diumenge, 14 d’abril del 2013

GLOPETS DE MADUIXES I GERDS AL CAVA

Per Setmana Santa vam anar a visitar les caves Freixenet. Em va agradar molt la visita, però vaig tenir una desil·lusió quan, en arribar a la botiga, vaig descobrir que no tenien marc de cava. Feia dies que anava darrera aquest licor, per emprar en l'elaboració de postres, i pensava que aquella era la meva oportunitat d'agenciar-me'n una ampolla de bona qualitat... En Marc, quan va veure com em quedava de moixa, va dir que miréssim pel poble, a veure si hi havia alguna bodega oberta. Sense gaire convenciment per part meva, perquè pensava que ho trobaríem tot tancat, vaig accedir. I, "voilà", hi havia una bodega oberta, i tenien marc de cava!!! Així que aquesta recepta va dedicada a en Marc, que va ser el que va fer tot el possible per tal d'aconseguir-me el licor dels meus desitjos!!! Ostres, anava a passar a explicar-vos la recepta, sense dir-vos que és molt refrescant, i que la trobaran boníssima els amants de les fruites àcides (entre els que em trobo), i que pot servir com avantpostre en un sopar tipus degustació, o com a postre principal en un de més normalet...

INGREDIENTS (per a 4 glopets)
20 gerds més uns 8-10 per decorar
12 maduixes grossetes
2 cullerades de sucre llustre
2 cullerades de marc de cava
unes gotes de llimona
4 culleradetes de formatge quarck
1 culleradeta de cacau

PREPARACIÓ
Renteu bé les fruites.


Llavors talleu les maduixes a trossets, i les col·loqueu, juntament amb els gerds, en un recipient apte per la trituradora (minipimer).


Aquí és on entre el joc el licor dels meus desitjos, el marc de cava.


A les maduixes tallades, i els gerds, hi afegiu el sucre, el marc de cava i les gotes de llimona.


Ho tritureu tot fins obtenir un puré líquid ben finet.


El repartiu en gotets baixos i amples, que permetin menjar-se el postre amb cullera sense dificultats!


A cada gotet hi poseu una boleta de formatge quarck, espolvorejat amb cacau, i uns gerds per decorar.


I ja teniu el postre llest. Més senzill impossible! I ideal per després d'un àpat carregós, per fer passar avall!


Que vagi de gust!!!


Ah! Per cert, amb aquesta recepta participo al Concurs Mossegades d'aquest mes d'abril! A veure si hi ha sort!

6 comentaris:

  1. Respostes
    1. És que, Rosa Maria, amb la calor que ha fet avui...convenia alguna coseta així!!!

      Elimina
  2. mmm! Veig que el Marc t'ha ajudat a perseverar en l'objectiu de fer aquestes postres, per cert, amb una pinta boníssima!! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marina, és ben bé que té una paciència de Sant...no va parar fins que no vam trobar el licor, i ja em veus a mi, que sóc pràcticament abstèmia (menys quan d'emborratxar un bon pastís es tracta), amb una alegria desbordant amb la botella de marc de cava a les mans!!! Una abraçada!!!

      Elimina
  3. Mare meva...amb aquet cava aquet postre es de lujo total !!! i afagim las madalenes de sota i....que s'acabi el mon que yo u tinc tot !!!
    petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja ho pots ben dir Mamilu! Amb la panxa plena de bones menges tot es veu moooolt millor!!! Una abraçada!!!

      Elimina