diumenge, 28 d’octubre del 2018

LA MEVA NOVA MÀQUINA DE FER XURROS!

A casa, fins fa poc, fèiem els xurros amb una màniga pastissera, i quedaven prou bé...però fa uns dies en Marc -que finalment ha arribat a la conclusió que és millor regalar-me una espàtula que una colònia- em va sorprendre amb una màquina de fer xurros! Quina cosa més fàcil i més divertida de fer servir! Per això m'he decidit a fer una entrada explicant com funciona...a veure si us animeu a fer petites xurreries casolanes arreu del territori! Pel que fa la recepta, és molt senzilla i la trobareu clickant aquí! I el que és quasi més important, els podeu preparar en qualsevol moment, perquè es tarda molt poc i perquè quasi té un únic ingredient bàsic: la farina.
A veure...la meva màquina -de la marca ibili i que també diu a la capsa serveix per fer galetes- demuntada és així. En realitat porta diferents "boques" per fer xurros més prims i més gruixuts. La de tamany mitjà és la que em sembla millor i la que us ensenyo.


Primer de tot, doncs, escollim la boca i la col.loquem dins la rosca que la fixarà al recipient de massa.


Llavors, abans d'omplir el recipient amb la massa, hi fixeu la boca. Tot va enroscat, o sigui que no té complicació.


Després omplim de massa i tanquem el recipient amb la mena d'èmbol que farà pressió i permetrà anar formant els xurros.


A mesura que anem apretant la rosca superior, massa anirà sortint per l'extrem contrari ja en forma de xurro.


Exactament així! Podeu anar fent xurros petits (tallant la massa amb unes tisores), o fer una gran rosca, i tallar-la un cop cuita.




Un cop fregits només els heu d'escórrer (deixant-los uns moments sobre un paper absorvent) i tot seguit ensucrar-los!



Ja veureu que són cosa fina! Que vagi de gust!

2 comentaris:

  1. Ostres aquesta maquina me la van regalar fa tres anys i encara no l’he estrenat.
    Això de fer xurros m’agrada’t molt. Gracies Mònica
    Petons

    ResponElimina
  2. Ja sé què demanaré als reis aquest any!!! M'encanta!!
    Bona setmana

    ResponElimina