dilluns, 24 de març del 2014

ORANGE ANGEL FOOD CAKE

Des de que vaig descobrir els angel food cakes que me n'he fet una fervorosa fan! Són tan suaus i esponjosos..., tan lleugers! Hi ha qui els troba massa dolços, però jo trobo que són un tipus de pastís gens carregós, d'aquells que vas tallant i no te n'adones que ja ha desaparegut, especialment si tenen un toc cítric com el que avui us ensenyo!!! Fins i tot ma mare, que sempre és força exigent en el control de qualitat de les meves postres, ha dit que el trobava boníssim! I, a més, són divertidíssims de preparar! Això si, ja us vaig avisar en el primer que vaig publicar...heu de tenir el motlle especial! Si, si, el de la xemeneia al mig i potetes a les parets!  


INGREDIENTS (per un motlle de 25 cm de diàmetre)
12 clares d'ou (uns 330 ml)
un pessic de sal
1 sobre de cremor tàrtar
400 grams de sucre llustre
125 grams de farina
2 cullerades de pasta concentrada de taronja
una miqueta de colorant taronja

PREPARACIÓ
Primer de tot, tamisem la farina i el sucre, i reservem.



Llavors posem en el bol del batedor elèctric les clares, la sal i la cremor tàrtar.



Barrejar a velocitat baixa fins que la cremor i la sal quedin ben integrades.


Batre a velocitat alta fins que les clares comencin a estar muntades.


Després baixar la velocitat i afegir, a cullerades, el sucre.


Després d'incorporar tot el sucre veureu com les clares estan ben lluents.


Llavors afegim la pasta concentrada de taronja, i la punta de colorant, per donar-li un to ataronjat.





Barregem bé a velocitat mitjana, i després, afegim la farina, també a cullerades, sense parar de remenar.


Ha de quedar amb aquesta textura.


Recollim bé les restes de la paret del bol, i fem una última barrejada a mà abans d'abocar-ho tot al motlle d'angel food cake, que ja sabeu que té una xemeneia al mig i unes potetes.




Alliseu una mica la superfície....


...i enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (dalt, baix i ventiladro) durant uns 45 minuts, sense obrir en cap moment la porta del forn.


Un cop cuit, traieu del forn i deixeu refredar, boca avall, durant una hora.



Passat el temps, passeu una espàtula o ganivet per les vores (perquè en no engreixar el motlle, s'enganxa, i és per això que també puja tant), i desemmotlleu.


Fa un goig quan es veu tanta alçada en un pastís!


I en començar-lo, ràpidament es veu com n'és de suau i lleuger!


I amb un gust a taronja molt refrescant!


En definitiva, unes postres aptes per la taula d'un dia ben festiu!


Que vagi de gust!

24 comentaris:

  1. Quina passada Mònica! Jo encara no m'he atrevit amb aquest tipus de pastissos, a veure si acabo per animar-me i em surt tant bé com a tu!
    No hi ha com una mare per tenir la crítica a casa, oi?

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No són complicats de fer...però són una mica entretinguts!!! I pel que fa les mares...són el millor control de qualitat! Petons!

      Elimina
  2. Quina alçada! i que esponjós t'ha quedat!! amb taronja queda un pa de pessic boníssim! però, no queda molt dolç? porta molt sucre, oi? bona setmana

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'agrada molt, i trobo que si que és dolcet però no en excés! Jo sempre hi miro de posar un toc cítric per compensar! Petons!

      Elimina
  3. Esponjós com els angels. M'hi agrada molt el gust de taronja

    ResponElimina
  4. Que hermosura verlo tan alto y delicioso.Besossss

    ResponElimina
  5. Encara no tinc el motlle, no sé a què espero veient com queden de preciosos aquests bescuits. I amb el sabor a taronja ha de ser diví. Un peto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo quan el vaig comprar vaig pensar que no l'amortitzaria...però estava ben equivocada! Petons!

      Elimina
  6. És que me l'hauré d'acabar comprant aquest motlle. L'altra dia la Manu, avui tu... com pot ser que hi hagi un motlle de pastís i jo no el tingui ;-(
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. M'encanta la textura que es veu a les fotos. T'ha quedat perfecte! Haig de provar de fer-ne un amb pasta de sabor...
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo en vull fer de maduixa...i bicolor...que queden molt xulos...a veure si puc aquest cap de setmana! Petons!

      Elimina
  8. Monica que xulo. T'ha quedad espectacular, segur que és boníssim.
    Petons

    ResponElimina
  9. Soc fan tambè del Angel Food...m'encanta i la teva proposta amb la pasta de taronja em sembla una molt bona opció!!!! Si no es te el motlle tambè es pot deixar refredar sobre una reixa boca avall i ja està... peró si el millor es tenir un bon motlle!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es tracta d'anar provant gustos....i amb el motlle adequat, vas una mica més confiat! Petons Abril!

      Elimina
  10. Sí que fa bona pinta, Sí!! Si sembla de cotó fluix!! Jo no tinc el motlle aquest tan xulo, però queda apuntat per si de cas... he he he. Si la mare diu que és bo, segur que és bo!! ha ha ha. Petons, guapa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tinc tantes coses apuntades que ja tinc plenes tres cartes als reis, i això que som a març! Petons!

      Elimina
  11. M'agraden molt els bescuits, i t'ha quedat amb una pinta ben bona, ja puc sentir l'olor a cítrics des d'aqui! jjejej petons

    ResponElimina
  12. Oh Monica!!!..nunca hice un Angel food y es que me parece difícil..no se porqué creo que a mi no me subiria nada :( viendo el tuyo me da ganas de ponerme con el..eso si..molde no tengo tampoco :( y me da pereza comprar uno exclusivamente para eso!!
    En fin..que me tentaste con esa pinta espectacular que tiene el tuyo..puedes repetir cuanto quieras!!! :)
    Miles de cariños y muy feliz semana guapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres Juana, amb "lo" artista a la cuina que ets tu, segur que si aconsegueixes algun dia el motlle i el fas i et quedarà genial! I ja veuràs que bo!!! Petons!

      Elimina
  13. Hola Monica,la pasta de taronja on la compres?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perdona el retard en la resposta...però porto uns dies una mica agitats...La compro a la parada Sabors del Mercat del Lleó. En tenen de maduixa, gerds, llimona, taronja...A mi m'encanten perquè donen gust i tenyeixen! Petons i gràcies per seguir-me!

      Elimina