diumenge, 27 de gener del 2013

PINXOS DE MADUIXES AMB SALSES DE XOCOLATA

Ahir al vespre vam sortir a donar una volta. Al mercat de Girona celebraven el Girona 10, que no em dieu ben bé perquè serveix però que ve a ser una nit on els establiments hotelers i de restauració fan ofertes. Enguany, el mercat s'hi ha sumat fent que les parades oferissin tastets (previa pagament) dels seus productes. Només hi vam donar un cop d'ull: massa gent i poca infraestructura... Però ens van venir unes ganes boges de menjar maduixes com les que una parada de fruita oferia en forma de pinxo. A la mateixa parada vaig demanar que em venguessin una caixa de maduixes i en arribar a casa vaig preparar uns pinxos molt formosos i vaig preparar unes salses de xocolata per acompanyar-les, que estaven espectaculars.


INGREDIENTS (PER 6 PINXOS)
30 maduixes senceres grossetes 
250 grams de xocolata negra tipus cobertura
250 grams de xocolata blanca tipus cobertura
500 ml de nata per muntar
15 grams de sucre
pinxos de fusta

PREPARACIÓ
Punxeu les maduixes en els pinxos, cinc per pinxo, procurant que la darrera serveixi de caputxó, i, per tant, que el pinxo només sobresurti per on s'ha d'agafar. Llavors poseu les xocolates a fondre, al bany maria, per separar, vull dir per un costat la blanca i per l'altre la negra.
Pel que fa la blanca, un cop desfeta, li aboqueu 250 ml de nata, que haureu tret de la nevera una estona abans per atemperar-la, i batreu, enèrgicament (jo ho vaig fer amb el "minipymer" de tota la vida), una estona fins obtenir una textura crema.
Pel que fa la negra, un cop ben desfeta, hi afegiu el sucre, i quan aquest estigui ben integrat, hi aboqueu els 250 ml de nata restants, i també bateu, enèrgicament fins obtenir una crema (no es tracta que la barreja augmenti de volum, només que quedi cremós).
Serviu les cremes en diferents recipients, per tal que els comensals, puguin sucar les broxetes (com si d'una fondant de xocolata es tractés). Està clar que, com que tothom queda una mica "pringós", val més preparar aquesta recepta per la família íntima, perquè us ben asseguro us acabareu tots llepant els dits (i no literalment)!!!!




Aquest és la terratrèmol de la meva filla Dinke, degustant aquest postre tant vistós!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada