dimarts, 10 de desembre del 2019

GALETES NADALENQUES DE MEL I ESPÈCIES

 En el bloc hi tinc unes galetes "gingerbread men", fetes amb melassa d'arròs (veure recepta clickant a aquí), però avui us en presento unes altres, del mateix estil, però més mediterrànies, fetes amb mel...tothom que les ha tastat, sobretot els més petits, se n'han fet fans!!! Animeu-vos!


INGREDIENTS (per unes 30 galetes, dependrà de la mida)
4 tasses de farina de blat
1 cullerada de llevat en pols químic tipus Royal
2 cullerades d'espècies (jo vaig fer servir la barreja ja preparada, però podeu barrejar canyella, gingebre i una mica de clau molt)
1 tassa de mantega estovada
1 tassa de sucre moreno o panela
1 ou gros
1/2 tassa de mel

Per decorar
Glaça (feta barrejant enèrgicament 70 grams de clara d'ou pasteuritzada, amb 400-500 grams de sucre llustre i unes gotes de vinagre blanc, i colorant alimentari si la voleu de colors).
Sprinkles

Aquesta és la barreja d'espècies que jo vaig fer servir...

I la mel de bruc de les abelles de Sant Pere de Torelló!


PREPARACIÓ
Batem bé el sucre moreno o panela i la mantega estovada (treta de la nevera una bona estona abans) fins a obtenir una crema. 


Llavors hi afegim l'ou.


I quan l'ou estigui una mica integrat, la mel.


En acabat, la barreja de la farina, el llevat i les espècies.


Barregem el mínim per tal d'obtenir una massa homogènia.


Us ha de quedar més o menys així.


Ara es tracta d'estirar la massa entre dos papers de forn, amb l'ajuda d'un corró, i amb l'ajuda del tallador escollit, formar les galetes i posar-les damunt una safata folrada també de paper de forn.




Deixeu refredar una estona a la nevera (perquè així conservaran millor la forma en coure-les), i enforneu, a 170 graus, opció rebosteria, durant uns 12-14 minuts, o fins que les veieu daurades. No us passeu amb la cocció, que si no us quedarien molt dures.



Mentre les galetes es refreden damunt una reixa, feu la glaça barrejant la clara d'ou, el sucre llustre i el vinagre. Si voleu diferents colors, en una part hi barregeu una mica de colorant alimentari.



Jo en vaig fer de blanca i de rosa intens.


I vaig utilitzar uns sprinkles comprats a Nova York, que s'enganxen genial amb la glaça.


I a divertir-vos decorant...així van quedar les meves!!!



Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada