dijous, 21 d’agost del 2014

COPA DE MATÓ I GERDS

Dues coses que he comprovat als supermercats de Portugal...que tenen un formatge molt semblant al nostre mató, del tipus granulat, anomenat "requeijao", i que els gerds els vénen en format més gros i molt bé de preu. La conjunció d'aquestes dues circumstàncies va fer que em decidís a sorprendre als de casa amb una copa deliciosa i vistosa per postres, que, a més, no necessita forn ni cap instrument complicat per la seva preparació! Ja veureu...més senzill impossible!


INGREDIENTS (per 4 copes)

300 grams de "requeijao" (o mató del nostre del tipus granulat)
250 grams de gerds
8 cullerades soperes de melmelada de fruits vermells
8 oreos
mel al gust

PREPARACIÓ
Comencem escollint unes copes...jo he fet servir aquestes típiques de vi, una mica altes però amples, que van bé per manipular-ne el contingut.


Agafem les galetes oreos, les posem dins una bossa de plàstic, i amb l'ajuda d'un corró les triturem...No cal que hi traieu la nata de dins, així l'esmicolat serà més melós.


Repartiu l'esmicolat de galeta pel cul de les copes.



A sobre l'esmicolat de galeta, hi aboqueu dues cullerades de melmelada de fruits vermells.



I ara és el torn del requeijao (o mató del nostre del tipus granulat).



En dipositem una capa damunt la melmelada, procurant no es barregin els dos ingredients.


Renteu i assequeu bé els gerds...


...i els poseu damunt el requeijao...tots ben posadets, boca avall.


Una altra capa de requeijao...


...uns quants gerds per engalanar la creació...


...i un bon rajolí de mel...


Mireu quin goig que fa!!!


Unes postres de cinc minuts, que de ben segur faran les delícies dels vostres comensals...sobretot si, com a casa, són uns fanàtics dels gerds!


Que vagi de gust!

8 comentaris:

  1. Mònica....prepares unes postres tan bones!!!! No em faria res que em convidessis a dinar a casa teva!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Olga...amb la traça que tens tu, si mai véns t'haig de preparar alguna cosa més elaborada! Petonarros!

      Elimina
  2. Jo també m'apunto a dinar a casa teva Mònica! jejejje Unes postres fantàstiques i ben fàcils de preparr, una recepta ideal! Un petó maca

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa sempre hi ha un munt de gent, o sigui que un parell més no es notarà!!! Petons!

      Elimina
  3. Fàcil, vistós i boníssim Mònica! M'agrada molt! Realment és un postre per sorpendre i que en un moment està llest :)

    Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Aquests postres que t'inventes m'encanten! no hi ha res d'aquesta copa que no m'agradi, així que tot en conjunt em sembla una delícia! un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com es deu desprendre dels meus posts, m'encanta improvisar...al super compro ingredients sense destí prèviament fixat, i llavors el joc consisteix en combinar-los!!! Petons!

      Elimina