dimecres, 23 d’abril del 2014

PASTÍS DE SANT JORDI DE GERDS I LLIMONA

Avui és Festa Grossa a casa nostra...Sant Jordi... el nostre Patró...diada de llibres i roses...per mi, un dels dies més acolorits de l'any...Per això, a casa, no podia faltar algun dolç...Bé, en realitat n'he fet uns quants que he aprofitat per regalar a Jordi's i persones molt apreciades! En fi, aquí us el deixo perquè, és tan ràpid de fer que encara el podeu preparar per l'hora de sopar! Que us regalin moltes roses i llibres! 


INGREDIENTS
1 placa de pasta de full
2 o 3 cullerades de llet per pintar la pasta
1 pot de melmelada de maduixes
1 safata de gerds
1 pot de lemon curd
Fondant de colors per fer les roses per ornamentar el pastís

PREPARACIÓ
Estenem la placa de pasta de full.


Mulleu amb una mica d'aigua les vores i les doblegueu-les, per fer el marge.


Pressioneu els marges perquè quedin ben agafats, i punxeu molt i molt tot l'interior.


Pinteu les vores amb una mica de llet.


Enforneu, a 190 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventilador), fins que estigui la base ben daurada. jo hi he posat un pes al mig per evitar que s'inflés.


Un cop freda la base, repartiu per sobre la melmelada de maduixa.



Renteu amb molt de compte els gerds, i eixugueu-los amb un paper de cuina, amb mooolta delicadesa.


Formeu quatre fileres amb els gerds al damunt del pastís.


Ara és l'hora de la lemon curd...a mi, a falta d'una de casolana, la Robertsons m'encanta!


La posem en una mànega, amb boca arrissada, i la repartim, a pilonets entre les fileres de gerds.



Ja tenim la senyera formada...


Ara només falta que feu unes roses amb fondant (les he fet únicament cargolant una tira vermella de fondant, i enganxant-les a unes fulles, també de fondant, que he fet amb un tallador de galetes) i les col·loqueu en un extrem. Oi que queda molt vistós i patriòtic?


I si no teniu lemon curd o se us acaba en el primer pastís com m'ha passat a mi, també la podeu substituir per trossets de préssec en almívar ben escorregut...Ja veieu que he tingut una tarda pastissera on m'han sortit diferents versions del clàssic pastís de Sant Jordi!


Que vagi de gust i que acabeu de passar un bon vespre de Sant Jordi!

14 comentaris:

  1. Té molt bona pinta. El de llimona me l'apunto!!!
    Bon Sant Jordi!

    ResponElimina
  2. Les dues versions són delicioses, Mònica, però està clar que els gerds I el llimó són la vostra debilitat! L'altre dia també en vaig fer un de semblant amb fruites I crema. Qué bé va la pasta de full per tenir unes postres fantàstiques en un pim pam! Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens tota la raó, la pasta de full és una base que pots farcir amb el que vulguis...I a casa, tema gerds...és obsessiu, o sigui que si pregunto ja sé què hi volen a sobre! Petons!

      Elimina
  3. Que bonic!
    Aquest any no estic a barcelona per sant jordi.. i no m'agrada gens
    El teu pastis es perfecte per avui, disfrutal!
    un petonet

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sant Jordi és una festa molt especial, i els carres de les ciutats d'arreu de Catalunya es transformen...quina llàstica que enguany no ho hagis viscut en directe...en fi..segur que hi ha un munt més d'oportunitats de fer-ho! Petons!

      Elimina
  4. Unes 4 barres molt dolces!!! i Molt macas les dues versions!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Chus...per Sant Jordi toca un pastís ben patriòtic!

      Elimina
  5. MMMMmmmmm...! Quina bona pinta! Perfecte per una bona diada!!

    ResponElimina
  6. Molt bonic i boníssim Mònica!!

    Espero que passessis una feliç diada guapíssima!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Igualment Cristina! A casa, pastissos, llibres i roses no van faltar! PEtons!

      Elimina
  7. Mare meva has estat entretinguda per Sant Jordi Mònica! Aquest pastís, ja només pel fet de portar lemon curd, estic segur que m'encanta!
    Me'n vaig a veure la teva segona proposta d'ahir!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. En comptes de ramblejar vaig enfornar! Cuinar i llegir són les meves dues grans passions (n'hi ha d'altres però aquestes al top), o sigui que va ser un dia genial! Petons!

      Elimina