dijous, 24 de gener del 2013

MINICUPCAKES DE CANYELLA I POMA AMB FROSTING DE NUTELLA

 
Ahir vaig tenir un dia molt complicat, tant a la feina (on vaig acabar esgotada de combatre, tot el matí i fins ben entrat el migdia, en tres fronts diferents), com a casa. A la tarda vaig haver d'anar a buscar les nenes, a comprar provisions, a recollir la malla de rítmica de la meva filla gran...i un llarg etcètera, d'allò més avorrit, que cansa només d'escriure'l. En resum, que no vaig ser capaç de posar-me a la cuina a posar en pràctica la recepta que tenia al cap tot el dia. Una recepta fruit de voler combinar uns cupcakes fantàstics que vaig veure fa uns dies al blog Las recetitas de Mirasens, i un pot de melmelada de poma i canyella de la companyia gastronòmica mare nostrum que em vaig agenciar sense finalitat concreta, i que em cremava a l'armari. Per això, avui, a les 5 del matí, i amb tots els habitants de la casa encara en braços de Morfeu, m'he disposat a preparar-la. No sé si ha estat la tranquilitat que es respirava (absolutament inusual a casa meva), o la inspiració matinera, però han sortir molt bé, i me'ls enduré al despatx per esmorzar!
 
 
 
Ingredients
Pels minicupcakes (unes 30 unitats)
175 grams de mantega a temperatura ambient
95 g de sucre blanc
80 g de sucre moreno
2 culleradetes de canyella en pols
100 grams de farina de blat
100 grams de farina d'ametlla
3 ous
4 cullerades de llet
2 culleradetes de llevat
unes gotes d'essència de canyella
melmelada de poma i canyella (per farcir)

Pel frosting (buttercream o crema de mantega de nutella)
175 g de mantega a temperatura ambient
175 g de sucre llustre
3 cullerades de Nutella
unes gotes d'essència de canyella
boletes de cereals recobertes de xocolata en llet per decorar.

PREPARACIÓ
En un batedor elèctric, batre la mantega i els sucres fins a obtenir una crema. Afegir els ous, un a un, mentre batem a velocitat baixa.
Llavors, i sense deixar de batre, afegim la farina (prèviament barrejada amb el llevat i la canyella, i tamitzada), i la llet (a la que abans haureu incorporat el rajolí d'aroma de vainilla) poc a poc, alternativament, fins a acabar els ingredients.
Bateu una miqueta més i ompliu les càpsules amb la massa resultant.
Poseu-los a coure al forn, precalentat a 180 graus, durant uns 10-12 minuts (podeu provar si estan cuits punxant-los i mirant si surt el punxó emprat net).
Deixeu refredar els minicupcakes i, mentre prepareu el frosting, una crema de mantega amb gust a nutella. Per això simplement heu de batre la mantega a temperatura ambient amb el sucre llustre durant uns 4 o 5 minuts, i afegir-hi la nutella sense deixar de batre, fins a obtenir una crema.
Llavors només us queda farcir els cupcakes amb la melmelada de poma (abans haureu de buidar-los amb un buidador)...


tornar a tapar l'obertura, i decorar-los, culminant la cobertura amb una boleta de cereal recoberta de xocolata amb llet!
Espero que proveu de fer-los i, sobretot, sobretot, que us agradin molt! Que tingueu un bon dia!



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada