divendres, 16 d’octubre del 2015

MELMELADA DE PRÉSSECS, AMB ELS DARRERS DE LA TEMPORADA!

Aquesta setmana, com diria la meva mare, he voltat més que el vint-i-nou...el famós tramvia barceloní. Hi ha hagut dies que he dinat a Girona, sopat a Barcelona, esmorzat a Nàpols, dinat a Roma i tornat a sopar a Girona...això sumat a escapades múltiples a Figueres i altres partits judicials de la província, han convertit els darrers cinc dies en una muntanya russa vital. Hi ha hagut moments que tenia feina a saber on em trobava. Per tant, de temps pels meus dolços ben poc...només unes hores, les justes, per preparar aquesta senzilla i alhora deliciosa melmelada, amb els darrers préssecs que vaig trobar a la fruiteria del barri...i quan dic darrers, és literal: el fruiter em va dir que, d'aquesta varietat, no en tornaria  tenir fins l'estiu que ve...! Sort que ja els tinc ben conservats, per degustar-ne el gust durant l'hivern!



INGREDIENTS (Per 3 o 4 pots de melmelada, depenent del tamany)
1200 grams de préssec
600 grams de sucre
el suc de dues llimones petites

PREPARACIÓ
Pelem i tallem els préssecs a trossets.



Hi afegim el sucre i la llimona.



Remenem bé i posem a foc lent, tot remenant de tant en tant.



Passat uns 50-60 minuts, o quan veieu que el préssec està ben tou, tritureu. Deixeu una mica més al foc, sense deixar de remenar, fins que obtingueu la textura desitjada.




Mentre es fa la melmelada, preparem els pots. Jo vaig fer servir aquests, de forma i tapes precioses, que vaig trobar fa un temps en una botiga de Figueres.


Cal bullir-los i deixar-los assecar completament.



I, tot seguit, omplir-los de l'ensucrada menja. Per fer-ho, jo vaig fer servir aquest nou estri que m'he agenciat: una mena de colador, de boca ampla, especial per omplir pots de conserva.



Un cop plens, tapeu bé i torneu a bullir durant uns 20 minuts.



Tot seguit, i quan la temperatura de l'aigua us permeti extreure'ls de l'aigua, deixeu reposar unes quantes hores boca avall.


I ja els podeu guardar al rebost, per degustar el sabor d'una de les fruites estiuenques per excel.lència, també durant l'hivern.




Que vagi de gust!

4 comentaris:

  1. Tu despensa debe estar bien repleta de tarros de mermeladas de todo tipo.
    Buen fin de semana.
    Un abrazo
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  2. Hola Mónica, que trajín que llevas, no paras, no se como te da tiempo a cocinar y a preparar estas delicias, como esta mermelada casera tan rica, es una pena que ya se acaben los melocotones, en casa nos gustan mucho, lo de preparar mermelada para tener todo el invierno es estupendo.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  3. Ha valido la pena parecerte al desaparecido "29", tienes la despensa preparada con muy buena mermelada.

    ResponElimina
  4. T'ha agafat forta aquest any la dèria melmeladera Mònica!!!
    Jo cada any en faig d'un munt de tipus de melmelada i la veritat és que durant l'hivern s'agraeix.
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina