divendres, 25 de gener del 2013

GALETES D'AVELLANA I XOCOLATA

Aquest tipus de galetes (les típiques cookies americanes) són les preferides de les meves filles! En faig molt sovint i elles es barallen, al matí per endur-se'n una carmanyola farcida al cole, per repartir-les entre els seus amics. A elles les que més els agrades són les de només xocolata (que va ser una de les primeres receptes que vaig penjar al bloc, i que, per cert, em van quedar amb una forma més de mitja bola que de galeta....no les vaig aixafar abans de posar al forn....falta d'experiència), però jo vaig fent proves afegint i treient ingredients, i la veritat és que deu ser molt difícil que no et quedin bones. Ahir al vespre vaig decidir fer-les amb avellanes, xocolata, i essència de canyella, i va resultar una combinació molt encertada. Només en queden un parell, que romancegen per la llauna de galetes, i no tardaran a caure presoneres d'alguna de les llamineres que corren per casa!



INGREDIENTS
225 grams de mantega a temperatura ambient
150 grams de sucre moreno
2 ous
300 grams de farina
1 cullerada de llevat tipus Royal
un tassa de llet d'avellanes
150 grams de gotes de xocolata
unes gotes d'essència de canyella

PREPARACIÓ
En el batedor elèctric barregem la mantega (que haureu tret una estona abans de la nevera) i el sucre, fins a obtenir una textura cremosa. Llavors, sense deixar de batre, afegiu els ous i l'essència. Un cop tot ben integrat, afegiu la farina barrejada amb el llevat. Acabeu de barrejar, fins obtenir una massa densa i un pèl enganxosa, i afegiu les avellanes i la xocolata. Jo ho afegeixo i faig una última batuda. També podeu integrar-ho a ma. Només dir-vos que les avellanes les he partit una mica per tal que no sortissin tant de les galetes.
De la massa en feu boles amb les mans, les poseu sobre plates folrades de paper de cuina, una mica separades, i les aplaneu amb una cullera (el revers de la cullera). Per evitar que la cullera s'enganxi, podeu posar-hi una mica de farina.
Les escalfeu al forn (preescalfat a 180 graus) durant uns 12 minuts, o fins que les veieu daurades. D'aquestes galetes en podeu enfornar divereses plates a la vegada, així que, potser, haureu de coure una mica més les de sota (si més no, això és el que passa a casa meva!!!!).
Si les proveu fareu com jo, no podreu parar de preparar-se i de provar nous gustos!!!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada