Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA INTERNACIONAL. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris REBOSTERIA INTERNACIONAL. Mostrar tots els missatges

dilluns, 27 d’agost de 2018

CROSTATA DE TARONJA!

La crostata ens agrada moooolt! En el blog ja hi tinc penjada una recepta de crostata de fruites del bosc a la que podeu accedir clickant a aquí! Però aquest agost l'Alberto, de la botiga sarda del barri (Frongia, emocions de Sardenya) em va regalar una farina especial per preparar-la...així que vaig variar la recepta, i vaig fer aquesta de taronja dolça, que va resultar espectacular! A més, és ideal com a postres per emportar quan vas de convidat, perquè és molt soferta! Va...animeu-vos!!!!


INGREDIENTS
300 grams de farina especial per a crostata
170 grams de sucre blanc
200 grams de mantega freda
1 ou gran o dos petits
1 cullerada de pasta de vainilla bourbon
melmelada de taronja dolça
trossets de taronja confitada

Aquesta és la farina especial de la que us parlava
de Molini Spigadoro, i que dona un fantàstic resultat!

PREPARACIÓ
Posem la farina, el sucre i la mantega, freda, tallada a trossets. Barregeu amb l'accessori pala de la KA fins a obtenir una barreja sorrenca.


Llavors hi afegim el ous (a la foto hi ha més ous perquè vaig fer més massa per fer més d'una crostata!) i la vainilla.


Amasseu una mica més i llavors aboqueu la massa damunt el marbre (lleugerament enfarinat) per acabar d'amassar bé.



Dividiu les massa en dues parts desiguals (una bola amb tres parts de la massa aproximadament, i una altra amb un quart de la massa). Tapeu ambdues amb paper film i deixeu reposar a la nevera durant una hora.



Repartim la porció gran de massa pel motlle, pressionant fort a les parets. Abans, jo col.loco un parell de bandes de paper de forn, creuades, damunt del motlle, i l'unto molt i molt bé amb spray antiadherent. Així aconsegueixo que, malgrat no ser desemmotllable, la crostata surti fàcilment. Si la massa se us estova molt en manipular-la, torneu a posar el motlle ja ple una estona a la nevera.


Punxeu una mica el cul, per facilitar la cocció.


Repartiu pel damunt la melmelada de taronja dolça, i per sobre, els trossets, petits, de taronja confitada.


Amb el trosset de massa reservada, en fem tires, que tallem amb l'ajuda d'un tallador dentat, o, si no en teniu, d'un ganivet.


I fem el típic reixat damunt la melmelada. Penseu en apretar bé les tires pels cantons, contra les parets de la crostada.


Només us queda enfornar, en opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador), a 180 graus, durant aproximadament uns 30 minuts o fins que la veieu ben dauradeta. Llavors traieu del foc i deixeu refredar dins el mateix motlle.


Mira quina cosa més bonica i més deliciosa que obtindreu!


Que vagi de gust!

dissabte, 12 de maig de 2018

CHOUQUETTES

Avui ha tocat estrenar un llibre que em vaig agenciar fa uns mesos, durant una visita a Lyon...Quines ganes de tornar-hi!!! Per fer-les és imprescindible tenir perles de sucre que, ja us aviso, jo compro a França. La base és la pasta choux, la de les lioneses, però acabades tipus bunyol, cruixent per les perles amb les que ensucrem...En fi...que si les tasteu és un no parar!


INGREDIENTS (per unes 25 chouquettes)
70 ml d'aigua
50 ml de llet
45 grams de mantega
5 grams de sucre llustre
2 grams de sal
75 grams de farina
2 ous
perles de sucre

Aquest és el magnífic llibre d'on he tret la recepta.

I aquesta la recepta en si...m'han quedat prou iguals!

PREPARACIÓ
Posem al foc l'aigua, la llet, la sal i el sucre, fins que bulli.



Llavors traiem el caçó del foc i hi aboquem de cop la farina.


Amb l'ajuda d'una espàtula remenem fins que la farina quedi integrada.


Tornem a posar la barreja al foc, durant un parell de minuts, fins que la massa es desenganxi del cul del caçó.


