Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FARINA D'AMETLLA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FARINA D'AMETLLA. Mostrar tots els missatges

dissabte, 6 de gener de 2018

GALETTE DES ROIS

Aquest any hem fet tortell, però també galette des Rois, una recepta francesa típica d'aquesta diada, que vam aconseguir aquestes vacances a França. És un dolç ràpid de preparar i que he trobat particularment original i deliciós!


INGREDIENTS
2 plaques rodones de pasta de full
130 grams de sucre blanc
100 grams de farina d'ametlla
100 grams de farina d'avellana
130 grams de mantega
1 cullerada i mitja de maizena
3 ous (més 1 per pintar)
1 bon rajolí de rom

A França, la farina d'ametlla i la d'avellana són molt fàcils de trobar,
 en època de preparar la famosa Galette des Rois

PREPARACIÓ
En un bol posem les farines d'avellana i ametlla, 2 ous, la mantega, la maizena, el sucre i el rom, i amassem fins obtenir una mena de pasta, amb textura de massapà.



Estirem una de les plaques de pasta de full damunt un paper de forn, i la punxem.


Repartim la pasta d'avellana i ametlla per damunt la placa de pasta de full punxada, deixant un marge al voltant.


Pintem el voral amb l'altre ou batut.


Tapem el farcit amb l'altre placa de pasta de full, i segellem la vora amb l'ajuda d'una forquilla.


Amb un ganivet molt esmolat, fem unes marques el.líptiques, del centre cap a la vora, a la placa superior de pasta de full.


Pintem la galette amb la resta d'ou batut.


I enfornem, a 190 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), durant uns 25 minuts. Els darrers, si veiem que es torra massa, tapem la galette amb paper d'alumini.


Deixeu refredar una mica i a degustar! Ja veureu quina cosa més bona!

dimarts, 23 d’agost de 2016

TARTUFINI MANDORLE E COCCO...MOSSETS D'ITÀLIA A LA NOSTRA TAULA!

Com ja us vaig explicar, aquest any les nostres vacances a Itàlia s'han vist truncades per problemes mecànics...però això no ha impedit que fes algunes petites incursions en la pastisseria italiana, que tenia moltíssimes ganes de tornar a tastar "en directe". Arreu és coneguda la cuina italiana, però potser més desapercebuda passa la seva vessant xocolatera i rebostera. Si la voleu descobrir, no podeu deixar de passar pel bloc  "Chez Bibia". Allà trobareu un munt de dolçaines tradicionals que segur us fan perdre el cap...Com a mostra, aquesta mena de trufes d'ametlla i coco -una mena de versió crua dels nostres panallets-, boníssimes, aptes per molts públics (ja que no porten ni làctics ni ous), que no necessiten cocció i que, a més, són quasi més ràpides de fer que de menjar!!!




INGREDIENTS (per unes 20 peces)
200 grams de farina d'ametlla
60 grams de coco ratllat
100 grams de sucre llustre
100 grams d'aigua
cacau en pols

PREPARACIÓ
Poseu en un bol la farina, el coco i el sucre.


Afegiu l'aigua molt a poc a poc, mentre aneu remenant i integrant els diferents ingredients.



Heu d'acabar obtenint una massa homogènia i consistent, que no s'enganxi massa als dits en tocar-la.


Una vegada obtinguda, la compacteu, la tapeu amb paper film, i la deixeu reposar a la nevera una bona estona (el mínim uns 30 minuts, però perquè sigui més fàcil de treballar, unes dues o tres hores).



Passada l'estona, agafem porcions de la massa, i en fem boletes.


Per acabar, les arrebossem generosament amb cacau en pols pur.



I ja teniu llestos els tartufini. Això si, per assaborir-los millor, deixeu-los reposar encara una estona més a la nevera, abans de servir.



Que vagi de gust!

dimarts, 24 de febrer de 2015

TARTA DE SANTIAGO

Aquest pastís, que vaig tenir el gust de tastar en versió original, en les meves visites professionals de l'any passat a Galícia, és una veritable delícia, a més de ser la prova que, amb tres ingredients (ous, sucre i ametlla) es pot fer una filigrana rebostera!!! Si no l'heu fet mai...no tardeu....es convertirà en un imprescindible del vostre receptari!


INGREDIENTS
5 ous
250 grams de sucre
250 grams de farina d'ametlla
la pela ratllada d'una llimona
1 culleradeta de canyella
sucre llustre per decorar

PREPARACIÓ
En el bol de la KA, barregem el sucre i la farina d'ametlla.



Llavors hi afegim els ous, un a un, mentre anem barrejant amb l'accessori pala de la KA.



Quan tinguem una massa homogènia, hi afegim la canyella i la pell ratllada de llimona, i acabem de barrejar.




Aboquem la massa en un motlle, de 24 cm de diàmetre aprox., prèviament untat amb mantega o ruixat d'spray antiadherent.


Enfornem, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant aproximadament 30 minuts.


Un cop cuita, desenfornem, desemmotllem, i acabem de deixar refredar damunt una reixa.


Mentre es refreda, preparem la plantilla de paper que ens permetrà fer la decoració de la creu típica.



Un cop fred el pastís, disposem la creu al damunt, i empolsinem molt generosament amb sucre llustre.


Retirem la plantilla...i voilà!!!! Aquí teniu una "tarta de Santiago" amb tots els ets i uts!


 Per si ho voleu saber, el meu cunyat, que és mig gallec, la va trobar boníssima, i la va degustar com diu que és típic a casa seva...emborratxada amb un rajolí de vi dolç!!!



Que vagi de gust!

diumenge, 26 d’octubre de 2014

PANELLETS VARIATS (II)

Comença la setmana dels panellets...uns dolços que, a casa, aixequen passions!!! Cada any en faig, i cada any intento una nova versió, i nous gustos...i, de moment, tots han tingut prou èxit...Enguany, he avançat una mica la primera fornada per participar en el Memòries d'aquest mes, dedicat a aquests petits dolços, tan tradicionals a les nostres contrades!!! Els gustos escollits han sigut el "tutti frutti", la llimona, la xocolata i el codonyat!!! Amb quin us quedeu???


INGREDIENTS (per uns 50 panellets)
Per la massa
500 grams de farina d'ametlla
350 grams de sucre
150 gram d'aigua
1 clara d'ou
Pels gustos
100 grams de codonyat
3 o 4 cullerades de sucre llustre
1 tasseta de dauets de fruita confitada
1 cullerada de cacau en pols
7 o 8 cullerades de cagallons de xocolata
1 cullerada de pasta de llimona
7 o 8 cullerades de melmelada de llimona

PREPARACIÓ
La preparació de la massa d'aquests panellets comença el dia abans. Poseu l'aigua i el sucre a foc baixet.


Manteniu-ho al foc fins que el sucre estigui ben dissolt i la barreja agafi una consistència més densa.


Afegiu-hi llavors la farina d'ametlla, i remeneu molt bé amb una cullera de fusta.



Quan estigui ben barrejat i la barreja deixi de ser tan enganxosa, retireu del foc i deixeu refredar.


Llavors afegiu-hi i integreu bé la clara d'ou (que incorporareu sense batre-la).



Un cop tot ben barrejat, disposeu bé en el recipient on volgueu que la massa reposi, emboliqueu bé amb paper film, i deixeu a la nevera fins l'endemà!



L'endemà, dividiu la massa en quatre parts.


Amb la primera part farem els de codonyat!!! Feu dos xurros amb la massa, i amb l'ajuda d'un corró, els aplaneu.


A l'interior hi disposeu una tira de codonyat...


..i l'embolcalleu amb la massa.


Talleu els xurros farcits resultants a porcions, i disposeu en una safata folrada de paper de forn.



Enforneu a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 5-6 minuts. No s'han de cremar, o sigui que aneu amb compte!!! Un cop cuits, desenforneu, deixeu refredar una mica, i enfarineu amb sucre llustre.


Aquests són uns dels meus preferits!!!


Pels de tutti frutti, barregem una porció de massa amb els dauets de fruita variada confitada.


Amb l'ajuda de paper film, feu un rectangle amb la massa.


Talleu (a "lo" llarg) el rectangle en quatre parts, i cada part també en 4 o 5 trossets, que han de quedar el més quadradets possible!!!


Disposeu també en una safata folrada de paper de forn i enforneu a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 5-6 minuts.  Un cop cuits (que no socarrimats), desenforneu, i deixeu refredar.




En Marc, el meu marit-tastador quasi-professional, diu que són els que més li han agradat!!!


Amb la tercera porció de massa, enfilarem camí cap als de xocolata. El primer que heu de fer és barrejar-hi una cullerada de cacau.



Després en feu boles de la mateixa mida, que col·locareu en una safata folrada de paper de forn.


A cada bola, i amb l'ajuda del vostre dit índex, hi feu un forat al bell mig.


Enforneu a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 5-6 minuts. Un cop al punt, desenforneu, i disposeu a l'interior de cada foradet una miqueta de xocolata (en aquest cas cagallons de xocolata negra), que haureu desfet en el microones (vigilant que no se us cremi).



Aquest cor de xocolata els acaba de fer deliciosament irresistibles!!!


Amb la pasta que us quedi, farem els de llimona.


Barregem una cullerada de pasta de llimona amb la massa.



En fem boletes, igual que amb els de xocolata.


I també els hi fem un forat al mig. Enforneu a 200 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 5-6 minuts. Un cop al punt, desenforneu, i disposeu a l'interior de cada foradet una miqueta de melmelada de llimona.


Així és com queden amb la melmelada incorporada!!!


I ja teniu una magnífica safata de panellets variats a punt per servir a taula!!!


Com ja us he dit, amb aquesta recepta participo en el Memòries d'aquest mes!!! Estic desitjant veure les múltiples varietats que s'hi presentaran!!!


Que vagi de gust!!! I Bona Castanyada!!!