prèviament en puré.



Quan el plàtan està integrat, és l'hora d'incorporar els ous, un a un.



Per acabar, incorporem la farina, el llevat i la canyella, que prèviament haurem tamisat.


Us ha de quedar una massa més o menys així.


Ja en mode manual, i per concloure l'elaboració prèvia a la cocció, incorporem els nabius, amb molt de compte per evitar s'aixafin.




Omplim els paperets escollits, fins una mica més de la meitat, amb la massa obtinguda...


...i enforneu, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 18  minuts, o fins que estiguin daurats, i en tocar-los, la massa no quedi enfonsada.


Un cop cuits, els traieu del foc i els deixeu refredar damunt una reixa.


Quan s'hagin ben refredat, els empolsineu amb sucre llustre, i us prepareu per menjar fruita fresca cuita en un format d'allò més delicios!


Mireu quin interior....si els de casa hi claven queixalada, ja esteu perduts...amb 12 muffins fareu moooolt curt!


Que vagi de gust!

4 comentaris:

  1. Quines postres mes bones ....puc venir a berenar !!!!...uffff...portu el cafetò !!!
    Petonets.

    ResponElimina
  2. Us admiro!! Sou unes autèntiques mestres rebosteres!!!!!
    Com m'agradaria poder tastar alguna de les vostres receptes!!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  3. M'encanta la combinació. A veure si aquest cap de setmana trobo un moment per cuinar i m'hi poso!
    Marta

    ResponElimina