dilluns, 4 de març del 2013

BRIOIXOS DE XOCOLATA I SAFRÀ

Permeteu-me el rodolí: aquests brioixos de xocolata i safrà, són del millor que es pot menjar!!! Estan tan deliciosos que a casa no van esperar ni que es refredessin una mica per provar-los. Ah! i en paraules del meu marit, proferides respecte els dos únics que van sobreviure a la primera envestida, l'endemà encara eren més bons!!! La xocolata i el safrà (del bo, en filets) és una combinació excepcional, que unida a la suavíssima textura del brioix, comporta una resultat irresistible!!!
A mi els brioixos m'encanta fer-los i menjar-los, a veure què us semblen aquests!




INGREDIENTS (Per uns 12 brioixos)
15 grams de llevat fresc
2 cullerades soperes de sucre
3 cullerades soperes d'aigua tèbia
2 ous
200 grams de farina
un pessic de sal
100 grams de mantega
1 rovell d'ou per pintar-los
2 potets de fils de safrà (jo en vaig comprar un sobret amb 4 potets de vidre)
100 grams de gotes de xocolata

PREPARACIÓ
Desfeu el llevat i una de les cullerades de sucre en les tres cullerades d'aigua tèbia. Afegiu-hi també el safrà. Ho remeneu bé i ho deixeu reposar fins que comenci a sortir una escumeta blanca pels marges (normalment tarda entre 5 i 10 minuts).
Bateu els ous, i hi incorporeu la farina i el sucre restant, tot amassant a poc a poc (jo ho he fet amb l'accessori tipus ganxo del batedor elèctric). Continueu amassant una parell o tres de minuts més, i hi aboqueu el llevat (amb el sucre i el safrà). Amasseu dos o tres minuts més i incorporeu la mantega, tallada a trossets petits i a temperatura ambient. Continueu amassant fins obtenir una massa homogènia. Finalment afegiu les gotes de xocolata i feu una última batuda.


Llavors, ho aboqueu tot en un bol, untat d'oli, i el deixeu en un lloc càlid, tapat amb un drap humitejat, durant una hora i mitja aprox., o fins que la massa dupliqui el seu volum.


Jo vaig fer servir el truc, per fer que llevés abans, de posar-lo al forn, a temperatura mínima (50 graus) amb la porta oberta i un bol d'aigua a sota. Va ser espectacular. Va crèixer de seguida, tot i que les gotes es van desfer una mica. A mi quasi em va agradar més perquè la xocolata va fer com unes aigües a la massa. Llavors repartiu la massa en dotze motlles.


Torneu a tapar amb un drap humitejat, i deixeu llevar una hora més (o una estoneta si torneu a fer una altra vegada el truc del forn).


Veureu que s'inflen i queden preciosos. Finalment, pinteu amb rovell d'ou, barrejat amb una cullerada d'aigua i enforneu, a 220 graus, durant uns 12-14 minuts. Han de quedar molt i molt esponjosos i daurats.


Deliciosos!!! Que vagi de gust!!!

2 comentaris:

  1. oh! Que bons! Sempre fas unes receptes que m'agraden molt, Mònica!! Caldrà anar a comprar safrà! (rodoli), he he. Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Marina! M'agrada fer barreges, a priori, no massa habituals, i el safrà i la xocolata, encara que no ho sembli, són dos companys fantàstics!!! Estaven molt i molt bons... i ja veus que em van fer sortir la vena "rodolinera" i tot!!! Petons i moltes gràcies per les teves paraules, que aprecio especialment, en venir d'una experta com tu!!!

      Elimina