Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FIRA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris FIRA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 22 de novembre de 2015

MOSSEGADA DE TOMÀQUET AL CUB...O EL BOTÍ DEL FIRA ORÍGENS 2015!!!

La Fira Orígens d'Olot, o, per ser més precisos, la Fira Agroalimentària de Productes de Qualitat de Catalunya, ha arribat aquest cap de setmana a la seva quarta edició; i nosaltres hi vam fer cap en família. 

Us haig de dir que és una de les meves fires preferides, i això per varies raons que em veig en l'obligació d'explicar, per tal que, si les trobeu interessants, no us perdeu la propera edició:

A)Està enfocada a l'usuari final dels productes.
B)Està farcida d'activitats (tastos, showcookings, concursos, tallers) molt interessants, per a petits i grans.
C)Els productes que s'hi presenten, sense excepció, ratllen l'excel.lència.
D)Els expositors són "hipermegaamables" i propers.
E)L'espai és assequible (no és massa gran), i acollidor.
F)I com a firatast té una relació qualitat-preu excepcional.

En fi, que de gràcies en té moltes, però, com que diuen que més val una imatge que mil paraules, aquí us deixo un resum de la jornada...
El primer que vam fer va ser acompanyar a la petita a l'espai de tallers infantils, on va fer una llesca modernista amb embotits, amb el xef Joan Massegur de l'Hostal del Ossos, i un taller de decoració de galetes amb la Mireia Ramon de Olor de Canyella. S'ho va passar més que bé, i estaven impecablement organitzats!




Mentre la peque feia els seus primers passos gastronòmics, els grans vam estar a l'Aula de Tast, en un maridatge de formatges i fruita que tardarem temps a oblidar!



Les melmelades van venir de la mà de les germanes Olivella, de Les Filos, vingudes del Penedès, i els formatges de la de l'Andreu Rovira, de la formatgeria Mas Rovira, del Moianès...productes de proximitat i d'una qualitat impressionant, que, aparellats, van fer-nos llepar els dits una bona estona!




En acabat, encara vam ser a temps de veure el final del concurs d'all i oli, presentat per en Pep Nogué!


Llavors va arribar l'hora de donar una volta per la Fira, i encantar-nos en els estands. Un dels més xulos, pel que fa a color i disposició, era el "Del Pagès a Casa", una empresa del món de la pagesia de Vilassar que ofereix els seus productes a domicili. Mireu quin bé de Déu d'hortalisses tenien exposades! 


També els Flequers Artesans de les Comarques de Girona. Era impossible no embadalir-se amb els tortells que presentaven!



I com no...Les Filos, les melmeladeres per excel.lències de l'edició, que no us he explicat abans que estan especialitzades en varietat de melmelada de préssec, això si, sempre de préssec d'Ordal, dels millors que hi ha al país! Elles diuen que, si en proveu un, ja mai més voldreu menjar-ne d'un altre lloc!


Els de Torclum, guanyador del millor producte de l'any passat (aquella versió de pa amb oli era, senzillament, insuperable), també tenien un estand parat amb molta cura, on presentaven el iogurt fet amb oli d'oliva verge.


I podria continuar, perquè n'hi havia per donar i vendre, amb l'estand de Lágrimus, d'en Michel Baylocq, exposant els seus productes derivats de l'avet i molts més...però, ja ho veureu si hi aneu l'any que ve...Això sí, no podia pas deixar de fer menció al meu preferit: el d'EncantAran. Esperava els seus productes -que giren al voltant dels tomàquets pera deshidratats i conservats en oli d'oliva-, els coneguts i els novedosos, amb delit, i no em van decepcionar (ja ho veureu a la recepta que calça aquesta entrada). 



I quan ja s'acostava el migdia...l'estómac va apretar de valent, i vam començar amb els tastets....i va ser començar i no parar!!! Hamburgueses (del Mas el Boscà Nou, i de Natrus)...a quina més bona...




...croquetes d'autor, directament vingudes del Mercat d'Olot.


A la Tisge li van encantar!!!


Però, va ser unànime a la família que, l'estrella de l'esdeveniment va ser el xuixo de foie, de l'Ànec dels Pirineus!!! Un pecat fet menja!



I, per fer-ho baixar tot...una deliciosa infusió de Tegust!



En fi...com diria la meva àvia...un desfici!!! Contents, satisfets, una mica més llestos gastronòmicament parlant, i molt tips, vam tornar cap a casa...Això si...amb un botí d'allò més preuat!



I amb uns quants dels productes que ens vam agenciar...vam preparar un sopar de luxe...unes mossegades de tomàquet al cub...que, si us decidiu a fer, no deixaran indiferent a ningú!!!


La base d'aquestes mossegades...les galetes de tomàquet d'EncantAran....el producte nou que presentaven aquest any, i que miraré de tornar a comprar ben aviat!


I, per acompanyar-les, un formatge del Mas Rovira, el Blanc de Sora...de gust potent i increïblement cremós.


I direu...perquè tomàquet al cub? Doncs perquè la galeta en porta; coronem el formatge amb unes tires de tomàquet deshidratat i conservat en oli i herbes també d'EncantAran; i salsegem amb una culleradeta de melmelada de tomàquet casolana... Tomàquet en tres versions, per acompanyar un formatge artesà dels millors que es poden trobar!



Que vagi de gust, i ens veiem a Olot, la capital de la Garrotxa, en la propera edició del Fira Orígens!

dissabte, 29 de novembre de 2014

BCN&CAKE 2014

No voldria pas desanimar als que teniu entrada per avui i demà, però la meva valoració de la fira d'enguany no passa d'un aprovat justet... Hi vaig anar ahir a la tarda i vaig trobar que: l'espai era molt desangelat, hi havia menys estands (alguns dedicats a franquícies que no m'interessaven), i fins i tot la participació en els concursos tenia menys volum i nivell que en altres edicions. En tornar, ma germana també em va comentar que  ja havia sentit queixes fins i tot d'algun dels professionals que hi impartien cursos. Però tot i això,  vaig gaudir de la meva visita...i hi vaig trobar coses interessants...vaig tornar amb tres bosses ben plenes, sobretot de complements per enfornar i embolicar dolços!!! Ara us ensenyo una mica com va anar la cosa en imatges!!!


Només entrar et trobes amb el concurs de pastissos...molt menys nombrós en participants que l'any passat...(i alguns en una modalitat de pastís de xocolata...que vaig preferir no fotografiar!!!). Aquests són els que més em van agradar!!!



I aquest el guanyador!!! Qué realment és espectacular!!!


Pel que fa els pastissos de noces...només tres participants...aquí en teniu a dos, perquè el tercer no em va agradar gens....!


I en l'apartat de galetes nadalenques...les que van guanyar són les disposades en el marc allargat vermell, que, com podreu veure en el detall realment eren molt treballades!!!


De flors de pasta de sucre n'hi havia molt poques, però precioses!!!


I passades les taules dels concursos, vaig entrar a l'espai pròpiament de fira....que, com ja us avançava, no es veia gaire ple (em refereixo a parades, perquè de gent és normal que no n'hi hagués massa en ser divendres a la tarda...), i sobretot en els laterals es veia una mica deixat...



Sort que només entrar vaig topar, primer amb l'Alma Obregón (una de les meves grans inspiradores a l'hora de fer receptes de cupcakes)...que em a signar un llibre, i després amb en David Pallás, el gran mestre reboster, a qui vaig veure preparar uns gotets de galeta o torró, ganaché i fruites que segur que aquest Nadal poso en pràctica!!!



D'estands curiosos també en vaig trobar algun: un dedicat a dolços per celíacs....


El de sosa, amb tots els seus productes, però que, pel que vaig veure, no venia al públic...


 Un on tenien "núvols" o marshmallows casolans, de mooooolts gustos....


I els dedicats a l'aerografia rebostera...fan unes coses xulíssimes!



Quan ja estava una mica cansada, em vaig menjar un deliciós cupcake de trufa a l'estand de Think-sweet...estava DELICIÓS!!!



Llavors vaig trobar el concurs de taules dolces (candy bars)...Poca participació, però, tot s'ha de dir, força elegant!!! Hi havia una taula dedicada a l'hivern, una altra a la tardor, i encara una més al món estiuenc i mariner, molt aconseguides!!!


Mireu el pastís de neules...que xulo!!!


També vaig visitar la parada de Victoria's Cake, perquè amb la Victòria he fet alguns cursos, quan ve a Girona i considero que és una gran mestra!!!


I, per acabar, el meu apartat preferit de la fira d'enguany....el dedicat a l'embolcall de pastissos....amb un repertori sensacional!!!! Fins i tot el món del "packaging" va participar en la poca decoració que presentava la fira!!!


Les meves principals compres les vaig fer a l'estand de "Cart Service"....els millors en càpsules per magdalenes i pastissets individuals....en tenen fins i tot de fluorescents en materials com el "pet"...



I en el de Marta Packagings. Haig de dir que el jove que em va atendre, i que vaig deduir que era el fill de la Marta que dóna nom a la botiga, a més de ser força guapo (cosa que no té cap trascendència, però s'ha de reconèixer que alegra la vista!!!), va ser l'amabilitat personificada, i em va guanyar per sempre més com a clienta... Les capses per a galetes i cupcakes que hi vaig comprar són fantàstiques i a molt bon preu!!!




I aquí s'acaba la crònica...no sense abans deixar-vos la imatge del pastís-dolç-creació artística que més em va agradar...una petita creació amb fondant, que vaig trobar irresistible!!!


Bé, doncs, si hi aneu...que gaudiu de la visita!!!