dimarts, 5 de març del 2013

COCA DE MATÓ

A mi m'agraden -bé, millor dit, m'entusiasmen- tots els formatges, i el mató no n'és una excepció, i és de Montserrat, molt millor. El dilluns vaig anar a comprar pernil per sopar, i no vaig poder d'estar-me de comprar un quart de quilo de mató (que encara que no era de Montserrat, era prou bo), i, en arribar a casa, vaig decidir fer-lo servir per provar una recepta molt senzilla i interessant que fa uns dies vaig veure al bloc  "Dit i Fet" -ditifet-cuina.blogspot.com-. Em vaig prendre alguna llibertat (canviant el tros de pa de pessic per melindros) però en vaig respectar l'essència. Va resultar una coca d'estètica clàssica que, malgrat la seva simplicitat, interior i exterior, és deliciosa, i acompanyada d'una mica de melmelada, un dolç per llepar-se els dits!!!

INGREDIENTS (per un motlle quadra de 20x20 aprox)
250 grams de mató
3 ous
125 grams de sucre
la pela d'una llimona ratllada
1 culleradeta de canyella
5 melindros
mantega o spray antiadherent pel motlle

PREPARACIÓ
Batem els ous. Sense deixar de batre, afegiu el sucre, poc a poc. Tot seguit, incorporar el mató, i continuar batent. Per últim, afegir la canyella, la pela de llimona ratllada. Ja a mà, afegiu els melindros ben esmicolats. Quan tot estigui ben incorporat, aboqueu en un motlle quadrat, prèviament untat amb mantega o spray antiadherent.


Enforneu a 180 graus, durant uns 35 minuts. Per saber si està cuit, punxeu-lo. El punxó emprat ha de sortir net.


Quan traieu del forn, deixeu refredar i desemmotlleu.


Ja veieu que, més senzill quasi impossible!!! Que vagi de gust!

6 comentaris:

  1. Deliciós, Mònica. També en vaig fer un fa poc, amb mató, i també portava xocolata. Aquest formatge fresc dóna molta cremositat als pastissos! Boníssimes, les estrelletes de decoració!!! Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja ho sé...pensa que el teu bloc és una gran inspiració per mi!!! El mató hauria de ser declarat "patrimoni nacional"!!! Petons

      Elimina
  2. Respostes
    1. I molt, molt senzill Rosa Maria!!!! Està fet en un moment...Una abraçada

      Elimina
  3. Bonissim i facilissim! per repetir-lo! Graciesssss

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Anna, i això que era la meva primera època de fotògrafa culinària amateur, i les fotos no li fan justícia! Petons!

      Elimina