dissabte, 26 de juliol del 2014

PA DE PESSIC DE PRÉSSEC

Fa uns mesos se'm va trencar l'objectiu de la meva estimadíssima càmara de fotos, amb la que he fet milers de fotografies a les postres que he anat preparant aquests darrers anys. Des de llavors, les fotos les he fet amb una càmera compacta que em va deixar ma germana i que, tot s'ha de dir, ha donat molt bons resultats. Aquest any, pel meu cumple, i suposo que perquè se'm fes menys feixuc això de fer-ne 40, a casa m'han regalat un objectiu nou, i molt millor que el que tenia. Ara el problema és que l'haig d'aprendre a fer servir, perquè encara no hi he agafat el "tranquillo", com diu ma mare!!! Aquesta recepta va ser, més que res, per provar el nou enginy...i tot i que les imatges no van quedar perfectes, la cosa promet molt...ah! i per cert...el pa de pessic estava deliciós!!!


INGREDIENTS
4-5 préssecs
200 grams de sucre
200 grams de farina amb llevat incorporat
6 ous
2 cullerades de pasta de préssec concentrada
sucre llustre, nata i cireres confitades per decorar

PREPARACIÓ
Batem els ous i el sucre, fins que hagin triplicat el seu volum.


 Hi afegim la pasta concentrada de préssec i fem una darrera batuda amb el batedor elèctric.


Afegim la farina tamisada (que ja portarà llevat) i la incorporem a la massa, amb un batedor manual, amb moviments de baix a dalt.



 És l'hora d'afegir els préssecs, tallats ben petits i ben escorreguts. S'ha d'aprofitar ara que els préssecs estan en el seu màxim esplendor!


Llavors untem un motlle de 24 cm de diàmetre, amb mantega...


...i hi aboquem la massa.


Enfornem, a 180-190 graus, amb opció rebosteria, durant uns 40-45 minuts. Si veieu que se us torra massa del damunt, el tapeu amb una mica de paper d'alumini. Estarà llest quan, en punxar-lo, el ganivet o punxó surti net.


Deixeu refredar ben bé.


Abans de servir, empolsineu generosament amb sucre llustre.


Jo el vaig presentar, a talls, acompanyat d'un pilonet de nata i cireres confitades...i tothom va dir que estava d'allò més bo!



Que vagi de gust!!!

12 comentaris:

  1. Molt bo, aquest pa de pessic amb pressec

    ResponElimina
  2. El pa de pessic és sempre una joia i amb préssec ha de ser boníssim!! I disfruta molt amb el nou objectiu!! La meva càmera ja s'ha quedat tecnològicament obsoleta i jo encara no la controlo jajajajajaja Paciència!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja en som dos...aquest objectiu serà un bon entreniment estiuenc! Petons Dolors!

      Elimina
  3. Que bo! el pressec m'encanta, Ahir vaig fer un pastís de formatge amb pressec jo també, però sense forn! Aquest ha de ser delició, m'ho apunto!
    Un petó Monica1

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina
    Respostes
    1. S'ha d'aprofitar que ara els préssecs són deliciosos!!! Petons Pilar!

      Elimina
  4. Que bueno el paso a paso y el resultado genial.

    ResponElimina

  5. Mónica; Un pastís, que el veig molt i molt apreciat per celebrar els 39+1 amb un gran "objectiu" poder continuar fent aquestes meravelles de pastisos i si són amb l'estil de pa de pessic i amb prèssec... meravellós¡¡
    Salutacions Mónica¡¡ :O)

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'encanta això dels 39+1...molt literari i televisiu!!! Espero que la quarta desena no em minvi les forces per cuinar...una de les meves grans passions! Petons!

      Elimina
  6. Tenir un pa de pessic així a casa és ideal per uns esmorzars i berenars boníssims, i a més amb fruita incorporada! ha de quedar sucoset i ben dolcet!

    ResponElimina