En acabat, i ja fora del foc, hi aboquem els ous, un a un, remenant fins a obtenir una massa corretjosa.




Posem la massa dins una mànega amb boca rodona, i formem pilonets al damunt d'una safata, folrada de paper de forn.


I arriba el moment clau: el d'enganxar les perles de sucre. Heu de tenir paciència perquè costa una miqueta.



Per acabar, enfornem a 170 graus, opció rebosteria, durant uns 25 minuts, o fins que estiguin dauradets.


Un cop desenfornats, deixeu refredar cinc minuts i llestes per degustar! Si no us afanyeu ja veureu com no les podreu tastar perquè hauran desaparegut. 


Que vagi de gust!

dijous, 13 de juliol de 2017

BABÀ AL ROM! VISCA LA DOLÇA ITÀLIA!

El babà, segons la sempre il.lustradora viquipèdia, és un dolç de pasta tova, amb llevat natural, fet al forn, típic de la regió de Campània a Itàlia, que se sol servir xop d'almívar o bé amarat amb licor, normalment rom o limoncello. El pastís típic té la forma característica de xampinyó o de tap de xampany, tipus tap de Cadaqués, i se'n fan de moltes mides, des de 2 o 3 cm de diàmetre fins a 40 cm. Però també es fa en forma de pastís rodó anul·lar. El que jo he fet és aquesta darrera opció, perquè a casa som força de versions familiars! La recepta utilitzada, una fantàstica de l'Àngels Vives Carreras, que va publicar al fantàstic grup de facebook Què cuinem avui? Mil gràcies per compartir una recepta tan genial!


INGREDIENTS
Pel babà
300 grms de farina
20 grams de llevat fresc de flequer
30 grams de sucre
5 grams de sal
45 ml de llet tèbia
3 ous
115 grms de mantega a trossets

Per l'almívar per amarar-lo
750 ml d'aigua
400 grams de sucre
150 ml de rom 

PREPARACIÓ
Posem la farina, el sucre i la sal en el bol de la KA.


Desfem el llevat fresc en la llet tèbia, ho afegim, i comencem a remenar amb l'accessori ganxo.


Tot seguit hi anem incorporant els ous, a poc a poc, lleugerament batuts.


Quan hàgiu obtingut una massa llisa, anem afegint la mantega, a temperatura ambient, tallada a trossets.


Remeneu fins obtenir una massa homogènia, elàstica i que no enganxi en excés (encara que ho fa més que la massa típica de brioix).


Llavors la dipositeu en un bol,la tapeu i  la deixeu llevar una bona estona, fins que dobli el volum.



Un cop feta la primera llevada, és l'hora de passar la massa a un motlle rodó, amb forat al mig, que prèviament haureu untat generosament amb mantega. Tapeu i torneu a deixar llevar fins que torni a doblar el volum. Veureu que al dipositar la massa en el motlle rodó no arribava als marges, i un cop llevat l'omple del tot.



Superada la segona llevada, l'enfornem, a 180 graus, opció rebosteria, durant uns 25-30 minuts, o fins que estigui ben daurat, i, en punxar-lo, l'estri surti net. Llavors desenforneu, desemmotlleu, i deixeu refredar damunt una reixa.



Mentre es refreda, aneu per l'almívar. Poseu al foc, a bullir, durant uns 10 minuts, l'aigua i el sucre, per tal d'obtenir un almívar. Un cop el tingueu, el retireu del foc i el deixeu refredar una mica (si tiressiu ara el rom, s'evaporaria).



Rebaixada la temperatura, afegiu el rom, i flambegeu (com veieu, jo no he tingut prou mans per flambejar i fotografiar...però si us busqueu un ajudant ho aconseguireu!).



Per acabar, torneu a posar el babà al motlle, i hi aboqueu pel damunt l'almívar. Deixeu reposar una miqueta i ja veureu com se'l beu tot, tot i tot. El secret és que quedi ben amarat.



Un cop ben xopat, ja podeu tornar a desemmotllar i el teniu preparat per servir, sol, amb nata o acompanyat d'un bon gelat de vainilla! Qué bo!



Que vagi de gust!