dimarts, 13 d’abril del 2021

AREPAS COLOMBIANES

Feia temps que volia preparar arepas, una menja deliciosa que fa anys vaig descobrir de la mà d'amics colombians. I el passat cap de setmana vaig agenciar-me la farina necessària per a preparar-les i les vaig cuinar. Farcides d'ou remenat, formatge i gall d'indi van resultar un sopar d'allò més original...però l'endemà, les que van sobrar, escalfades, amb una mica de mantega i flor de sal, tampoc els tenien res a envejar!


INGREDIENTS (per unes 12 arepas no massa grosses)
360 grams de farina de blat de moro precuita -la blanca-
600 ml d'aigua natural
1 culleradeta de sal
el farcit que preferiu (en el meu cas, ou farcit, gall d'indi i formatge havarti)

Aquesta és la farina de la que us parlo, la groga.

PREPARACIÓ
Barregem la farina, la sal i l'aigua i amassem fins a obtenir una massa homogènia, que deixarem reposar 10 minuts.



Tot seguit, i amb les mans lleugerament humides, dividim la massa en porcions iguals, estirem les porcions entre paper de forn (fins obtenir un gruix d'uns 0,5 cm) i donem forma amb l'ajuda d'un tallador rodó.



Només us queda coure les arepas en una paella, untada lleugerament amb oli d'oliva, a foc baix-alt, uns 6-7 minuts per cada costat, o fins que estiguin ben daurades i cuites per dins. Quan encara estiguin tèbies, obriu per un costat i farciu a voluntat. En el meu cas ho vaig fer amb ou remenat i gall d'indi i formatge havarti tallat petit....van resultar una delícia!




Ja veieu que fàcil! No deixeu de provar de preparar-les! Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada