dissabte, 8 de desembre del 2018

TORRÓ DE XOCOLATA BLANCA I FESTUCS

Aquest cap de setmana tenim un programa intens, per això el tema cuinar no és prioritari....però ahir al vespre, un cop recollits del mercat els ingredients per un taller de cuina que faig dilluns al vespre al Centre Cívic, em vaig decidir a provar de fer una primera recepta nadalenca, que fèia dies em voltava pel cap. Concretament des de que vam anar a fer el tastets dels fantàstics torrons de la Pastisseria Cacau d'Olot. Allà vam provar un deliciós torró de xocolata blanca i festucs! Aquesta és la meva versió, que, si tenim en compte la velocitat amb la que ha estat devorada, deu haver quedat prou bé!


INGREDIENTS (Per una barra grossa de torró)
250 grams de xocolata blanca de cobertura
125 grams de praliné d'ametlla torrada
75 grams de festucs pelats
un grapadet més de festucs i lacasitos verds per decorar.

PREPARACIÓ
Primer de tot comencem fonent la xocolata blanca de cobertura. Jo he fet servir un aparell especial per a fondre xocolata que tinc a casa i que és genial...I també serveix per fer fondues de xoco! Heu de vigilar molt si foneu la xocolata blanca en el microones perquè és molt "traicionera" com diria la meva àvia, i es crema de seguida. Si no teniu aquest superaparell, el millor és fondre-la al bany maria.




Un cop fosa, hi incorporeu el praliné. Aquest cop he fet servir el meu preferit, d'ametlla torrada, però n'hi d'avellana...etc. Jo no l'he fet mai a casa, sempre l'he comprat de la marca Sosa a la botiga Sabors del mercat del Lleó. La Teresa ja sap que, a la vora de Nadal, li faig una comanda, perquè també el faig servir per fer l'estrella dels dolços nadalencs: el torró "suchard" casolà!




Un cop ben integrats els dos ingredients, hi aboquem els festucs, que haurem trinxat lleugerament.






Quan els festucs estiguin ben barrejats, aboqueu en motlles de silicona o alumini. Aquestes mesures són per una barra gran, però jo he fet una grosseta i un motlle petitó individual.


Poseu a la nevera per tal que s'endureixi, però abans que ho faci del tot, decoreu amb una mica més de festucs i lacasitos verds. Així s'enganxaran. Acabeu de deixar endurir a la nevera!



Passada una estona (un parell d'horetes), ja el teniu a punt. Desemmotllar és molt fàcil i menjar encara més!



Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada