Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CERVESA NEGRA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CERVESA NEGRA. Mostrar tots els missatges

divendres, 17 d’abril de 2015

MAXI CUPCAKES DE CERVESA NEGRA I FERRERO ROCHER

Feia temps que tenia un motlles de maxi cupcakes pendents d'estrenar...i quina millor ocasió que fer-ho per l'aniversari d'algú estimat! I aquest és el resultat: una maxi cupcakes de cervesa negra sense alcohol i ferrero rocher, coronats amb crema de formatge. Cal dir que són tan tendres per dins, que no cal almivarar-los, i que la recepta de la massa està extreta del gran llibre Cupcakes 50 receptes, de la Neus Moya de Lo cupcake...un llibre de capçalera per les amants de la rebosteria americana a casa nostra!!! A veure què us semblen!


INGREDIENTS (per a 6 maxi cupcakes)
Per la massa
120 grams de mantega
220 grams de sucre
3 ous
200 grams de farina
80 grams de cacau
1 culleradeta de bicarbonat
30 ml de llet
60 ml de nata
30 ml d'oli
180 ml de cervesa negra sense alcohol
una culleradeta de pasta de vainilla bourbon

Pel topping
150 grams de mantega
400 grams de sucre llustre
un rajolí de llet
150 grams de formatge crema tipus Philadelphia
6 Ferrero Rocher
cagallons de xocolata

PREPARACIÓ
Batem el sucre i la mantega, fins obtenir una crema.


Hi afegim l'oli i els ous un a un, no abocant el següent fins que l'anterior no estigui integrat.


És l'hora d'afegir la meitat de la barreja de la farina, cacau i bicarbonat, prèviament tamisada.


I tot seguit la nata i la llet, on haurem dissolt la pasta de vainilla bourbon...



...i la cervesa negra sense alcohol.



Un cop tot barrejat, hi afegim la resta de barreja de farina, i acabem de batre.


Al final us ha de quedar més o menys així.


Llavors ruixeu els motlles de maxi cupcake de silicona amb spray antiadherent.


Col.loqueu una cullerada (com de gelat) de massa, al fons de cada motlle, i al capdamunt un ferrero rocher...uns bombons que fan embogir als de casa!!!



I cobriu amb una altra cullerada (com de gelat) de massa.


Enforna, a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 25 minuts (en realitat heu de vigilar, perquè dependrà una mica de la mida dels motlles). Un cop cuits (per saber si ho estan heu de pressionar la superfície, i aquesta ha d'estar esponjosa), desenforneu i deixeu refredar, primer dins els motlles, i després sense ells, però sempre damunt d'una reixa.



Mireu quin interior amb sorpresa tenen aquests maxi cupcakes!


Un cop ben freds, prepareu la crema de formatge, batent amb l'accessori globus de la KA la mantega, el sucre llustre i la llet, uns quants minuts. Quan tingueu una barreja cremosa i blanquinosa, hi afegiu la crema de formatge ben freda i acabeu de batre.



Col.loqueu la crema damunt el maxi cupcake, amb l'ajuda d'una mànega pastissera amb boca arrissada, coroneu amb un altre ferrero, i empolsineu generosament amb cagallons de xocolata.



I ja els podeu degustar, o, com vaig fer jo...regalar! Que vagi de gust!

dijous, 13 de novembre de 2014

PUMPKIN CHEESECAKE BROWNIES AMB CERVESA NEGRA

L'Alma Obregón va publicar la setmana passada una recepta de brownies de cervesa negra. Va explicar que la recepta l'havia tret d'una web comercial anglosaxona, i jo, xafardera que xafardera, m'hi vaig passar. Resulta que la recepta original era amb carbassa!!! Carbassa: l'ingredient estrella a la meva cuina les darreres setmanes...així que vaig decidir posar-la en pràctica...Van quedar uns brownies moooolt originals i deliciosos...i, a més, rapidíssims de preparar! Ja veureu!


INGREDIENTS
Per la capa de xocolata
120 grams de mantega
125 ml de cervesa negra
140 grams de gotes de xocolata negra
125 grams de farina
50 grams de cacau en pols
180 grams de sucre "muscovat"
2 ous
un pessic de sal

Per la capa de carbassa
1 tassa de puré de carbassa
225 grams de formatge crema tipus philadelphia
1 rovell d'ou
60 grams de sucre blanc
1 culleradeta de canyella

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre "muscovat"...que amb la xocolata és ideal (aquest el vam portar de Portugal, on és molt més fàcil trobar productes anglesos de rebosteria).


Hi afegim la farina, el cacau i la sal, prèviament tamissades, i incorporem un xic amb un batedor manual i moviments suaus.



Per altre costat, i a foc baix, desfem la xocolata i la mantega amb la cervesa negra, sense que arribi a bullir.



Afegim la mantega i la xoco fosa, molt a poc a poc, a la massa, mentre continuem batent amb el batedor manual.


Us ha de quedar una massa d'aquesta textura.


Aboqueu aquesta massa en una safata de forn, de parets altes, ruixada d'spray antiadherent.


Ara anem per la capa de carbassa. Posem en el bol del batedor elèctric el formatge, el puré de carbassa, el rovell d'ou, el sucre i la canyella, i batem fins obtenir una mescla homogènia. Queda força líquida.



Aboquem aquesta massa damunt de la de xocolata.


Amb una forquilla, remenem una mica per tal d'obtenir dibuixos de xocolata a la superfície.


Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 35 minuts. Sabreu que està cuit quan el veieu pres, i en punxar-lo, l'estri surti net. Llavors desenforneu, deixeu refredar...


...i talleu a porcions petites a l'hora de servir!!!


Són uns brownies molt originals a la vista, i saborosos....


...i acompanyats d'una mica de crema o nata...deliciosos!!!


Que vagi de gust!!!

dijous, 8 d’agost de 2013

NIU DE CERVESA I CACAU AMB PERLA GELADA DE FRUITES DEL BOSC

Fa uns dies que la Dolors del bloc http://bruixesalacuina.blogspot.com.es -que m'encanta, i m'ha permès conèixer un munt de coses de la gastronomia suïssa-, va proposar un concurs que em va semblar "fantàstic" (ho poso entre cometes perquè avui m'ha dit un amic que faig servir massa aquesta paraula!!!), i en el que ipso facto vaig decidir participar. Es diu "L'art a la cuina", i l'ha pensat conjuntament amb un dissenyador de joies (NIU joies).


Consisteix en preparar una recepta, dolça o salada, inspirada en aquest preciós anell...


I el premi és un fantàstic llibre de cuina suïssa i el mateix anell inspirador!!! O sigui: no es pot deixar d'intentar guanyar!!!
Per tant, em vaig posar a rumiar, i avui, m'he decidit a posar en pràctica la meva proposta: un niu de cervesa i cacau amb perla gelada de fruites del bosc...ja veieu que fins i tot m'hi he esforçat en el títol!!! El pastís que he fet és el resultat de transportar les formes esfèriques i el contrast de negre i vermell, al món de la rebosteria. La veritat és que ha quedat prou vistosa (no sé si les fotos estan a l'alçada), i en Marc, que és un crític molt exigent, m'ha dit que era una combinació molt encertada i que li agradava moooolt! Les mides que us poso són per fer un pastisset per a dues persones, per a una parelleta...O sigui que si teniu algú a qui volgueu sorprendre o enamorar...ja ho sabeu!!!


INGREDIENTS (per a un pastisset per compartir dues persones)
Pel niu (la recepta és una adaptació d'un pa de pessic boníssim de cervesa publicat a http://lacuinadelucia.blogspot.com.es fa pocs dies)
75 grams de farina amb llevat incorporat
75 grams de sucre blanc
1 sobre de sucre vainillat
60 grams de mantega
60 ml de cervesa negra
1 culleradeta de bicarbonat
2 cullerades de cacau
35 ml de nata per muntar
1 ou
melmelada de cireres
sucre llustre

Per la perla gelada
350 grams de fruites del bosc congelades (guardeu un parell de nabius per engalanar al final)
200 ml de nata de muntar
200 ml de buttermilk (suero de llet)
200 grams de formatge fresc (tipus philadelphia)
1 o 2 cullerades de mel (depenent de la dolçor que hi volgueu donar)

PREPARACIÓ
Comencem preparant el gelat per fer la perla, que haurem de deixar reposar al congelador un parell o tres d'hores. Per això, posem en un bol les fruites del bosc congelades.


Hi afegim la nata de muntar...


...el formatge crema tipus philadelphia...


...la buttermilk (o suero de llet)...


...i finalment la mel.

Ho tritureu tot una bona estona, fins que obtingueu una massa homogènia i molt cremosa.


Col·loqueu la barreja resultant a la geladora, i "mantequeu-la" durant uns 15-20 minuts. Com que les fruites del bosc ja estan congelades, la barreja no ha d'estar massa a la geladora per agafar consistència.


Un cop consistent, la col·loqueu en un recipient i la reserveu al congelador fins a l'hora de fer la perla de les postres.


Tot seguit, ens hem de posar amb el niu que farà de base d'aquestes postres. Per això heu de tenir a mà una botella de cervesa negra.


Escalfeu la cervesa amb la mantega, fins que aquesta darrera es desfaci. Llavors reserveu fins que es temperi.



Mentrestant, en un bol, barregeu la farina, el sucre, el cacau, el bicarbonat, la nata, el rovell d'un ou i el sucre vainillat.


Comenceu a barrejar (jo he fet servir el minipimer), i tot seguit afegiu la barreja de cervesa i mantega.


La massa ha de quedar cremosa però espessa.


Bateu a punt de neu la clara que heu guardat...


...i incorporeu, poc a poc, a la massa base.


Al final tindreu una massa molt més lleugera.


És l'hora d'untar un motlle, d'un pam de diàmetre, amb mantega o spray antiadherent (jo l'he folrat per facilitar el desemmotllat, i he untat el paper).


Aboqueu-hi la massa...


...i enforneu, amb opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), a uns 170 graus, durant uns 40 minuts.


Us quedarà un pa de pessic moooolt esponjós i fosc.


Amb l'ajuda d'un tallador rodó de galetes, i un cop anivellat el pastís, obteniu-ne una porció rodona.


Dividiu-la en dos, transversalment.


Una part la col·loqueu en el plat en el que volgueu servir les postres.


A l'altra, i amb l'ajuda d'un tallador de galetes rodó més petit, extraieu-li la part central.


Unteu la part de baix amb una cullerada de melmelada de cireres.


I enganxeu-li l'altra meitat buidada. Així obtindrem una base amb forma de niu.


Empolsineu amb sucre llustre.


I ompliu el forat central amb una bola del gelat de fruites del bosc que heu reservat al congelador.



Només us queda el toc final, col·locant un parell de nabius que haureu reservat al capdamunt de la perla de gelat!


Ja veureu que està boníssim, i que us podeu arribar a barallar amb la parella per l'última mossegada!!!


Que vagi de gust! I desitgeu-me sort pel Concurs!!!