dissabte, 28 de novembre del 2020

PASTÍS DE PASTANAGA I TARONJA AMB COBERTURA DE XOCOLATA BLANCA, FET AMB BATEDORA DE GOT

 Fa uns dies vaig guanyar un premi molt i molt xulo. Una batedora de peu americana de la marca Oster, que és una meravella, funcional i estèticament parlant...així que vaig decidir estrenar-la fent una recepta del meu estil...dolceta! Aquí teniu el resultat: un pastís de pastanaga i taronja, amb cobertura de xocolata blanca, i sprinkles de tardor novaiorquesos, fet quasi bé tot amb aquesta batedora, i que ha quedat per llepar-se els dits!


INGREDIENTS
3 pastanagues mitjanes
1/2 taronja (amb pell i tot)
el suc de l'altra mitja taronja
300 grams de sucre moreno
230 ml d'oli de girasol o d'oliva suau
4 ous
300 grams de farina
1 culleradeta de llevat químic
1 cullerada d'espècies al gust (canyella, gingebre...jo he fet servir una barreja)
xocolata blanca de cobertura i sprinkles per decorar

PREPARACIÓ
Posem en el got de la batedora de peu les pastanagues tallades a trossets, també la mitja taronja tallada a bocins, el suc de l'altra mitja taronja, el sucre, els ous i l'oli i bateu fins que obtenir una massa ben fina.


Aboqueu en un bol i, a mà, incorporeu la farina, prèviament barrejada amb el llevat i les espècies i tamisada.
                       

Aquesta és la barreja d'espècies que he fet servir jo!
                                                                    
                                                   

Per acabar, aboqueu en un motlle (de 20 cm), prèviament engreixat, i enforneu a 170 graus, opció rebosteria, durant uns 40 minuts o fins que, en punxar-lo, l'estri surti net.
                                                                    
Un cop cuit, desemmotlleu, deixeu refredar una mica damunt una reixa, i cobriu amb xocolata blanca de cobertura desfeta. Un cop repartida la xocolata, repartiu amb sprinkles...aquests meus, dels últims que em queden dels que vaig portar de Nova York. Quines ganes de poder-hi tornar per tornar a portar-ne un carregament!
                                                        
                                                                     
  
Mireu quin interior més tendre!
                                                                    
Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada