Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AVELLANA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris AVELLANA. Mostrar tots els missatges

dissabte, 6 de gener de 2018

GALETTE DES ROIS

Aquest any hem fet tortell, però també galette des Rois, una recepta francesa típica d'aquesta diada, que vam aconseguir aquestes vacances a França. És un dolç ràpid de preparar i que he trobat particularment original i deliciós!


INGREDIENTS
2 plaques rodones de pasta de full
130 grams de sucre blanc
100 grams de farina d'ametlla
100 grams de farina d'avellana
130 grams de mantega
1 cullerada i mitja de maizena
3 ous (més 1 per pintar)
1 bon rajolí de rom

A França, la farina d'ametlla i la d'avellana són molt fàcils de trobar,
 en època de preparar la famosa Galette des Rois

PREPARACIÓ
En un bol posem les farines d'avellana i ametlla, 2 ous, la mantega, la maizena, el sucre i el rom, i amassem fins obtenir una mena de pasta, amb textura de massapà.



Estirem una de les plaques de pasta de full damunt un paper de forn, i la punxem.


Repartim la pasta d'avellana i ametlla per damunt la placa de pasta de full punxada, deixant un marge al voltant.


Pintem el voral amb l'altre ou batut.


Tapem el farcit amb l'altre placa de pasta de full, i segellem la vora amb l'ajuda d'una forquilla.


Amb un ganivet molt esmolat, fem unes marques el.líptiques, del centre cap a la vora, a la placa superior de pasta de full.


Pintem la galette amb la resta d'ou batut.


I enfornem, a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 25 minuts. Els darrers, si veiem que es torra massa, tapem la galette amb paper d'alumini.


Deixeu refredar una mica i a degustar! Ja veureu quina cosa més bona!

dimarts, 28 d’octubre de 2014

PASTÍS DE CREMA DE PRALINÉ D'AVELLANES I XOCOLATA

Ma germana, quan va a França, sempre em porta un lot de productes que normalment no trobem a les botigues de Girona, i mai falta un pot de cremes Mont Blanc...n'hi ha de mil gustos però la meva preferida és la de praliné d'avellanes...És tan bona per fer pastissos... Avui us ensenyo el que vaig preparar l'altre dia, en un tres i no res, i que va tenir molt bona acceptació entre els convidats que teníem a casa!!! Ara ja se me n'han acabat les existències, o sigui que aviat haurem d'enviar una expedició cap a la Catalunya Nord!!!



INGREDIENTS (per un pastís de 18-20 cm de diàmetre)
Pel pa de pessic de base
65 grams de sucre
2 ous petits
1 cullerada de cacau
65 grams de farina

Pel farcit
1 pot de crema de praliné d'avellanes Mont Blanc
4-5 fulles de gelatina

Per decorar
avellana tipus crocant
tirabuixons de xocolata negra

Aquesta és la crema de praliné que faig servir en aquesta recepta!!!

PREPARACIÓ
Preparem el pa de pessic. Batem els ous i el sucre fins que tripliquin el seu volum, i ja a mà, amb moviments de baix a dalt, hi afegim la farina i el cacau prèviament tamisats. Quan tenim la massa llesta, l'aboquem en un motlle de 24 cm de diàmetre, que tindrem ruixat amb spray antiadherent, i mirem d'anivellar-la.


Enfornem, a 170 graus, opció rebosteria (baix, dalt i ventilador), durant uns 8-10 minuts, o fins que el veieu cuit (perquè, en punxar-lo pel centre, el punxó surti ben net). Penseu que, com que és molt prim, ràpidament estarà cuit!!! Un cop cuit, desenforneu i deixeu refredar.


Un cop ben fred, desemmotlleu i disposeu damunt un paper de forn. Llavors agafeu el cul del motlle desemmotllable de 18-20 cm de diàmetre que fareu servir per fer el pastís, i el feu servir de plantilla per tallar un disc d'aquest pa de pessic.


Col·loqueu el disc de pa de pessic en el cul del motlle escollit (que insisteixo haurà de ser de parets desemmotllables), ja muntat.


Anem pel farcit. Posem a hidratar, en aigua freda, les fulles de gelatina.



En un caçó, poseu a foc lenta la crema de praliné i les fulles de gelatina ben escorregudes.


Remeneu bé fins que la gelatina estigui absolutament desfeta.


Deixeu refredar i aboqueu dins al motlle on teníem ja la placa de pa de pessic de xocolata. Poseu a la nevera un mínim de 6 hores abans de desemmotllar i servir.


