dimecres, 9 de desembre del 2020

ORELLETES

Orelletes...un dolç tradicional que no és gens nadalenc però q a mi em recorda al meu pare i a aquests dies festius q estan a punt d'arribar! Us aviso que són irresistibles, i que un cop feta la primera queixalada cruixent, no podreu parar de menjar-les! La recepta és la de la meva mare, una gran cuinera, la Juanita!


INGREDIENTS
500 grams de farina (aproximadament)
3 ous
150 grams de sucre blanc
1 gotet petit de moscatell (jo no en tenia i hi vaig posar rom, i també van quedar genials)
1 gotet petit d'anís
1 culleradeta de pasta de vainilla
un pessic de sal
més sucre per ensucrar les orelletes

PREPARACIÓ
Posem tots els ingredients al bol de la KA, i amassem (amb l'accessori ganxo), fins obtenir una massa treballable. La quantitat de farina dic que és orientativa perquè, si veieu la massa molt enganxosa, haureu d'afegir-ne una mica més.




Tot seguit, dividiu la massa en trossets i feu-ne boletes (d'uns 40 grams), que deixareu reposar, tapades, uns 45 minuts.



Llavors, damunt una superfície enfarinada, i amb l'ajuda d'un corró, estireu les boletes fins obtenir una làmina ben fina (el màxim de fina que pugueu sense que se us trenqui) que fregireu en abundant oli de girasol.


Un cop fregides, les deixeu escórrer bé damunt una paper de cuina, i les ben ensucreu!



Ja veureu quina cosa més bona!


Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada