dimarts, 22 de novembre de 2016

CREMA D'AVELLANES CASOLANA ELABORADA AMB OLI DE COCO I PANELA! PERQUÈ ELS PECATS TAMBÉ PODEN SER MOOOOLT SALUDABLES!

Una altra cop innovant amb nous ingredients, en aquest cas per aconseguir una crema d'avellanes casolana, tipus "nocilla" o "nutella" -que encanten a casa meva-, el màxim de saludable. Per això he experimentat amb dos ingredients no massa comuns a la meva cuina: l'oli de coco i la panela, dels que, sense ànim enciclopèdic ni científic, us faré quatre cèntims.
Es diu que l'oli de coco verge, sempre que sigui obtingut en fred i de la manera més ecològica possible, és un aliment ric en calories, però no engreixa tant com hom podria pensar ja que té un metabolisme especial, com a conseqüència dels tipus de greixos que conté (àcids grassos de cadena mitjana, principalment àcid làuric). Resulta que, una vegada digerits, aquests greixos passen directament a la sang i arriben als teixits, on es transformen en energia i les cèl·lules els poden fer servir sense que s’emmagatzemin en forma de greix. D'aquí les múltiples propietats beneficioses que se li associen...i que, com que no sóc metge, ni científica, no puc corroborar!
I pel que fa la panela, és, podríem dir, un dels millors tipus de sucre, ja que es tracta d’un sucre cru, sense refinar ni centrifugar ni depurar, és a dir, no sotmès a cap tipus de processament. La panela s’obté senzillament per evaporació del suc de la canya de sucre a partir d’un procés de cocció al final del qual s’obté aquest sucre sòlid i concentrat. Per tant, la panela, pel que fa a nutrients, és un producte molt superior al sucre blanc, que n’està totalment desproveït a causa dels processos de refinament, i fins i tot supera també el sucre morè, que no deixa de ser sucre blanc refinat al qual s’ha afegit extracte de melassa, que li dóna el gust i sabor característics. A diferència del sucre blanc, la panela conserva minerals essencials com calci, potassi, magnesi, coure i ferro, així com quantitats petites de fluor i de seleni i també de vitamines B1, B2 i B3 i, fins i tot, de vitamina C, i a més, comparat amb el sucre blanc, la panela té menys calories.
Cantades les virtuts dels ingredients, perquè sempre va bé anar a dormir sabent una mica més, passo ja a la recepta d'aquesta fantàstica crema d'avellanes, que farà les delícies de casa meva a l'hora d'esmorzar o berenar els pròxims dies!!! Per cert...dir-vos que jo no he trobat oli de coco etiquetat com a verge, sinó com a pur...espero que sigui igualment sa!

INGREDIENTS
150 grams d'avellanes torrades
200 grams d'oli de coco pur
100 grams de panela
50 grams de cacau pur


PREPARACIÓ
Primer posem un quart de les avellanes en el triturador i les fem miques. Serà la part que donarà un toc cruixent a la crema. Reservem.



Després triturem la resta d'avellanes tan finament com sigui possible.



 Per acabar, barregem les darreres ametlles triturades, la panela, el cacau i l'oli de coco en un bol.


Jo primer ho he integrat tot a mà, i després ho he posat a la KA on, amb l'accessori pala, ho he deixat pastant-se uns quants minuts.




Quan tenim una massa totalment homogènia, afegim l'avellana granulada, la que donarà el toc cruixent, i tornem a remenar per tal que quedi ben repartida.



I ja tenim la crema llesta!



I untada en un bon pa, una mica torradet, és dels millors berenars o esmorzars que es puguin fer!!!!



Que vagi de gust!

4 comentaris:

  1. Quina salivera,només llegint la recepta! I a sobre si és tan saludable caldrà fer l"esforç" de tastar-la, no? Un petonet!

    ResponElimina
  2. Ja t'ho he dit pel facebook... Si és saludable perd la categoria de pecat, veritat????
    Uuuffff quina salivera😋😋😋
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. Noia.....t'atreveixes amb tot! Un trosset de pa amb aquesta crema i..a xalar!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  4. Just l'altre dia vaig fer una recepta semblant però amb castanyes. Queda ben bona, veritat?
    Clara

    ResponElimina