Abans de servir, desemmotlleu amb compte, i decoreu pel damunt amb l'avellana tipus crocant, i els tirabuixons de xocolata negra....Mmmmmm!!!


Que vagi de gust!

dimarts, 16 de setembre de 2014

MAGDALENES D'AVELLANA

La darrera revista Postres de Lecturas ve farcida d'interessants propostes...la primera que m'he decidit a posar en pràctica, en una versió una mica lliure, ha sigut aquesta: unes magdalenes d'avellana. El berenar ideal per aquest inici de curs ple de corregudes amunt i avall, apuntant aquí i allà, i comprant mil i un estris escolars, tots ells imprescindibles segons criteri de les meves peques!!!


INGREDIENTS (per unes 20 magdalenes)
250 grams de farina d'avellana crua
4 ous
1 iogurt natural (l'envàs el farem servir de mesura)
la pela ratllada d'una llimona
2 mesures de sucre
1 mesura d'oli de girasol
3 mesures de farina amb llevat incorporat
un polsim generós de canyella
una mica més de sucre per empolsinar les magdalenes

Aquesta és la farina d'avellana crua que jo compro...es força cara però deliciosa!!!
PREPARACIÓ
En el bol del batedor elèctric col·loquem els ous.


Hi aboquem el iogurt, i rentem el pot ja que serà el nostre instruments de mesura per la resta d'ingredients.



Hi aboquem el sucre...


...la pela de llimona ratllada...


...l'oli de girasol i la farina.


Remenem, a velocitat mitjança-baixa, mentre anem incorporant la farina d'avellana crua.


Per últim, és l'hora de la canyella...una mica a voluntat!!!


Preparem els paperets de les magdalenes.


Els omplim dues terceres parts.


I les ensucrem generosament pel damunt.


Enformen a 170 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador) durants uns 20 minuts. Quan estiguin ben inflades i dauradetes, estaran llestes!


Deixeu refredar sobre d'una reixa....


...i a degustar s'ha dit!!! Qué bones!!!



Ja veureu que no en queden ni les engrunes!!!


Que vagi de gust!

divendres, 25 de gener de 2013

GALETES D'AVELLANA I XOCOLATA

Aquest tipus de galetes (les típiques cookies americanes) són les preferides de les meves filles! En faig molt sovint i elles es barallen, al matí per endur-se'n una carmanyola farcida al cole, per repartir-les entre els seus amics. A elles les que més els agrades són les de només xocolata (que va ser una de les primeres receptes que vaig penjar al bloc, i que, per cert, em van quedar amb una forma més de mitja bola que de galeta....no les vaig aixafar abans de posar al forn....falta d'experiència), però jo vaig fent proves afegint i treient ingredients, i la veritat és que deu ser molt difícil que no et quedin bones. Ahir al vespre vaig decidir fer-les amb avellanes, xocolata, i essència de canyella, i va resultar una combinació molt encertada. Només en queden un parell, que romancegen per la llauna de galetes, i no tardaran a caure presoneres d'alguna de les llamineres que corren per casa!



INGREDIENTS
225 grams de mantega a temperatura ambient
150 grams de sucre moreno
2 ous
300 grams de farina
1 cullerada de llevat tipus Royal
un tassa de llet d'avellanes
150 grams de gotes de xocolata
unes gotes d'essència de canyella

PREPARACIÓ
En el batedor elèctric barregem la mantega (que haureu tret una estona abans de la nevera) i el sucre, fins a obtenir una textura cremosa. Llavors, sense deixar de batre, afegiu els ous i l'essència. Un cop tot ben integrat, afegiu la farina barrejada amb el llevat. Acabeu de barrejar, fins obtenir una massa densa i un pèl enganxosa, i afegiu les avellanes i la xocolata. Jo ho afegeixo i faig una última batuda. També podeu integrar-ho a ma. Només dir-vos que les avellanes les he partit una mica per tal que no sortissin tant de les galetes.
De la massa en feu boles amb les mans, les poseu sobre plates folrades de paper de cuina, una mica separades, i les aplaneu amb una cullera (el revers de la cullera). Per evitar que la cullera s'enganxi, podeu posar-hi una mica de farina.
Les escalfeu al forn (preescalfat a 180 graus) durant uns 12 minuts, o fins que les veieu daurades. D'aquestes galetes en podeu enfornar divereses plates a la vegada, així que, potser, haureu de coure una mica més les de sota (si més no, això és el que passa a casa meva!!!!).
Si les proveu fareu com jo, no podreu parar de preparar-se i de provar nous gustos!!!