dijous, 14 de novembre del 2013

PESSIGUETS DE CARBASSA

Continuant amb la pastisseria de temporada, avui us porto uns pessiguets (que és com anomeno als pans de pessic individuals) de carbassa. La recepta l'he trobat a la web de l'Associació de Consum Ecològic El Rebosto del Pont Vell, de Cerdanyola i Ripollet (http://associacioelrebost.wordpress.com), i, evidentment, recomanen portar-la a terme amb productes ecològics! Jo l'he fet amb els que tenia a casa, i en versió individual, i han quedat, com deia la meva iaia Rosita "estupendus". Però aquesta entrada, a més d'ensenyar-vos la recepta dels pessiguets, tenia dos objectius més: 
A)Ensenyar-vos aquestes precioses càpsules, aptes per anar al forn, que fa uns dies em vaig agenciar a la meva botiga de papereria rebostera preferida, Tinta Xina, que com que ja us he dit alguna vegada, la tinc just davant de la feina, i és una temptació irresistible....En realitat és una botiga especialitzada en scrapbook, a la que cada vegada més tenen productes de "papereria pastissera". Oi que són espectaculars??? I aguanten d'allò més bé els líquids i l'escalfor!
B)Provar la primera de les meves alternatives a la càmera de fotos que ahir es va carregar la Mitu. Les fotos d'aquesta recepta les he fet amb la càmera de video. Resultat: ombres i més ombres, com podreu comprovar....en fi...haurem de provar una altra opció!
Bé, sigui com sigui, finalitats colaterals a part, us recomano aquests pessiguets que són un berenar de luxe!



INGREDIENTS (per a 9 pessiguets)
300 grams de puré de carbassa 
100 grams de mantega
150 grams de sucre llustre
100 grams de farina
3 ous
1 sobre de llevat tipus Royal
1 pessic de sal
la pela ratllada d'una llimona
sucre llustre per empolsinar

PREPARACIÓ
Primer preparem el puré de carbassa i el deixem refredar. Si voleu en aquest enllaç trobareu com fer-lo, és hipermegafàcil (puré de carbassa).


Tot seguit el barregeu amb la mantega (amb un batedor o fins i tot amb una forquilla i una mica de paciència) i reserveu.



Ara és l'hora de batre, amb el batedor elèctric i l'accessori globus, el ous i el sucre.


Després hi afegim, poc a poc, la farina barrejada amb el llevat i la sal, i barregem una mica més, però a velocitat més baixa i amb l'accessori pala del batedor.


Finalment hi afegim la pell de llimona i la barreja de puré de carbassa i mantega.



Feu una última barrejada amb el batedor elèctric, equipat de l'accessori pala, i ja teniu la massa preparada.


Ara bé entem a l'estètica de la recepta. Aquestes són les delicadíssimes i precioses càpsules quadrades de les que us he parlat. Com que poden anar al forn,  només cal repartir-les damunt una safata, i omplir-les fins a la meitat aproximadament. N'hi havia dos models a la capsa...a quin més bonic!





Llavors enforneu, amb opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), a 180 graus, durant aproximadament 15-17 minuts, i ja els tindreu enllestits! Mireu quina presència! Només cal que els deixeu refredar una mica....


...i com a toc final els empolsineu amb sucre llustre.


Una alegria a la vista i al paladar!



Que vagi de gust!

25 comentaris:

  1. M'encanten els pans de pessic amb carabassa! i aquestos a banda de ser una delícia són una cucada! Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Marta! Aquests paperets a més de molt resistents són tan bonics...me'n vaig enamorar a la botiga, i ara, bo i plens, encara m'agraden més! Una abraçada!

      Elimina
  2. Si que son bonics, si... no he provat mai de fer-los, pero segur que si els provo els trobo bonissims, com el de pastanaga. Petons

    ResponElimina
  3. Eren molt suaus i esponjosos Naroa! Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Tenen una pinta impresionant, de bon segur que en farem, aprofitant que ens ha sobrat carabassa del plat d'avui

    ResponElimina
    Respostes
    1. Trobo que la carbassa té tants usos culinaris!!! Una abraçada Manel!

      Elimina
  5. Ohh, que bons i que ben presentats ! m'apunto la recepta ;-)

    ResponElimina
  6. Unes càpsules xulíssimes Mònica!
    Ara anava a preparar-me el café, guarda'm un pessiguet que em passo a buscar-ho!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que la presentació és també un xiquet important! Una abraçada Víctor!

      Elimina
  7. Han de ser boníssims. A mi és que la carbassa m'encanta. I el moniato més! Tu creus que hi podria anar bé? Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo crec que si! Jo ja he fet pa i pastissets de moniato, i combinat amb carbassa és sensacional! Una abraçada Marina!

      Elimina
  8. UAuu quina pinta!!!! I les capsuletes m'han encantat, són precioses!! petons

    ResponElimina
  9. Aquests pessiguets t'han quedat espectaculars, Mònica!! Ojalà pogués treballar amb tu i trobar-me aquestes càpsules en sortir de la feina... No m'estranya que fossin una temptació, els trobo encantadors!
    Molts petons ^^

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que hauré de passar per davant de la botiga tapant-me els ulls....perquè si no serà un no parar! Una abraçada Laia!

      Elimina
  10. Que bien explicado, me gustaria comerme un par de ellos, enhorabuena, un saludo chao chao

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Manuel! Si pogués te n'enviava uns quants! Una abraçada!

      Elimina
  11. Mira, avui mateix he entrat la nostra carbassa cap a dins!! A l'hort (més ben dit "a la selva") ens n'ha crescut una de molt xula i algun dia d'aquest l'hauré d'obrir i començar a preparar-la. Els pessiguets són una molt bona idea!!! I les càpsules... jo tindria un super-mega problema si treballes davant una botiga amb aquestes monades... :)
    Una abraçada

    ResponElimina
  12. Les càpsules són una cucada. Són ideals per fer regalets ben dolços. Oi tant que ha de ser una temptació passar diariament davant d'aquesta botiga.
    Els pessiguets, han de ser deliciosos. Prova combinar-los amb xocolata negra, irresistibles!!
    Petonets bonica

    ResponElimina