Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris RECEPTES SALADES. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris RECEPTES SALADES. Mostrar tots els missatges

diumenge, 6 d’octubre de 2019

PASTÍS DE IOGURT I VERDURES

Si voleu fer un sopar fàcil i saborós, i a més fer que els vostres -inclosos els més petits-, mengin verdures, aquesta és la vostra opció!


INGREDIENTS
Per la massa (una pasta brisa salada)
300 grams de farina de blat
120 grams de mantega freda
2 ous
1 culleradeta de sal

Pel farcit
4 ous
2 iogurts
150 grams de formatge manxec
verdures escalivades
sal i pebre

PREPARACIÓ
En el bol de la KA, posem la farina i la mantega freda i, amb l'accessori pala, barregem fins a obtenir una mena de granulat o barreja terrosa.



Afegim la sal i els ous i barregem una mica més, fins que la massa comenci a quedar lligada.




Llavors en fem una bola, la tapem amb paper film, i la deixem reposar a la nevera 1 hora.




Un cop deixada reposar dins la nevera, l'esteneu entre dos papers de forn, i feu servir la placa que obtingueu per folrar un motlle rodó de 24 cm de diàmetre.




Enforneu, a 180 graus, opció rebosteria (escalfor a baix, a dalt i ventilador) durant uns 10 minuts, fins que estigui una mica daurada. Això si, si voleu que no s'infli, feu-ho amb unes boles de pes a l'interior, o, si no en teniu, senzillament, amb un altre motlle a l'interior. Mentrestant, prepareu el farcit. És tan senzill com barrejar els ous, els iogurts, la sal i el pebre, i al final el formatge, tallat a llesquetes primes.




Ompliu la pasta, ja una mica daurada, amb el farcit, i repartiu la verdura escalivada pel damunt (jo tenia ceba, albergínia i pebrot vermell).



 Torneu a enfornar, en les mateixes condicions, durant uns 30 minuts més, o fins que el farcit hagi "quallat".


Deixeu refredar una mica, i ja podeu tallar i servir...està molt i molt i molt bo!


Que vagi de gust!

dijous, 13 de juny de 2019

SNACK DE CIGRONS AL PIMENTÓ DE LA VERA

Aquest snack és fàcil, picantó i d'allò més bo...i a sobre, força saludable! Animeu-vos a preparar-lo pel vermut d'aquest cap de setmana!

INGREDIENTS
1 pot de cigrons cuits
2 cullerades d'oli d'oliva
1 pessic generós de sal
pimentó de la Vera a voluntat

PREPARACIÓ
Agafem els cigrons, els esbandim, els escorrem bé i els assequem amb paper de cuina.




Els estenem damunt una safata de forn, traiem les pells que hagin saltat, hi posem l'oli i la sal, i barregem bé.





Els enfornem, a 170 graus, amb escalfor a baix i a dalt, anar remenant, fins que estiguin ben torrats i cruixents (tarda força, jo els he tingut ben bé 45-50 minuts, i dependrà també del tipus de cigró).


Un cop ben torrats, els condimentem amb el pimentó de la Vera a voluntat.


I ja els teniu a punt!


Ja veureu que trobaran que n'heu fet pocs.


Que vagi de gust!

diumenge, 26 de maig de 2019

FARCELLS D'ESPÀRRECS, FORMATGE DE CABRA I PERNIL

Avui és el torn d'una recepta salada de temporada molt fàcil i resultona: farcellets d'espàrrecs, formatge de cabra i pernil. Cinc minuts de preparació, una estona de forn i llestos!


INGREDIENTS (per sis farcellets)
1 placa rectangular de pasta de full
6 rondaxes de formatge de cabra
6 culleradetes de tiretes de pernil salat
ou per pintar
llavos de rosella per decorar

PREPARACIÓ
Saltegem els espàrrecs una miqueta per la paella, només amb un rajolí d'oli i un pessic de sal.


Mentrestant, tallem la placa de pasta de full en sis rectangles.


Disposem una rodanxa de formatge de cabra, esmicolada, damunt de cada rectangle.


També una culleradeta de tiretes de pernil i tres espàrrecs dels que heu prèviament saltejat.


Pintem els marges amb ou batut i tanquem el farcell.


Pintem el farcellet amb més ou batut i empolsinem amb llavors de rosella.


Enfornem durant uns 20 minuts, o fins que els farcells estiguin dauradats.


Deixeu refredar una mica damunt una reixa...i llestos!


Tindreu un entrant d'allò més vistós i requeteboníssim!

diumenge, 21 d’abril de 2019

SALMÓ MACERAT

Fa un temps vaig veure aquesta recepta a la compte d'instagram @lespetiteschosesdudimanche, que sempre és font d'inspiració. Em va semblar interessant i vaig decidir guardar-la per fer-la en un època més tranquila...i avui ha arribat el moment...El resultat és un salmó de textura semblant al fumat però de gust una mica més intens. Acompanyat d'una torradeta amb una mica de mantega ha resultat un mos espectacular!


INGREDIENTS
Un tros de salmó fresc amb pell
2 tasses de sal gruixuda
2 tasses de sucre
2 cullerades de grans de pebre rosa matxacat
la pela ratllada de dues llimes

PREPARACIÓ
Escolliu una peça de salmó ben formosa i, com a mesura de seguretat, pel tema de l'anisakis, la congeleu durant uns dies.


Passat el temps, la descongeleu i l'eixugueu bé.


Tot seguit prepareu la barreja que us servirà per macerar. Els ingredients principals són la sal marina gruixuda i el pebre rosa.



En un bol, barregeu les dues tasses de sal, amb dues de sucre, amb un parell de culleradetes de pebre rosa en gra matxacat i la pela de dues llimes ratllades.



Disposeu una capa d'aquesta barreja en una safata, col.loqueu el salmó al damunt, amb la pell cap a avall, i tapeu amb la resta de la barreja.




Apreteu bé, tapeu amb paper film, i, amb un pes al damunt, deixeu-lo reposar 24 horas a la nevera.



En treure'l veureu que té un color més fosc. Renteu sota l'aixeta, eixugueu molt bé, i ja podeu tallar i servir.



Damunt unes torradetes untades amb mantega, ja veureu quina cosa més bona!


Que vagi de gust!