dilluns, 5 d’agost del 2013

BOMBONS GELATS AMETLLATS

Quan a l'estiu, era hora de prendre un gelat, la meva àvia sempre triava un "almendrado". Si home si...els de vainilla, de tota la vida, recoberts amb xocolata i ametlla. Doncs bé, aquest cap de setmana els he intentat fer a casa, i han quedat prou bons. Fins i tot n'he fet diferents formats. Val a dir que porten una mica de feina, però em va fer molta il·lusió preparar-los! En realitat, tot va venir perquè la meva germana va anar a França i em va portar un petit tetrabrick de crema anglesa (sempre em porta els ingredients rebosters nous i originals que troba), i vaig pensar que podia ser una bona base per l'interior d'aquest tradicional dolç gelat. Aquí us presento, doncs, els meus "almendrados" casolans!


INGREDIENTS (per a 4 polos i 8 bombons)
200 ml nata
200 ml crema anglesa
200 grams formatge tipus quark
2 culleradetes sucre avainillat
2 cullerades sucre llustre
xocolata negra de cobertura
ametlla caramel·litzada tipus crocant

La crema anglesa, en principi, era per acompanyar un pastisset...però jo li vaig canviar el destí!

PREPARACIÓ
En un bol, col·loquem la nata, el formatge, la crema anglesa i el sucre avainillat.


Comencem a batre i afegim el sucre llustre.


Ens ha de quedar una massa cremosa i homogènia.


Omplim els recipients escollits. En aquest cas, un motlle de polos i un motlle d'alumini, per fer els bombons quadrats.


Pel que fa als polos, els tapem, i els posem a congelar unes hores.


Quan estiguin ben presos, els desemmotllem.


En aquest moment, hem de tenir ja desfeta la xocolata de cobertura, que haurem deixa temperar.


I llavors només es tracta de banyar cada un dels polos en aquesta xocolata (jo ho he fet amb l'ajuda d'una cullera)...


I ràpidament, abans que la xocolata es solidifiqui, enganxar-hi l'ametlla. En això sigueu molt generosos, que el cruixen i el caramel de l'ametlla, hi va molt i molt bé!


 Llavos els heu de col·locar en algun suport, i tornar a posar a congelar (jo he fet servir una safata de "porexpan", al revés, amb unes incisions per clavar-li els motlles individuals).


El millor es treure'ls del congelador uns 15 minuts abans de servir (depèn de la calor que faci a la vostra cuina) per tal que estiguin ben cremosos a l'hora de servir.


Pel que fa l'altra versió que vaig fer, tipus bombó gelat, com ja us he dit, cal posar la crema en un motlle quadrat. En realitat, quedaria encara millor si col·loquéssiu la crema a la geladora, i l'emmotlléssiu un cop "mantecada". Però jo, en aquest cas, vaig fer la versió manual. Vaig posar la crema en el motlle, el vaig posar al congelador, i vaig remenar la crema unes quantes vegades, abans que es solidifiqués completament. I un cop sòlica, la vaig tallar a rectangles, més o menys iguals.



Els vaig banyar de xocolata per sobre (el cul no cal), i els vaig ben recobrir d'ametlla tipus crocant.


Oi que fan goig? Sobretot, també recordar que cal guardar al congelador, però treure una estona abans de servir per evitar que estiguin massa gelats.


Ah!!! I com que en recobrir cau força xocolata i ametlla (sobre el plat damunt el que treballeu), jo vaig aprofitar aquestes sobralles per preparar uns bombonets d'ametlla, que empolsinats de canyella, van quefst bons-bons!


Que vagi de gust!

10 comentaris:

  1. Ets la reina del gelat!!! Quina passada!!!! En saps molt......
    Petons i..bona setmana!!!
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pots comptar!!! Això és anar provant i fent experiments!!!

      Elimina
  2. Quina pasada!!! Em diuen menjam!!!!
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que el cruixent de fora i la cremositat de l'interior, és una molt bona combinació!

      Elimina
  3. Que bons Mònica!!!! M'encanta aquesta recepta!! Quan sigui de vacances la provaré segur!! Un petonàs guapa!

    ResponElimina
  4. Alsa Manelaaaaaa!!!!!!! Tu sí que saps com fer delir a la gent! Dolenta!!!

    ResponElimina
  5. Monica, aquest si, que és un ametllat bo de veritat-

    ResponElimina
  6. Ai sí, jo també vull intentar-ho! Quan de temps sense menjar una ametllat!!! :)

    ResponElimina
  7. Quina delícia! Els bombons són d'aquells que te'ls menges sense ni pensar!

    Petons!

    ResponElimina
  8. És molt bona idea per a la presentació! El cruixent hi va com anell almdit. Molt millors que els comprats!
    Marta

    ResponElimina