dilluns, 21 d’octubre del 2013

CRESTES DE TARONJA AL CACAU

Aquesta entrada té dues finalitats: 
-Finalitat A: Cantar les excel·lències d'una altra melmelada de Can Bech, la de taronja al cacau, que té un gust molt peculiar, i, per mi (val a dir que en Marc no va opinar igual), més que deliciós. Ja sabeu, que sóc una fan de les melmelades d'aquesta petita fàbrica, i que m'entusiasma provar-ne gustos nous!
-Finalitat B: Cantar les excel·lències d'un petit estri de plàstic, que vaig comprar l'altre dia al basar xinès de davant de casa meva, em sembla que per 0,75 euros, i que, com hagués dit la meva àvia, he descobert que "va de perles" per preparar crestes.
Pel que fa a l'estri per fer les crestes, em sembla increïble que, amb un trosset de plàstic, puguis estalviar-te estones i estones de plegar, doblegar i aixafar amb un forquilleta, així com els nombrosos forats que, inevitablement, després d'una quinzena de crestes, tres esbroncades a les nenes, i haver d'agafar el telèfon o obrir la porta, inevitablement acabaves fent; foradets pels que, en coure's, indefectiblement, s'escapa el farcit.
Així doncs, si voleu fer crestes, feu aquesta petita inversió, que amortitzareu en el primer ús!


INGREDIENTS
1 paquet de crestes La Cocinera
melmelada de taronja al cacau
ou per pintar-les
sucre moreno per empolsinar-les

Aquesta és la melmelada que personalment vaig trobar que era per llepar-se els dits!

PREPARACIÓ
Obriu el paquet de crestes, i separeu-les (és molt fàcil de fer perquè van molt correctament disposades entre paper satinat).


Ara és l'hora d'utilitzar l'enginy tan pràctic del que us he parlat!


Col·loqueu una cresta, estesa, damunt de l'estri. Cal que premeu una mica les vores per assegurar un bon tancament posterior.


Dipositeu una culleradeta de farcit -en aquest cas la melmelada de taronja al cacau, per pot ser de qualsevol altre gust- en un costat...


...i tanqueu-lo, pressionant amb força per aconseguir que quedi una bona i marcada "costura". Oi que és senzill???


I mireu que ben tancadetes que queden!!!


Un cop repetida la mateixa operació en totes les crestes que volgueu preparar, poseu-les en una safata de forn, folrada de paper.


Pinteu amb ou.


I empolsineu generosament amb sucre llustre.


Enforneu a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), durant uns 12 minuts, o, en tot cas, fins que estiguin dauradetes.


Desenforneu, deixeu refredar una miqueta, i serviu. Fredes del tot, i fins i tot l'endemà, també són molt bones!



Que vagi de gust!

17 comentaris:

  1. Jo també tinc aquest estri!!!! El vaig comprar al Lidl ara farà 1 any (2 francs em va costar) i m'encanta!!!! Un altre catxarret imprescindible ;) Jo no sóc massa de melmelades però segur que les crestes han quedat boníssimes i es veuen més que professionals!!! A més, quina passada aquestes crestes que ja venen tallades!!!!
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo trobo que és un invent espectacular...i, en el meu cas, just a la mida de les crestes de La Cocinera!

      Elimina
  2. Des de que vas publicar les crestes de pernil dolç formatge i nous, em vaig animar a probar-les, i com que el resultat va agradar molt a tothom t'he de dir que no em parat de fer-ne de diferents gustos, per tant crec que hauré d'anar a comprar aquest estri, ja que m'anirà genial. Em dolç encara no n'he fet cap, aquestes han d'estar espectaculars!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. A la meva filla petitat les dolces no li agraden, però les de pernil i formatge li agraden tant que se'n pot menjar 8 o 10 seguides...això que mai té gana!!! Ja veuràs com les fas molt més ràpidament amb l'estri!

      Elimina
  3. quina melmelada, tan oginal, i quines crestes tan bones

    ResponElimina
  4. Vaig tenir un utensili semblant a aquest (el regalaven amb les crestes) però mai em fa funcionar bé. Quan en trobi un com el teu, me'l compraré!!! T'han quedat perfectes!!! I han de ser....boníssimes!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest és ben senzill de fer servir, i surten totes les crestes bé...és una passada!

      Elimina
  5. My mouth is watering! This looks so yummy!

    Love Nilu Yuleena,
    from
    BIG hair LOUD mouth
    FACEBOOK
    BLOGLOVIN

    ResponElimina
  6. La vaig tastar al fòrum de fa dos anys i em va encantar, la melmelada de cacau amb xoco de Can Bech. Estic amb tu! Bona idea, això de les crestes, queden molt xules! Petons

    ResponElimina
  7. Jejeje... no fa massa també vaig passar per davant de l'anomenat estri i vaig passar de llarg. És que ja no vull més trastos a la cuina. Però ahir mentre preparava unes crestes de tonyina per sopar vaig pensar en com n'havia estat de tonta de no agafar-lo. Res que ja m'has confirmat que haig de tornar a buscar-lo jejeje...
    Les teves crestes, delicioses amb aquesta melmelada.
    Petonets bonica

    ResponElimina
    Respostes
    1. T'entenc perfectament però hi ha tantes coses útils en el món de la cuina!

      Elimina
  8. Quina colla de bones idees acabo de trobar al teu bloc!, m'han agradat moltíssim!, espero visitar-te sovint!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies Mercè...espero que sempre que passis per aquí hi trobis sempre alguna cosa ben interessant!

      Elimina
  9. aaahhhh, aquest catxarret també el tinc jo, i va de meravella! recordo que no calia posar cap mena de "cola" per fer que les dues bandes quedéssin sellades i no s'obrissin.
    Ho vaig comprar fa un piló d'anys a cal Lidl i en un paquet hi anaven tres mides.
    Ara ja no l'utilitzo tant, només quan he de fer quelcom per als altres

    ResponElimina